تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۱۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

بنا از سرمربی‌گری سوریان می‌گوید

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در خصوص تغییر قوانین کشتی گفت: قوانین جدید به سبک و سیاق کشتی ایران نزدیک بوده و در واقع به نفع کشتی ما شده است. بسیاری از کشتی گیران ما براساس این قانون کشتی می گیرند.
تدبیر24: «محمد بنا» روز دوشنبه تصریح کرد: در ۸ و ۹ سال اخیر و از زمانی که کار سرمربیگری را در تیم های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان ایران شروع کردم، حدود هشت بار قوانین کشتی عوض شده و ما با شرایطی که از نظر فنی برای ملی پوشان به وجود می آوریم، سعی می کنیم آنها خیلی زود خود را با قوانین جدید تطبیق دهند.

وی اظهار کرد: در همه این سال ها سعی کرده ایم آن دسته از کشتی گیرانی که نحوه کشتی گرفتن آنها با قوانین جدید همخوانی ندارد را در مراحل مختلف اردو با قوانین جدید هماهنگ کنیم.

بنا بیان داشت: در مجموع قوانین جدید سبب شده است کشتی، جذاب تر شده و اجرای فنون بیشتری به همراه داشته باشد.

** قرار ما با خادم، انجام کار جهادی در کشتی است

وی در خصوص تمرینات آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز گفت: سومین مرحله اردوی آمادگی در حال برگزاری است و این در حالی است که تعدادی از ملی پوشان در ماه های گذشته نیز در اردوهای تیم ملی بودند اما کشتی گیران المپیکی اصلا در اردوهای آمادگی نبودند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان ادامه داد: با توجه به برگزاری سه مرحله اردو، اکنون ملی پوشان در شرایط خوبی قرار دارند و این آمادگی با برگزاری اردوهای بعدی بیشتر نیز خواهد شد که این امر نیاز به زمان دارد.

وی بیان داشت: کشتی گیران فرنگی اکنون دوره های استقامتی را طی می کنند و حجم تمرینات و خستگی آنان زیاد شده و بایستی مانند سال های گذشته این دوره ها را طی کنند تا در زمان مناسب بتوانیم از آنان در رقابت های مختلف استفاده کنیم.

بنا با اشاره به اینکه شرایط اردوها تغییرات زیادی نکرده است، ادامه داد: قرار ما با «رسول خادم» رییس فدراسیون کشتی، انجام کار جهادی است و این موضوع شرایط اردوها را هر چند با امکانات کم، نسبت به سال گذشته تغییر داده است.

وی یادآور شد: فدراسیون کشتی تلاش دارد شرایط برای برگزاری اردوها و حضور در رقابت های مختلف بهتر شود و حل همه مشکلات مالی برعهده این فدراسیون نیست و باید بودجه ای برای این کار منظور شود که طبق صحبت های وزیر ورزش و جوانان که به خانه کشتی آمده بود، ورزش با مشکلات مالی روبرو است و فدراسیون کشتی باید با جذب اسپانسر، مشکلات مالی را حل کند.

به گفته وی، به طور حتم اگر شرایط مالی فدراسیون خوب باشد، دردسرهای ما هم کمتر می شود و کادر فنی، همه تمرکز خود را برای آمادگی ملی پوشان کشتی صرف خواهد کرد.

** کسب مدال در بازی های آسیایی برای مسوولان ورزش اهمیت بیشتری دارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در خصوص اینکه برنامه کادر فنی برای فاصله کم بین پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۴ جهان در تاشکند ازبکستان و بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی چیست؟ گفت: فاصله ۱۵ روزه بین مسابقه های قهرمانی جهان در ازبکستان و بازی های آسیایی در سال آینده برای همه تیم ها است و کشورهای قدرتمند آسیا همچون قزاقستان، ازبکستان، ژاپن، کره جنوبی و ایران دو تیم ملی همزمان در کشتی فرنگی ندارند.

وی بیان داشت: ما خیلی راحت می توانیم این مساله را مدیریت کرده و شرایطی را به وجود آوریم تا هم در مسابقه های جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان و هم در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی، نتیجه لازم را بگیریم.

بنا در عین حال خاطرنشان کرد: ولی آنچه که برای مسوولان ورزش کشورمان اهمیت دارد، کسب مدال در بازی های آسیایی است و پیش بینی من نیز آن است که کشتی فرنگی در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، نتیجه بهتری نسبت به دوره قبل خواهد گرفت.

* شکست در مسابقه های تدارکاتی برای ما اهمیتی ندارد

بنا سپس به حضور تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی در شهر ˈسمباتهیˈ مجارستان اشاره کرد و گفت: ما با کشتی گیران اصلی خود عازم مجارستان خواهیم شد. اگرچه آنها همچون سایر کشتی گیران دنیا در حال حاضر از آمادگی خود فاصله دارند لیکن رقابت های بین المللی مجارستان به منزله یک میدان تدارکاتی برای شرکت در پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی در مسکو است و به همین خاطر به شکست کشتی گیران خود در آن توجه زیادی نداریم.

وی با اشاره به دوری ۱۸ ماهه حمید سوریان و قاسم رضایی دو کشتی گیر المپیکی تیم ایران از میدان های کشتی گفت: اعزام

نفرات اصلی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به مجارستان فقط به خاطر آن است که آنها در فضای کشتی قرار گیرند و با قوانین جدید نیز آشنا شوند.

بنا با بیان اینکه به تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در رقابت های بین المللی مجارستان چهار نفر دیگر اضافه شدند، گفت: وحید بابایی جعفری در ۷۱ کیلوگرم، سعید عبد ولی در ۷۵ کیلوگرم، یوسف قادریان در ۸۰ کیلوگرم و سامان نوروزی در ۸۵ کیلوگرم به تیم منتخب ایران اضافه شدند.

ذکر این نکته ضروری است که سعید عبد ولی چند روز پیش در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در تهران در وزن ۷۱ کیلوگرم مقام نخست را کسب کرد.

* تمایلی به تشکیل اردوهای مشترک ندارم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در خصوص اردوهای مشترک با تیم های مختلف جهان گفت: برگزاری اردوهای مشترک در سال های گذشته هم بود و به خصوص اینکه آمریکایی ها همواره از تیم ما برای برگزاری اردوی مشترک به کشور خود دعوت می کردند ولی من تمایلی به برگزاری اردوهای مشترک ندارم چرا که سیستم کاری من مانند کشور کره شمالی است و دوست دارم پشت درهای بسته و به صورت مخفی، کارم را انجام دهم و فقط در برخی رقابت های تدارکاتی نیز شرکت کنم!

بنا در خصوص تیم ملی کشتی فرنگی ژاپن هم گفت: در حال حاضر ژاپنی ها از نظر تیمی، نه در قاره آسیا و نه در سطح جهان حریف ما نیستند و مشکلی با آنها نداریم و فقط به درخواست فدراسیون کشتی کشورمان به آنها اجازه برپایی اردوی مشترک ژاپنی ها را در خانه کشتی تهران دادیم.

وی بیان داشت: حضور بزرگانی مانند رسول خادم، حسن بابک، علیرضا حیدری، علیرضا رضایی و دیگر پیشکسوتان کشتی سبب شده تا کشتی دنیا نگاه متفاوتی نسبت به کشتی ایران داشته باشد. البته نباید زحماتی را که در دوره های محمدرضا طالقانی و محمدرضا یزدانی خرم در فدراسیون کشتی انجام شده است را فراموش کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران تصریح کرد: فدراسیون کشتی با مسوولان جدید خود، تحرک زیادی در روابط بین الملل ایجاد کرده و این مساله سبب شده است تا تیم های کشورهای دنیا تمایل زیادی برای حضور در رقابت های بین المللی کشتی در کشورمان داشته باشند و امیدوارم کشتی کشورمان به زودی نماینده ای قدرتمند در فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) داشته باشد.

* سوریان می تواند بهترین مربی تاریخ کشتی فرنگی ایران باشد

وی در خصوص تربیت مربیان در کشتی گفت: «سر آلکس فرگوسن» بیش از دو دهه در تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس کار کرد و تبدیل به یک مربی خوب سنتی و علمی شد و بعد از بازنشستگی او، این تیم در حال حاضر سردرگم شده است و باید این خلا را هر چه سریع تر و با اعتماد به مربی جدید پر کند.

بنا ادامه داد: من هم سعی کرده ام همیشه مربیان خوبی را در کنار خودم پرورش دهم که نمونه آن ها جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان، ایرج اسفندیاری فر، رسول جزینی، خلیل رشید محمدزاده، سعید شیرزاد و سایر مربیان هستند که هر کدام توانایی آن را دارند که مسوولیت یک تیم را داشته باشند.

وی بیان داشت: بعد از من، بیشتر کشتی گیرانی که با من کار کرده اند به جرگه مربیگری روی خواهند آورد و آرزو دارم که حمید سوریان ضمن کسب یکی از کرسی های مهم در فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) روزی بتواند سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران شود چرا که او می تواند یکی از بهترین مربیان تاریخ کشتی فرنگی ایران باشد.

بنا تصریح کرد: اینکه ما همیشه بدون هیچ امکاناتی و با تکیه به برخی افراد به موفقیت دست یابیم، باید منتظر دوران افول هم باشیم ولی اگر دوراندیشی کنیم، این افول برای مدت کمی است و دوباره می توانیم دوباره اوج بگیریم.

وی ادامه داد: همیشه این انتقاد به من است که بنا به شکل گلخانه ای کار می کند و کاری به پرورش مربیان ندارد حال آنکه اشتباه محض است.

بنا در پایان گفت که ویترین یک مربی، نتیجه کارهای اوست. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: