تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

افزایش بودجه نظامی چین

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین که سرگرم دیدار از اروپاست در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که افزایش بودجه نظامی چین حق مسلم این کشور است.
تدبیر24: وی در جریان این سفر به خبرنگاران گفت : چین کشورهای همسایه را با توسعه و اقتدار نظامی خود تهدید نمی کند.
 
بودجه ارتش چین برای سال 2014 میلادی با 12 ممیز دو دهم درصد افزایش 132 میلیارد دلار تعیین شد.
 
رییس جمهور چین گفت که کشوری به وسعت چین باید توان دفاعی خود را افزایش دهد و قدرت اقتصادی را نیز بالا ببرد و برای این منظور افزایش بودجه نظامی ضروری است.
 
وی با تاکید بر اینکه چین تهدیدی برای دیگران نیست، گفت : برخی می کوشند چهره ترسناکی از چین در دنیا نشان دهند . اقتدار اقتصادی و نظامی این کشور را تهدید می دانند اما این گفته ها بی ارزش است و نباید به آنها اعتنا کرد.
 
شی جین پینگ گفت برخی می خواهند منازعات ارضی را با تهدید چین گره بزنند، اما باید به یاد داشت که چین موتور محرکه اقتصادی است.
 
توسعه اقتصادی چین به گفته وی باعث اشتغال بیشتر برای شرکای تجاری این کشور شده و آنها از رشد اقتصادی پکن بهره مند شده اند. این موضوع برای کشورهای آسیایی هم مصداق دارد.
 
چین با فیلیپین و ژاپن بر سر تملک برخی جزایر دریاهای جنوبی و شرقی چین اختلاف دارد.
 
رییس جمهور چین تاکید کرد که پکن قصد دست درازی به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دیگر کشورها را ندارد اما ذره ای از حق و حقوق خود عقب نشینی نخواهد کرد.
 
وی چاره حل اختلافات رادوستی و گفت و گو دانست.
 
شی جین پینگ گفت با آنکه ما زمانی بعد از جنگ تریاک مستعمره بودیم اما هرگز به دنبال توسعه طلبی و برتری جویی بر دیگران نیستیم .
 
وی با اشاره به منازعات ارضی با ژاپن گفت : چینی های بسیاری قربانی تجاوزات ژاپن شده اند و هنوز برخی سعی دارند تاریخ تجاوزات را زنده نگهدارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: