تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
نمایش چشم ها، به کارگردانی بهار محمودزاده، در دومین جشنواره تئاترشهر، در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود


نمایش "چشم ها"، به کارگردانی بهار محمودزاده، در دومین جشنواره تئاترشهر، در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه می رود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی اداره تئاتر- خانه نمایش، این نمایش روایت مردی است که پس از گذشت هفت سال از جنگ به همان شهری بازگشته که روزی به عنوان سرباز به آنجا حمله کرده بود و اینک در جستجوی گمشده اش است.
عوامل اجرایی این نمایش عبارت اند از: نویسنده: مسعود هاشمی نژاد، بازیگران: شیوا ترابی، مهدی حنفی، مریم جعفری، شهرام کاشی، فواد بهاری و رامتین محبو، طراح صحنه: بهار محمود زاده، افکت: بهنام رحیمی و طراح لباس: مهدی  شامیران.
علاقه مندان می توانند برای تماشای این نمایش دوشنبه، 21 مردادماه، در ساعت 18 و 20 به اداره تئاتر در میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، خیابان شهیدمحمد آقا  مراجعه کنند.
نمایشگاهی از خاطره های ماندگار تئاتر
نمایشگاه پوسترهای تئاتر بعدازظهر یکشنبه، 20 مردادماه، با حضور معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، دبیر جشنواره تئاترشهر و جمعی از هنرمندان گرافیک و تئاتر در نگارخانه لاله گشایش یافت.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی دومین جشنواره تئاترشهر، اولین روز نمایشگاه 20 سال پوستر تئاتر با بازدید مسئولان جشنواره تئاترشهر و هنرمندان همراه بود. قاسم ناظمی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهرام کرمی، مدیر هنرهای نمایشی سازمان و دبیر دومین جشنواره تئاترشهر، در اولین ساعات افتتاح از آن بازدید کردند.
حضور علی رشیدی (رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران)، مهدی سعیدی، فرزاد ادیبی، اونیش امین الهی، قباد شیوا، پریسا تشکری، کورش قاضی مراد و دیگر هنرمندان گرافیک ایران در کنار چهره های هنر نمایش همچون داریوش مودبیان،ناصر آویژه، دکتر محمد رضا خاکی،اسماعیل خلج، اعظم بروجردی، نادر رجب پور،حسین مسافر آستانه،مجید امرایی مجید گیاهچی و بسیاری دیگر از هنرمندان تئاتر از نکات قابل توجه در این نمایشگاه خاطره انگیز بود.
42 پوستر تئاتر، که قدیمی ترین آن ها متعلق به سال 1349 است، شامل نمایش های معروفی از کارگردانان شناخته شده کشور است که در این بین می توان نام هایی همچون اسماعیل خلج، بیژن مفید،عباس نعلبندیان، آربی آوانسیان، جعفر والی، ‌رکن الدین خسروی، هوشنگ حسامی،آتیلا پسیانی، قطب الدین صادقی و... را مشاهده کرد.
در بین نام طراحان نیز اسامی طراحان بنامی همچون مصطفی اوجی، قباد شیوا،  بیژن صفاری، فرشید مثقالی، جمشید نرسی، خسرو خورشیدی، آربی آوانسیان و... به چشم می آید.
نمایشگاه 20 سال پوستر تئاتر تا جمعه، 31 مردادماه، از ساعت 10 تا 19 پذیرای عموم علاقه مندان و مخاطبان جشنواره است.
”اعظم بروجردی” به جمع داوران بخش صحنه ای پیوست
اعظم بروجردی، نویسنده و کارگردان تئاتر، در کنارحسین مسافر آستانه و داریوش مودبیان کارهای بخش صحنه ای دومین جشنواره تئاتر شهر را مورد داوری قرار می دهد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی دومین جشنواره تئاترشهر، اعظم بروجردی از یکشنبه، 20 مردادماه، به جای بهروز غریب پور، که به دلیل بروز حادثه، امکان حضور در جمع داوران جشنواره را نداشت، به تماشای نمایش های بخش صحنه ای نشست.
دبیرخانه دومین جشنواره تئاترشهر، ضمن آرزوی سلامتی و شادکامی برای بهروز غریب پور کارگردان شناخته شده تئاتر و تئاتر عروسکی ، تاکید می کند که نمایش های روز اول جشنواره با حضور اعظم بروجردی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
استقبال تماشاگران از دومین جشنواره تئاترشهر
نخستین روز جشنواره تئاترشهر با استقبال خوب تماشاگران در بخش های مختلف، به خصوص کودک و نوجوان، همراه بود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی دومین جشنواره تئاترشهر، در نخستین روز جشنواره تئاتر شهر هفت نمایش صحنه ای، پنج نمایش خیابانی و یک نمایش محیطی اجرا و یک نمایشنامه خوانده شده است.
در بخش کودک و نوجوان، چهار نمایش به صحنه رفت که تالار هنر با میزبانی «شب بلند ماه» کاری از حامد زارعان توانست در اجرای نخست خود 80 تماشاگر و در اجرای دوم 250 تماشاگر را میهمان خود کند، به طوری که در اجرای دوم این اثر بالکن تالار هنر نیز به کمک مخاطبان آمد.
 نمایش «غول غولک» کاری از سیروس سپهری نیز، که در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن اجرا شد، از استقبال مخاطبان محروم نماند، به طوری که در اجرای نخست خود 100 تماشاگر و در اجرای دوم بیش از 120 تماشاگر داشت؛ البته این نمایش در اجرای نخست با 30 دقیقه تاخیر به دلیل دیررسیدن لباس های اجرا به صحنه رفت.
فرهنگسرای اندیشه نیز یکی دیگر از تالارهای بخش کودک و نوجوان بود که در آن نمایش «کلاغه چرا کچل شده» در اجرای اول خود 80 تماشاگر و در اجرای دوم خود 210 تماشاگر داشت.
در بخش صحنه ای، خانه نمایش میزبان «حمزه» کاری از نعیم بذرکار بود که در اجرای نخست 50 تماشاگر و در اجرای دوم 70 تماشاگر را همراه خود کرد و حدود 30 تن از مخاطبان تالار در این روز پشت در ماندند. نکته جالب این بود که در این بخش بیشتر مخاطبان جوان بودند که در میان آن ها تعدادی خانواده نیز حضور داشتند.
در این روز، فرهنگسرای ارسباران میزبان نمایشنامه ای از محمد چرم شیر به نام «سه پنجره از شادی» بود که در اجرای نخست 70 تماشاگر داشت که بیش از ظرفیت سالن بود و برخی از مخاطبان روی زمین نشستند و در اجرای دوم خود 50 تماشاگر را همراه خود کرد.
بخش تئاتر خیابانی نیز، با اجرای پنج نمایش همچون گذشته با استقبال مخاطبان همراه بود، اما در این بخش فرهنگسرای سرو اجرای کوتاهی را با تاخیر به معرض نمایش گذاشت. نمایش خیابانی «آموزش در خیمه» به کارگردانی مجتبی دربندی که حدود 20 دقیقه بود، به دلیل اینکه کارگردان اثر می بایست بر سر فیلمبرداری حاضر می شده، نمایش خود را کوتاه کرده و با اجرای خلاصه آن کوتاه ترین نمایش خیابانی را در جشنواره ثبت کرد.
نمایش محیطی «چراغ ها با هم سبز می شوند» نیز، که در نگارخانه لاله اجرا شد، با استقبال 50 تماشاگر مواجه شد.
رقابت پنج بخش مسابقه ای دومین جشنواره تئاترشهر به نیمه رسید
در سومین روز از جشنواره تئاترشهر، 15 گروه در بخش‌های کودک و نوجوان، صحنه‌ای و ویژه، خیابانی و امروز شهر نمایش‌های خود را روی صحنه می‌برند و دو گروه هم نمایشنامه‌خوانی خواهند داشت.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی دومین جشنواره تئاترشهر، در سومین روز جشنواره با اجرای 17 نمایش در بخش های مختلف مسابقه ای، رقابت آثار نمایشی به نیمه راه می رسد. در تالار اندیشه نمایش "ماهی رنگین‌کمان" به کارگردانی اصغر فریدی ماسوله در دو نوبت 17:30 و 19:30 اجرا می‌شود. نمایش "شهر در دست بچه‌ها" به کارگردانی اکرم ابوالمعالی نیز در دو نوبت 16 و 18 روی صحنه می‌رود.
در فرهنگسرای شفق، نمایش "مهمان جا‌مانده" به کارگردانی نسرین خنجری و مرتضی بزرگ‌زادگان در نوبت های 18:30 و 20:30 اجرا خواهد شد و تالار هنر در نوبت 16 و 18 میزبان نمایش "کارگاهان مدرسه" به کارگردانی مجیدی امیری می شود. این نمایش‌ها در بخش کودک و نوجوان اجرا می‌شوند.
در دو تالار حوزه هنری، دو نمایش در نوبت های 18:30 و 20:30 اجرا می شوند. در تماشاخانه مهر نمایش "تجربه‌های اخیر" نوشته امیررضا کوهستانی به کارگردانی مهدی سالاری و در تالار ماه نمایش "گره‌ای در تار و پود یک نقش" به کارگردانی مهدی حنفی روی صحنه می روند.
در خانه نمایش، نمایش "سعادت لرزان" نوشته علیرضا نادری به کارگردانی احسان بیات‌فر و رویا جعفری در ساعت 18 روی صحنه می‌رود. نمایش "وقتی برلین شورایی می‌شود" نوشته محمد یعقوبی و کارگردانی آریان رضایی نیز در دو نوبت 19:30 و 21:30 مهمان فرهنگسرای ارسباران خواهد بود.
سه شنبه، 22 مردادماه، نمایش "پرواز به تاریکی" به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی در تماشاخانه آو از ساعت 19:30 روی صحنه است. نمایش "یک روز با معلول" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مالکی‌زاده در دو نوبت 17:30 و 18:30 در فرهنگسرای امید اجرا می‌شود.
فرهنگسرای شفق نیز میزبان دو نمایش "پسرک بازیگوش" به کارگردانی سامان خلیلیان و "فقط یک آرزو" به کارگردانی سکینه نصرتی در بخش خیابانی است که در دو نوبت 18 و 19 اجرا می‌شوند. در همین بخش سه نمایش "آموزش در خیمه" به کارگردانی مجتبی دربندی، "همسایه‌ها" به کارگردانی فرامرز قلیچ‌خانی و نمایش "ازدواج با اعمال شاقه" به کارگردانی علی رحیمی به ترتیب در نوبت های 17، 18 و 19 در فرهنگسرای اندیشه اجرا می‌شوند.
در فرهنگسرای سرو نیز دو نمایشنامه "نیلوفر مرداب" به کارگردانی پیروز کرمی و "رویش رقصان قلاب" به کارگردانی مازیار ملکی در نوبت های 19 و21 نمایشنامه‌خوانی می‌شوند.
دومین جشنواره تئاترشهر به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تا 26 مردادماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند گزارش تصویری این جشنواره را روی سایت
www.theatrnet.com مشاهده کنند.
اجرای نمایشی براساس پرفروش‌ترین کتاب سال اروپا
نمایش "گروفالو" براساس پرفروش ترین کتاب سال اروپا نوشته شده و روی صحنه می رود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی دومین جشنواره تئاترشهر، سید آرش شریف زاده، کارگردان نمایش "گروفالو"، با بیان این مطلب گفت: در این کتاب، نمایشنامه و داستان های کوتاهی برای بچه ها هست که آقای جلالی‌پور به من پیشنهاد دادند تا این داستان را کمی گسترش دهیم و برای اجرای صحنه‌ای آماده کنیم.
وی درباره مضمون این نمایشنامه افزود: داستان این نمایش درباره خودباوری و تخیلات بچه‌هاست و به آن ها می‌آموزد جرئت پیدا کنند تا بتوانند مشکلات خودشان را برطرف کنند.
این نمایش به شیوه زنده و عروسکی اجرا می شود و دو عروسک  فک‌زن و دستشکی برای این نمایش طراحی شده است.
شریف‌زاده درباره علت استفاده از عروسک در این نمایش تشریح کرد: من به حضور بازیگر در تئاتر عروسکی خیلی اعتقاد دارم و دوست دارم بازیگر در این نوع نمایش‌ها برای ارتباط با مخاطب صحیح و درست بازی کند. سابقه اجرای نمایش‌های عروسکی هم دارم، اما فکر می کنم در این نمایش استفاده از عروسک جذابیت بصری ایجاد می‌کند.
طراحی صحنه این نمایش را شریف‌زاده انجام داده، موسیقی را فرید نوایی ساخته و مهدی فرشیدی‌سپهر شاعر این نمایش است.
شریف‌زاده اظهار امیدواری می‌کند نمایش‌هایی با همان کیفیتی که در جشنواره برای هیئت داوران به نمایش درمی‌آید، در اجرای عمومی روی صحنه بروند.
اخبار و گزارش تصویری دومین جشنواره تئاترشهر روی سایت تئاتر نت به نشانی
www.theatrnet.com و وبلاگ جشنواره تئاتر شهر به نشانی www.jashnvarehteshahr.blogfa.com قابل مشاهده است.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها