تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۱۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
سفراستانی دولت اعتدال
583 ، عددیست که تعداد مصوبات تنها سه سفر استانی احمدی نزاد به هرمزگان در سال های 84، 86 و 88 را بیان می کند اما امروز حسن روحانی در کسوت هفتمین رییس جمهور هرمزگان را به عنوان مقصد دومین سفرش انتخاب کرده ، دیگر خبری از «اعداد» برای شمارش انسان و مصوبه و اعتبار و ... نیست.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 ، از نخستین روزهای آغاز به کاردولت تدبیر و امید، عده ای منتظر بودند تا ببیند آیا حسن روحانی که از جدیترین منتقدان اداره کشور به شیوه احمدی نزاد بودبه سفرهای استانی ادامه می دهد یا خیر تا اینکه هفت ماه پس از 24 خرداد ، رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت عزم سفر کرده و خوزستان را به عنوان مقصد نخستین سفر استانی شان انتخاب کردند.

»سفر استانی» که احمدی نژاد بسیار علاقه مند بود تا آن را به نام خودش ثبت کند در دولت تدبیر و امید هم ادامه یافت تا ثابت شود چنین رویه ای نه تنهامتعلق به احمدی نژاد نیست بلکه یک اصل در نظام اسلامیست و همانطور که امام علی (ع) در زمان خلافت از شهرها و بلاد اسلامی بازدید می کرد بر دیگر حاکمان نیز لازم است از اوضاع شهرهای تحت حکومتشان از نزدیک با خبر شده و با مردمشان از نزدیک در ارتباط باشند و به همین دلیل بود که وزرا و معاونان رییس جمهور چندین بار به سفرهای مختلف در استان های کشور رفته و از نزدیک در جریان مسائل مربوط به استان قرار گرفتند.

اما کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر استانی راه دیگری از کاروان مردان مدعی مهروزی را در پیش گرفت ، راهی که نشان داد همانقدر که رییس جمهور خواهان تکریم ایرانیان در خارج از کشور است، خود نیز به دنبال تکریم ایرانیان است و قدرت و محبوبیت خود را در استقبال خیابانی ، نامه جمع کنی ، مصوبات فله ای و بدون پشتوانه و در یک کلام اقدامتپوپولیستی یا عوام گرایانه نمی بیند.

در نخستین سفر گرچه برخی اتفاقات ناگوار به سبب مشکلات به جا مانده از دوران قبلی و نیز عادت مردم از حضور دولتمردان پیشین به وقوع پیوست اما رویه و عملکرد هیات دولت در خوزستان ثابت کرد که دیگر خبری از مصوبات فله ای و بی پشتوانه نیست و بناست دولت در پی خدمت به مردم باشد نه به خدمت گرفتن !

هرمزگان، مقصد دومین سفر استانی روحانی بود و وی و هیات همراه از روز سه شنبه به مدت سه روز وارد این استان شده و در شهرها و مناطق مختلف این استان حضور یافت، در این سفر معدود اتفاقات زننده سفر قبل نیز تکرار نشد و تنها عده ای به شکل خودجوش و نه به شکل سازمان یافته از طریق تعطیلی مدارس و اعطای مرخصی اجباری به کارمندان و ... به استقبال پرچم دار تدبیر و امید آمدند.

دولت سفر به مناطق مختلف کشور و دیدار با مردم را جزو وظایف خود می‌داند

در میان اظهارنظرها و سخنان مطرح شده پیرامون سفر استانی قطعا بهترین موضع گیری و پاسخ سخنان شخص رئیس‌جمهور دراین باره است، حسن روحانی صبح سه شنبه پس از ورود به بندرعباس دراین باره گفت:دولت سفر به مناطق مختلف کشور و دیدار با مردم را جزو وظایف خود می‌داند؛ چراکه این فرصت خوبی برای اعضای دولت است تا از نزدیک با سخنان، اندیشه‌ها، پیشنهادات و مطالبات مردم آشناتر شوند و بتوانند برنامه‌های واقعی برای سراسر کشور اجرا کنند.

روحانی در جریان سفر سه روزه خود به هرمزگان ، از شهرها و صنایع مختلف این استان بازدید کرد و علاوه بر وی تعدادی از وزرا ، معاونان وی نیز در دیگر بخش ها و اماکن هرمزگان که امکان حضور رییس جمهور به دلیل کمبود زمان و ... میسر نبود حضور یافتند.

دومین سفر کاروان تدبیر و امید به هرمزگان، اما نتایج مهمی در بر داشت ، نخست اینکه روحانی با ابتکار عملش در ادامه سفرهای استانی نه تنها ثابت کرد که اهل مقابله با تصمیات دولت قبل نیست بلکه سفر استانی را از شکلی که حامیان کم تعداد احمدی نژاد مایل به در انحصار درآوردن آن بودن خارج کرد.

از سوی دیگر روحانی و تیم همراهش نشان دادند که برای انجام سفر استانی نیازی به جوسازی رسانه ای و حرکات شتابزده ندارند و هدف از سفرهای استانی نه اقدامی برای رای جمع کردن و نه تحرکی برای عوام فریبی و ادعای محبوبیت میان افراد است.

روحانی باردیگر منتقدانی را که به هر دری می زنند تا چوب لای چرخ دولت بگذارند، خلع سلاح کرد و به نظر می رسد با شکل جدید سفرهای استانی الگوی جدیدی خلق کرد که مبنای آن احترام به مردم و خدمت صادقانه به آنان است نه صدور مصوباتی که به تعبیر مصطفی پورمحمدی ، رییس وقت سازمان بازرسی کشور درباره آن بگوید:با بررسي در يكي از وزارتخانه‌ها و با توجه به بودجه واگذار شده براي تحقق مصوبات سفراستانی احمدی نژاددر اين وزارتخانه نياز به 31 سال زمان دارد!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها