تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

هشتم بهمن در تاریخ معاصر ایران

امروز سه شنبه برابر با هشتم بهمن 1392هجری خورشیدی، بیست و ششم ربیع الاول 1435 هجری قمری و بیست و هشتم ژانویه 2014 میلادی است. 35 سال پیش در چنین روزی امام خمینی(ره) در هنگام بازگشت به ایران برای آخرین بار در محل اقامت خود در فرانسه فرمودند: ما به کودتای نظامی عادت کرده ایم و ترسی هم نداریم، ایران پایگاه نظامی نخواهد شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



8 بهمن 1358

پنج تن از مقامات کنسولی آمریکا در تهران که در جریان گروگانگیری از سفارت آمریکا فرار کرده بودند به همراه یک وابسته اقتصادی آمریکا در تهران بعد از سه ماه پنهان شدن در سفارت سوئد و کانادا، مخفیانه با گذرنامه کانادایی از تهران گریختند.



8 بمهن 1357

40 تن از روحانیون مبارز تهران برای اعتراض به جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به ایران در مسجد دانشگاه تهران دست به یک تحصن نامحدود زدند. در مدت زمان کوتاهی تعداد آنها به بیش از چهارصد تن رسید.



8 بهمن 1357

هزاران تن از مردم در فرودگاه مهرآباد که بسته شده بود و نیروهای امنیتی رژیم در آنجا حضور داشتند، اجتماع کردند.



8 بهمن 1357

تظاهرات مردم در ناحیه های مختلف تهران و در رشت موجب درگیری مردم با نیروهای نظامی شد. این درگیری ها تعداد زیادی مجروح و کشته برجای گذاشت.



8 بهمن 1357

کارکنان بانک ها در اعتراض به کشتار مردم یک هفته را تعطیل اعلام کردند.



8 بهمن 1357

تعدادی از پرسنل نیروی هوایی، همافران و کارکنان کارخانه مسلسل سازی وابسته به صنایع نظامی در خیابان های تهران علیه رژیم راهپیمایی کردند.



8 بهمن 1357

بازگشت امام خمینی(ره) به تهران دوباره به تاخیر افتاد.



8 بهمن 1357

امام خمینی(ره) در هنگام بازگشت به ایران برای آخرین بار در محل اقامت خود در فرانسه سخنرانی کردند و فرمودند: ما به کودتای نظامی عادت کرده ایم و ترسی هم نداریم ایران پایگاه نظامی نخواهد شد.



8 بهمن 1348

سید حسن تقی زاده عاقد پیمان دارسی در 1312 و از چهره های اصلی مبارزه با دیانت در نهضت مشروطه در 94 سالگی در تهران درگذشت.



8 بهمن 1324

احمد قوام معروف به قوام السلطنه، نخست وزیر وقت دوره ی پهلوی پیام های دوستی جداگانه ای را برای استالین رییس حکومت شوروی و کلمنت ریچارد اتلی نخست وزیر انگلیس فرستاد.



8 بهمن 1313

بخشنامه ی وزارت معارف و اوقاف، درباره ی گشایش سینمای علمی در سالن مدرسه ی دارالفنون صادر شد. در این بخشنامه، دلیل گشایش این سالن کامل کردن وسایل تعلیم اخلاق دانش پژوهان، اعلام شده است.



8 بهمن 1305

در پاسخ به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای استیضاح حسن مستوفی رییس الوزراء، او از مقام خود استعفا کرد.



8 بهمن 1304

فرمان ولیعهدی محمدرضا پهلوی از طرف رضاخان صادر شد. این رویداد، یکماه و نیم بعد از واگذاری سلطنت به رضاخان صورت گرفت و به وسیله ی وزیر دربار به هیأت دولت فرستاده شد.



8 بهمن 1303

امیرلشگر عبدالله طهماسبی فرمانده قشون استان آذربایجان در نامه ای به رضاخان عنوان کرد که برای پیشرفت زبان فارسی در آذربایجان باید آموزگاران مدرسه های آذربایجان تغییر کنند و به جای آنها از تهران معلم های فارسی زبان فرستاده شوند.



8 بهمن 1296

شهرهای همدان، سنندج و تعدادی از شهرهای استان آذربایجان به وسیله ی قوای قزاق به آتش کشیده شد و اموال مغازه ها به تاراج رفت.



8 بهمن 1296

نیکلای براوین نخستین فرستاده دولت بلشویکی لنین وارد تهران شد و در اعلامیه ای یادآوری کرد که همه ی قراردادهای تزارها که بر دولت ایران تحمیل شده بود، لغو می شود.



8 بهمن 1296

احمد قوام (قوام السلطنه) استاندار خراسان شد.



8 بهمن 1293

بعد از تجاوز نیروهای عثمانی در جریان جنگ جهانی اول، دولت روسیه نیروهای خود را وارد ایران کرد و در یک درگیری شدید میان قوای روس و عثمانی، تبریز به وسیله ی قوای روس تصرف شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: