تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۲۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

تهدید به استعفا نخست وزیر لبنان

« تمام سلام» نخست وزیر دولت جدید لبنان که عمر آن به یک ماه هم نرسیده است، تهدید کرد که اگر بیانیه وزارتی دولت وی تصویب نشود، استعفا می کند.
تدبیر24: روزنامه فرامنطقه ای « الحیات» نیز روز چهارشنبه نوشت که سلام به « میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان اعلام کرده است که تصمیم دارد روز شنبه آینده اگر تکلیف بیانیه وزارتی مشخص نشود، استعفا کند.

الحیات افزود : تمام سلام تصمیم خود برای استعفا را در صورت شکست تلاش های برای صدور بیانیه وزراتی با برخی از وزیران ، دوستان و حتی سفرای برخی کشورها در میان گذاشته است.

تاکنون دفتر نخست وزیری لبنان در این باره اعلام نظر نکرده است.

هر دولت جدید لبنان در شروع کار خود بیانیه ای را صادر می کند که در آن مواضع ، رویکردها و برنامه هایش درج می شود و به آن بیانیه وزراتی می گویند.

کمیته وزارتی تدوین بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان بعداز 10 جلسه فشرده و24 روز پراز کش و قوس های سیاسی، نتوانست به توافق برسد و بیانیه را تصویب و صادر کند.

جلسه دهم کمیته تدوین بیانیه وزارتی عصر دیروز سه شنبه در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد اما اعضای آن به توافق دست نیافتند و پرونده این بیانیه به هیات وزیران رفت تا در آنجا تصمیم گیری شود.

بدنبال این جلسه ناموفق، نخست وزیر لبنان خواستار تشکیل جلسه دولت در روز پنجشنبه آینده برای بررسی بیانیه وزارتی و اتخاذ تصمیم مناسب در این باره شد.

درهمین حال برخی از سیاستمداران لبنانی و همچنین اعضای کمیته تدوین بیانیه وزارتی از جمله « سجعان قزی» گفته است که اگر اطلاعات و پیشنهادهای جدیدی مطرح شود احتمال دارد، این کمیته بازهم تشکیل جلسه دهد.

طبق قانون اساسی لبنان ، تنها 30 روز فرصت برای تدوین و صدور بیانیه وزارتی فرصت است تا دولت بتواند از مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد اخذ کند و از این مدت تنها 6 روز باقی مانده است.

لبنان باید تا دوشنبه آینده تکلیف بیانیه وزارتی را مشخص کند.

مردم لبنان یازده ماه صبر کرده بودند تا اینکه روز (شنبه)، 26 بهمن ماه ، انتظار آنها بسر رسید و دولت جدید متولد شد.

«تمام سلام» نخست وزیر اسامی کابینه دولت جدید را به رییس جمهوری این کشور معرفی کرد با این امید که چالش های امنیتی، ناملایمات سیاسی و مشکلات اقتصادی از لبنان رخت بربندد.

اما ازهمان موقع هم، همه پیش بینی یک دوره سخت و نفس گیر را برای تدوین و صدور بیانیه وزارتی کرده و از آن به عنوان یک « امتحان بزرگ»برای دولت سلام یاد کردند ،دولتی که عمر آن اگرهمه چیز طبیعی سپری شود، حدود 90 روز دیگر خواهد بود.

دولت جدید لبنان روز سه شنبه ( 29/ 11/92) نخستین جلسه خود را به ریاست « میشل سلیمان» رییس جمهوری این کشور در بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) برگزار کرد و در همین جلسه اعضای کمیته تدوین بیانیه وزارتی دولت انتخاب شدند.

گنجاندن معادله « ارتش ، ملت و مقاومت» دربیانیه وزارتی دولت جدید که تاکنون در همه بیانیه های وزارتی دولت های گذشته درج شده و در اسناد بین المللی و منطقه ای حتی در جلسه اخیر شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره مورد تایید و تاکید قرار گرفت، بند اصلی مورد مناقشه در کمیته تدوین بیانیه وزارتی است.

گروهی که وابسته به جریان 14 مارس هستند می گویند اگر مقاومت در بیانیه وزارتی درج شود باید تحت نظارت دولت قرار گیرد و طرف مقابل که به جریان 8 مارس مرتبط هستند، تاکید دارند که مقاومت یک نهاد غیردولتی و مردمی است.

« جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان نیز تاکید کرده که مقاومت حق مردم لبنان است و هیچ طرفی نمی تواند این حق را از این مردم سلب کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: