تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۲۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

خدمتگزار تخت طاووس درگذشت

پرویز راجی که از همکاری با امیرعباس هویدا در شرکت ملی نفت، سال ۱۳۵۵به مقام آخرین سفیری حکومت پهلوی در لندن رسید، در این شهر فوت کرد.
تدبیر24: راجی که سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد به دلیل پیوستگی کامل پدرش عبدالحسین راجی به لژ فراماسونری و عضویت در کابینه منوچهر اقبال، توانست در حلقه اول پهلوی ها قرار گیرد. راجی تحصیلات متوسطه را در آمریکا به پایان رساند و پس از اخذ مدرک لیسانس اقتصاد از دانشگاه کمبریج انگلیس، به ایران آمد و در سال سال ۱۳۳۹ کارمند وزارت نفت شد.

وی در چارچوب سفارش ها و متکی به ارتباطات فراماسونری پدرش، پله های ترقی را تا جایگاه ریاست دفتر هویدا در شرکت نفت طی کرد و سپس ریاست دفتر نخست¬ وزیری را برعهده گرفت و همزمان نگاه اشرف پهلوی را به خود جلب کرد که او را در کانون شایعات قرار داد. حتی در زمان حکومت پهلوی، این توجه اشرف به راجی، نزدیک شدن بیش از حد به یکدیگر و همنشینی های آشکار و پنهانی، نشانه وجود ارتباط نزدیک و غیر غیراخلاقی بین این دونفر توصیف می شد.

راجی مولف کتاب «خدمتگزار طاووس» از جریانات و وقایع روزانه دربار و خانواده شاهی بگونه ای سخن گفته است که واقعیت این توصیف ها را بیشتر کرده است. به گواه نوشته های بازمانده از این دوران، ارتباط با هویدا و نزدیک بودن خاص به اشرف سبب شد، اه پیشنهاد سفیری راجی در لندن را به وزارت خارجه بدهد که خلعتبری وزیر خارجه از این گزینش، تعجب کرد.

براساس همین پیشنهاد، راجی که از نگاه خلعتبری بی تجربه و جوان بود در ۴۰ سالگی سفیر ایران در انگلیس شد. اشرف نیز از نخستین میهمانان رسمی عضو خانواده پهلوی برای دیدار راجی در انگلیس بود و سپس مسافر مکرر لندن شد که شایعه های قبلی در باره نوع ارتباط بین آنان را تقویت می کرد.

راجی که تازگی در لندن مرد، در کتاب خود نشان می دهد که جز کسب رضایت شاه هیچ هدفی نداشته است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: