تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۲۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۱
محمود عدالت منش کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی

زینب، پرستار روح و جان

زینب (سلام الله علیها) که تجلّی صولت حیدری بود و تجسّم عصمت فاطمی، آئینة جمال و جلال الهی بود و اسوة تمام و کمال انسانی، مفسّر حقیقت قرآن بود و حامی و پشتیبان قرآن ناطق
تدبیر24 : سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام، ستاره پرفروغ خاندان امامت، زینت تمام نمای ولایت، جلوة صبر و استقامت، قهرمان فصاحت و بلاغت، مظهر مهربانی و عطوفت، تجسّم عینی حیا و عفت، پرستار دل های شکسته و تن های به خون نشسته، الگوی تمام عیار ایثار و وقار، عالمة غیرمعلمه و عقیلة بنی هاشم، پرچمدار عاشورائیان و رسواکننده یزیدیان، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بر همه پیروان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به ویژه علمدار جانباز انقلاب، مقام معظم رهبری و نیز جامعة پرستاران دلسوز و فداکار ایران اسلامی مبارک باد.
زینب (سلام الله علیها) که تجلّی صولت حیدری بود و تجسّم عصمت فاطمی، آئینة جمال و جلال الهی بود و اسوة تمام و کمال انسانی، مفسّر حقیقت قرآن بود و حامی و پشتیبان قرآن ناطق؛ نایبه الزهرا بود و زهرای عاشورا؛ چه زیبا روز میلاد پر خیر و برکتش را «روز پرستار» نامیده اند؛ چرا که حقیقت پرستاری در منش و روش او هویدا بود و پرستاران ما نیز او را الگوی سلوک زندگی اجتماعی خود قرار می دهند.
پرستارى، «ترکیبى است از رحمت، عطوفت، مهربانى و مراقبت» و همچنین «دانش، معرفت، تجربه و مهارت». پرستاری هنری است کم نظیر و تخصصی است بی همتا و پرستار، هنرمندی است که با دمیدن روح امید به زندگی در تن رنجور و وزیدن نسیم محبت در بدن خسته بیمار زینب وار از خود می گذرد تا به دیگران حیات ببخشد و چون شمع می سوزد تا دیگران را با شعله وجود خویش گرم کند.
پرستاران زحمتکش و خدوم ما نیز در عرصه های زندگی اجتماعی، به خصوص در دوران شکوهمند 8 سال دفاع مقدس، با جانفشانی ها و فداکاری های خود، جلوه ای از ایثار و فداکاری آن پرستار نمونة کربلائیان را به نمایش گذاشتند و روز پرستار نیز به یُمن زادروز آن بانوی با جلالت و عظمت، شكوه و شوکت یافته است.
در فضیلت امر پرستاری و برطرف کردن نیاز بیماران همین بس که در حدیثی منقول از حضرت خاتم الانبیاء محمدمصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده است: کسی که برای برآوردن نیاز بیماری تلاش ‏کند، خواه نیاز او برآورده شود یا نه، همانند روزی که از مادر متولد شده است، از گناهان ‏پاک می گردد. و در حدیث دیگری فرموده اند: کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور خواهد کرد و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‏کند.
بار دیگر این روز خجسته را به تمام عاشورائیان و پیروان مکتب حسینی (علیه السلام) و رهپویان صراط زینبی (سلام الله علیها) و نیز پرستاران ساعی و تلاشگر تبریک گفته و از خداوند متعال عاجزانه خواستارم این کشور بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از گزند دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی حفظ فرماید و ما را تا ظهور آن حضرت، تحت فرمان نائبش در راه حق ثابت قدم بدارد.
زینب طلوع بود ولی ابتدا نداشت
زینب غروب بود ولی انتها نداشت
زینب رسول بود ولی مصطفی نشد
شهر نزول بود، اگرچه حرا نداشت
زینب اگر نبود، کسی فاطمی نبود
زینب اگر نبود، کسی مرتضی نداشت
زینب اگر نبود، حسینی نمی شدیم
زینب اگر نبود، زمین کربلا نداشت
زینب هرآنچه گفت، تماماً حسین بود
اصلا به غیر نام حسین اعتنا نداشت
زینب اگر نبود، مسلمان نداشتیم
باور کنید ذکر حسین جان نداشتیم...
(علی اکبر لطيفيان)
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: