تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

چهارم اسفند در تاریخ معاصر ایران

امروز یک شنبه برابر با چهارم اسفند 1392 هجری خورشیدی، بیست و سوم ربیع الثانی 1435 هجری قمری و بیست و سوم فوریه 2014 میلادی است. 87 سال پیش در چنین روزی، لایحه تاسیس راه آهن سراسری ایران توسط مجلس شورای ملی به تصویب رسید.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



4 اسفند 1383

زمین لرزه ای به بزرگی 5/6 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شهر زرند را در 60 کیلومتری شمال غرب کرمان لرزاند و بیش از هزار تن جان خویش را از دست دادند.



4 اسفند 1358

با حکم امام خمینی آیت الله سید محمد حسینی بهشتی به ریاست دیوان عالی کشور منصوب شد.



4 اسفند 1356

تظاهرات بزرگی به وسیله ی دانشجویان ایرانی ساکن انگلیس در اعتراض به کشتار مردم قم و تبریز در 29 بهمن، در برابر دفتر هواپیمایی ملی ایران در لندن برگزار شد.



4 اسفند 1351

امیر عباس هویدا نخست وزیر وقت ایران اعلام کرد که ایران حاضر است در هر کجا که مقام های عراق بخواهند، با آنان برای حل اختلاف مرزی 2 کشور به گفت و گوی مستقیم بپردازد.



4 اسفند 1345

محمدرضا پهلوی در گفت و گو با نشریه هرالد تریبون از معامله 110میلیون دلاری خرید اسلحه به وسیله ی ایران از اتحاد جماهیر شوروی پرده برداشت.



4 اسفند 1339

دانشجویان دانشگاه تهران علیه شریف امامی نخست وزیر و منوچهر اقبال دست به تظاهرات و اعتصاب زدند. در این تظاهرات اتومبیل اقبال رییس دانشگاه به وسیله ی دانشجویان معترض به آتش کشیده شد.



4 اسفند 1335

جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند، خانه فرهنگ ایران را در دهلی گشود.



4 اسفند 1329

سرفرانسیس شپرد سفیر انگلیس در نامه ای به رزم آرا نخست وزیر تاکید کرد که دولت متبوع وی هیچ طرحی را که متضمن ملی شدن صنعت نفت حتی اگر در آینده دور باشد، نمی پذیرد.



4 اسفند 1327

به دنبال اعمال فشار و افزایش سخت گیری بر روزنامه نگاران به وسیله ی حکومت تعداد زیادی از مدیران و نویسندگان مطبوعات در دادگاه نظامی محاکمه و محکوم شدند.



4 اسفند 1320

گزارش وزیر امور خارجه به نخست وزیر، درباره ی استقرار دوباره ی خدمات پست هوایی میان تهران و بغداد ارایه شد. در این گزارش، وزیر امور خارجه، با اشاره ی کوتاهی به سوابق ارتباط پستی ایران و عراق و قطع موقت آن بر اثر وقایع رخ داده در عراق، بیان کرد که این کشور، برای برقراری دوباره ی سرویس پستی، خواهان صدور اجازه ی پرواز هواپیماهای پستی عراقی به ایران شده است.



4 اسفند 1318

رییس ستاد ارتش انگلیس رضاخان را به همکاری پنهان با دولت آلمان متهم کرد و به همین دلیل مخالفت خود را برای فروش هواپیما به ایران به کابینه جنگی انگلیس اعلام کرد.



4 اسفند 1305

لایحه تاسیس راه آهن سراسری ایران که اول اسفند به وسیله ی مهدیقلی هدایت وزیر امور اجتماعی(فواید عامه) به مجلس شورای ملی ارایه شده بود، به تصویب رسید.



4 اسفند 1303

در جلسه ی مجلس شورای ملی طرح اقلیت، مبنی بر دعوت از احمد شاه برای بازگشت به ایران مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا رد شد.



4 اسفند 1302

مستر هاوارد نخستین نایب سفارت انگلیس با رضاخان دیدار کرد و درباره ی تغییر رژیم و برپایی جمهوریت با وی به گفت و گو پرداخت.



4 اسفند 1299

رضاخان میرپنج با حکم احمد شاه لقب سردار سپه گرفت و سیدضیاءالدین طباطبایی مدیر روزنامه رعد فرمان رییس الوزاریی خود را از طرف شاه دریافت کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: