تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۲۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

200 پناهجوی اویغور بازداشتی در تایلند

پلیس تایلند روز شنبه اعلام کرد 200 پناهنده ای که هفته گذشته در یک اردوگاه در جنوب این کشور بازداشت شدند، از نژاد اویغور چین بودند.
تدبیر24: پلیس تایلند اعلام کرده بود این افراد که به زبان ترکی صحبت می کردند در جنوبی ترین منطقه تایلند در یک اردوگاه جمع شده بودند.

اویغورها اغلب ساکنان ایالت خودمختار سین کیانگ در شمال غرب چین هستند. اویغورها اکثرا مسلمان و از اقوام ترک تبار هستند.

این تعداد پناهنده که به صورت خانوادگی و در یک مکان جمع شده باشند برای مقامات تایلندی نیز تعجب آور بود. این افراد چهارشنبه شب در حمله به یک اردوگاه شناسایی شده در یک مزرعه کائوچو در استان ˈسونگخلا ˈ در جنوب تایلند بازداشت شدند.

آمریکا که تضادهای خود را به هر نحو نسبت به چین آشکار می کند از تایلند خواسته است از این پناهجویان اقلیت اویغور چین حمایت کرده و آن ها را اخراج نکند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که از دولت تایلند خواسته شده است از این افراد ˈحفاظت کاملˈ صورت گیرد.

کارشناسان احتمال دادند این پناهجویان به چالش جدیدی بین آمریکا، تایلند و چین تبدیل شود.

تاکنون پکن نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده است.

گفته می شود دولت مالزی سال 2012 به طور محرمانه شش اویغور را که به این کشور پناهنده شده بودند، اخراج و به دولت چین تحویل داده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: