تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

اوتیسم در مردان و زنان

اوتیسم در مردان و زنان به طور متفاوت بروز می‌کند
دانشمندان انگلیسی دریافته‌اند که بیماری اوتیسم در زنان و مردان بر قسمت‌های متفاوتی از مغز تاثیر می‌گذارد.

 

محققان مرکز تحقیقات اوتیسم دانشگاه کمبریج با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، چگونگی تاثیرات بیماری اوتیسم را بر مغز زنان و مردان مورد بررسی قرار دادند.

 

پژوهشگران دریافتند که آناتومی مغز مبتلایان به اوتیسم به طور قابل توجهی به جنسیت شخص بستگی دارد؛ مناطق مغزی غیر عادی در زنان اوتیسمی با مناطق مشابه در مغز مردان متفاوت است.

 

یکی از یافته‌های جدید این تحقیق این است که زنان مبتلا به اوتیسم، «مردانه شدن آناتومی عصبی» را از خود نشان دادند. به گفته پروفسور «سایمون بارون کوهن» نویسنده ارشد این تحقیق، نتایج به دست آمده ممکن است نشان دهنده مکانیزم‌های فیزیولوژیکی باشد که مسبب این تفاوت جنسی است؛ مانند هورمون‌های جنسی والدین و مکانیزم‌های ژنتیکی مرتبط با جنسیت.

 

بیماری اوتیسم یک درصد از کل جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است و بیشتر در مردان شایع است و بنا به همین علت اکثر تحقیقات برای درک زیست شناسی عصبی این بیماری «مذکر محور» بوده است.

 

دکتر «منگ چوآن لی»، سرپرست این پژوهش در این باره می‌گوید: این وسیع‌ترین تحقیق مبتنی بر عکسبرداری مغزی است که تفاوت‌های جنسیتی را در مغز بیماران اوتیسمی نشان می‌دهد. نکته حائز اهمیت این پژوهش این است که نباید کورکورانه، هر نتیجه‌ای را که در مغز مردان مبتلا به اوتیسم به دست آمد، به زنان نیز نسبت دهیم.

 

دکتر «مایکل لامباردو» از دیگر نویسندگان این تحقیق می‌گوید: بیماری اوتیسم به خودی خود بسیار پیچیده و ناهمگون است و این تحقیق نشان می‌دهد که برای پیشرفت در درک مکانیزم و علل این بیماری باید این ناهمگونی موجود را با زیر مجموعه کرن افراد بنا بر جنسیت کاهش داده و در نتیجه بینش قوی‌تری از این بیماری به دست آورد.

 

یافته‌های این پژوهش در مجله «Brain» منتشر شده است.

 

منبع: ایسنا


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: