تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۲۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

نمی‌توانند مردم را با خود همراه کنند

حسن یونسی
تدبیر24: مواجهه جریان تندروی اصولگرایی در مجلس با دولت اعتدال از جمله روابطی است که تعریف آن در چشم‌انداز سیاسی ایران به دشواری ممکن است. اخیرا بحث‌هایی در خصوص استیضاح وزیر علوم نیز مطرح شده که در این رابطه سلام نو با حسن یونسی گفتگو کرده است. در ادامه این گفتگوی کوتاه را می‌خوانید:

این فعال اصلاح‌طلب در این رابطه گفت: بخش قابل توجهی از منتقدان دولت در شرایط فعلی سکوت پیشه کرده‌اند. اما یک اقلیتی وجود دارد که در پی جدا کردن دولت از بدنه اجتماعی خود است.  آقای روحانی دولت را در یک شرایط بحرانی تحویل گرفته است و این اقلیت بدنبال آن هستند که از کوچک‌ترین مشکلات برای تحقق اهداف سوء خود استفاده کنند.
 
حسن یونسی در ادامه به سلام نوگفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد مشکلات ده‌ها برابر شرایط فعلی بود، اما این آقایان در برابر دولت سکوت می‌کردند. در صورتی که در شرایط فعلی با بوجود آمدن کوچک‌ترین مشکل بر علیه دولت آقای روحانی، جنجال می‌کنند تا حمایت‌های مردمی از دولت منتخب کم رنگ شود.
 
وی افزود: بخشی از انتقادات این افراد متوجه مسائل هسته‌ای و سیاست خارجی است تا بدین وسیله نیروهای حامی خود را که نسبت به سیاست‌های گذشته دچار تردید شده‌اند و احساس می‌کنند که دولت آقای روحانی می‌تواند با سیاست‌های عاقلانه خود موفق باشد در کنار خود نگه دارند.

حرفشان خریداری ندارد

یونسی گفت: بزرگ‌ترین مانعی که اقلیت جنجال کننده علیه دولت، بر سر راه خود دارد آن است که این جریان سابقه خوبی پیش مردم نداشته و گفتمانش به هیچ عنوان در میان مردم خریداری ندارد. نوع ادبیاتی هم که این جریان بکار می‌برد برای مردم قابل پذیرش نیست. فلذا نمی‌توانند مردم را در این مسیر با خود همراه کنند.

وی ادامه داد: همچنین مانع بزرگ دیگری هم که با آن روبرو هستند آن است که بخش عاقل و منطقی اصولگرایان با کارهای آن‌ها موافق نبوده و انتقادات نرم‌تری به دولت وارد می‌کنند. از سوی دیگر نیز در مسائلی نظیر مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری در حال حمایت از دولت است و به همین علت این جریان عملا در وضعیت اقلیت قرار گرفته است.

حرف منطقی ندارند

یونسی در خصوص حرف و حدیث‌های مطروحه در مورد استیضاح برخی وزرا نظیر وزیر علوم در آینده نزدیک گفت: در بحث استیضاح وزیر علوم بیشتر انتقادات آن‌ها از این زاویه است که آقای فرجی دانا برخی مدیران قبلی در این وزارتخانه را تغییر داده است. در حالی که این تغییرات در تمام دولت‌های قبلی مرسوم بوده است و این حق یک وزیر است که نیرو‌های زیر دست خود را تغییر دهد. لذا این‌ها دلایل منطقی‌ای برای استیضاح یک وزیر نیست.

وی در پایان گفت: در مورد سایر وزیران کابینه نیز شرایط به همین گونه است و اقلیت جنجالگر دلایل منطقی‌ای برای استیضاح وزرا در دست ندارند به همین علت اکثریت مجلس با آن‌ها همراهی نخواهد کرد. چرا که هیچ حرف منطقی‌ای پشت کار جنجالگران وجود ندارد تا بتوانند اکثریت را با خود همراه کنند فلذا بیشتر تلاششان برای فشار وارد کردن به دولت است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: