تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

بیست و چهارم بهمن در تاریخ معاصر

امروز پنج شنبه برابر با بیست و چهارم بهمن 1392 هجری خورشیدی، سیزدهم ربیع الثانی 1435 هجری قمری و سیزدهم فوریه 2014 میلادی است. 35 سال پیش در چنین روزی، فرودگاه های کشور برای جلوگیری از خروج عوامل رژیم پهلوی به مدت 24ساعت تعطیل اعلام شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



24 بهمن 1357

فرودگاه های کشور برای جلوگیری از خروج عوامل رژیم پهلوی به مدت 24 ساعت تعطیل اعلام شد.



24 بهمن 1357

کارکنان نیروهای سه گانه ارتش بار دیگر به صورت همزمان همبستگی خود را با مردم تهران و دیگر شهرهای کشور اعلام کردند.



24 بهمن 1357

انور سادات رییس جمهوری مصر اعلام کرد که وقایع ایران، صلح عرب ها با رژیم صهیونیستی را ضروری تر ساخته است. این نخستین واکنش او پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.



24 بهمن 1356

به گزارش خبرگزاری پارس، غلامرضا ازهاری رییس ارتش وارد بغداد شد و با عدنان خیرالله وزیر دفاع عراق ملاقات و گفت و گو کرد. دیدار ازهاری از عراق 9 روز طول کشید.



24 بهمن 1352

سفیران کشورهای عربی در تهران برای اطلاع از دیدگاه ایران راجع به خصومت های عراق، به وزارت امور خارجه دعوت شدند. این دعوت در پی شکایت عراق از ایران به شورای امنیت صورت گرفت.



24 بهمن 1344

خبرگزاری ها گزارش دادند که آمریکا تعداد زیادی موشک های زمین به هوای «هاوک» در اختیار ایران گذاشته است.



24 بهمن 1342

دولت های ایران و ترکیه به منظور ایجاد ارتباط بیشتر میان شهروندان؛ روادید ورود اتباع 2 کشور به خاک یکدیگر را لغو کردند.



24 بهمن 1334

عباس اقبال آشتیانی استاد دانشگاه، تاریخ نگار و ادیب مشهور ایرانی و صاحب آثار تصحیح مجمع التواریخ، تصحیح بیان‏الادیان و تاریخ کامل ایران در 57 سالگی در رم درگذشت.



24 بهمن 1321

احمد قوام(قوام السلطنه) نخست وزیر به دلیل اختلافات داخلی کابینه و اوج گیری مخالفت نمایندگان مجلس با وی، از ریاست دولت استعفا کرد. این کابینه در 10 مرداد 1321 شکل گرفته بود.



24 بهمن 1306

سرهنگ محمودخان پولادین فرمانده نیروی پیاده ی پهلوی به اتهام تلاش برای سوءقصد به جان رضاخان و به دست گرفتن قدرت، در باغشاه اعدام شد.



24 بهمن 1302

جلسه ای با حضور رهبران حزب های مهم سیاسی، رییس الوزراء و رضاخان در محل مجلس شورای ملی تشکیل شد. در این جلسه به بررسی موضوع های تغییر حکومت به جمهوری با در نظر گرفتن بی توجهی احمدشاه قاجار به امور کشور و تصویب اعطای امتیاز نفت شمال به کمپانی نفتی سینکلر پرداختند.



24 بهمن 1289

مرتضی قلی خان صنیع الدوله رییس نخستین دوره ی مجلس شورای ملی در تهران، هدف گلوله 2 قفقازی تبعه ی روسیه قرار گرفت و کشته شد.



24 بهمن 1287

پس از به توپ بسته شدن مجلس به وسیله ی محمدعلی شاه قاجار گروه های بسیاری از مردم در شهرهای مختلف کشور به منظور دفاع از مشروطیت با تشکیل قشون نظامی به طرف تهران حرکت کردند.



24 بهمن 1287

گروه های مجاهد شمال کشور و شماری از مهاجران قفقازی به تشویق مشروطه خواهان در رشت به هم پیوستند، سران این گروه ها در همین روز تصمیم گرفتند که یپرم خان داویدیان(داوتیان) از مهاجران قفقازی را فرمانده ی افراد مسلح خود کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: