تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲

پذیرش استعفای نخست وزیر ایتالیا

ˈجورجو ناپولیتانوˈ رئیس جمهوری ایتالیا ساعتی پیش با استعفای ˈ انریکو لتاˈ نخست وزیر این کشور موافقت کرد.
تدبیر24:  نخست وزیر ایتالیا پس از اینکه حزب چپ گرای میانه دمکرات ها به وی رای اعتماد نداد از سمت خود کناره گیری کرد.

بنابر این گزارش، انریکو لتا از فوریه گذشته به عنوان نخست وزیر ایتالیا انجام وظیفه می کرد.

پارلمان ایتالیا نیز امروز قبل از تشکیل آخرین جلسه هیات دولت و در انتظار تحولات بحران کار خود را متوقف کرده و حال نوبت ˈماتئو رنتزیˈ دبیر 39 ساله حزب دمکرات ها است تا رهبری دولت جدید را بر عهده بگیرد.

ناپولیتانو پس از مشورت با احزاب این کشور که تا فردا ادامه خواهد داشت، متئو رنتزی را به عنوان نخست وزیر جدید منصوب می کند تا بدین ترتیب روز دوشنبه بتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد.

حزب دمکرات ها عصر دیروز با 136 رای موافق، 16 رای مخالف و دو رای ممتنع، درخواست رنتزی را مبنی بر عدم اعتماد نخست وزیر و تشکیل دولتی جدید با توان تصویب اصلاحات اساسی تا سال 2018، تصویب کرد.

سران حزب دمکرات ها در روزهای اخیر درصدد متقاعد کردن انریکو لتا برای کناره گیری از قدرت بودند تا از رای عدم اعتماد علیه او در این حزب جلوگیری شود، اما نخست وزیر ایتالیا به صراحت اعلام کرد که قصد استعفا ندارد و تا لحظه آخر و تا نتیجه رای گیری منتظر ماند و سپس اعلام استعفا کرد.

رنتزی روز گذشته در نشست سران حزب دمکرات ها ضمن تشکر از عملکرد دولت لتا گفت: من از انریکو لتا به خاطر عملکرد قابل توجه و خدماتی که به کشور کرده است، تشکر می کنم. هم اکنون نیاز به مرحله جدیدی برای تصویب اصلاحات اساسی و تشکیل یک دولت جدید است. سیاست مداران وظیفه دارند ریسک کنند، اما باید مسوولیت آن را نیز برعهده بگیرند.

وی افزود: ما در شرایطی هستیم که نیاز به دولتی داریم که توان تغییرات و بهبود اقتصادی کشور و تصویب اصلاحات را تا سال 2018 داشته باشد. ایتالیا دیگر نمی تواند در مرداب زندگی کند و باید با تغییرات ریشه ای از آن خارج شود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: