تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۲۱۳۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
عاطفه کربلایی، روزنامه نگار و کارشناس ارشد ارتباطات

تلویزیون؛ مهران مدیری، تایتانیک و حمایت از معراجی ها

اجرای برنامه های سال تحویل، تغییر مکرر جدول پخش فیلم های نوروزی و افراط در روایت های فقر مالی در جعبه تلویزیون ، گزارشی کوتاهی درچارچوب جعبه رنگی
تدبیر 24 : هر سال در ایام نوروز برنامه هایی در قالب های مختلف از فیلم و سریال گرفته تا گفت و گو محور و مستند از شبکه های مختلف سیما پخش می شود که گاهی اوقات با حواشی نیز همراه هستند. امسال هم حضورافرادی مانند مهران مدیری و محمود شهریاری و پخش فیلم هایی مانند تایتانیک و 12 سال بردگی خبرساز شد.

ویژه برنامه های سال تحویل شبکه های سیما با اتفاقات جالبی همراه بود.  فرزاد حسنی و آزاده نامداری به عنوان یک زوج برای نخستین بار ویژه برنامه شبکه دو را اجرا کردند؛مجریانی که در چند سال اخیر همواره بحث ممنوع التصویر بودن آنان مطرح بوده است. یکی از مهمانان این برنامه فریبزعرب نیا بود که حرفهای کنایه داری نثار ابراهیم حاتمی کیا-کارگردان فیلم چ- زد. او در این برنامه گفت: تزویر در برخی از عرصه ها گناهی نابخشودنی تر است؛ مثلا اگر فیلمی بازاری به قصد فروش ساخته می شود تزویر آنقدر مهلک نیست اما وقتی از مضامین مقدس صحبت می کنیم تزویر، بی اخلاقی و خودشیفتگی در این شرایط گناهان نابخشوده تری به حساب می آیند.

اجرای ویژه برنامه سال تحویل سال 93 در شبکه سه هم مانند سال های اخیر برعهده  احسان علیخانی بود. او توانست مهران مدیری را به عنوان یکی از برگزیدگان شبکه سه از نگاه مخاطبان به برنامه سه ستاره بیاورد؛ این در حالیست که مهران مدیری به ندرت به مصاحبه تن می دهد. او در این برنامه به بینندگان وعده داد که در ماه های ابتدایی سال نو به تلویزیون باز می گردد.

یکی از چهره های اجرا در نوروز که پس از مدت ها  در قاب سیما ظاهر شد، محمود شهریاری بود. این مجری خوش خنده -که به طور متناوب ممنوع التصویر شده است- این بار از شبکه شما سر درآورد و هر شب به اجرای برنامه چهار باغ در چهلستون اصفهان می پرداخت.

صرف نظر از برنامه های زنده گفت و گومحور،سیما مانند گذشته به پخش فیلم های سینمایی پرداخت. یکی از این فیلم ها سینمایی 192 دقیقه ای تایتانیک به کارگردانی جیمز کامرون بود که در زمان حدود 150 دقیقه روی آنتن رفت و در تیزرهای این فیلم تاکید می شد که نسخه اصلاح شده تایتانیک مناسب خانواده های ایرانی روی آنتن می رود البته تمام این فیلم را مرحوم امیرهوشنگ قطعه ای در سال 86 دوبله کرد اما سیما آن را تکذیب کرده بود!

شبکه اول سیما قرار بود فیلم 12 سال بردگی را دوم فروردین ماه روی آنتن بفرستد اما آن را روز 14 فروردین ماه پخش کرد. این فیلم  موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره های مختلف از جمله جایزه های اسکار،گلدن گلوب و بافتا شده است . سیما این فیلم 134 دقیقه ای را به مدت 97 دقیقه روی آنتن فرستاد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که مانند سال گذشته رخ داد،تغییر مکرر جدول پخش فیلم های نوروزی بود بگونه ای که روز پخش سینمایی هایی مانند 12 سال بردگی،خاکستری،بوسیدن روی ماه، آقای مورگان،مجهول،کلاغ،ایزابل گمشده،استشهادی برای خدا،چند روز بیشتر،تبعیض،فصل تازه،برج و دیگری تغییر کرد. نکته جالب توجه آنکه شبکه سوم سیما که در سایر اوقات سال تغییرات اعلام نشده زیادی را در جدول پخش برنامه های خود به وجود می آورد،حتی یک مورد تغییر هم در فهرست اعلامی فیلم های سینمایی خود در نوروز نداد.

 نمی توان از برنامه های سیما حرف زد اما سخن از سریال های نوروزی به میان نیاورد. با وجود آنکه نوروز امسال در ایام فاطمیه قرار داشت،همه مجموعه های نوروزی،طنز بودند البته همه آن ها یک روز پیش از شهادت حضرت فاطمه(س) به پایان رسیدند. یکی از نکات قابل تامل در این سریال ها،افراط در روایت فقر مالی و مشکلات طبقه متوسط رو به پایین جامعه بود که نتیجه ای جز دلزدگی برخی از مخاطبان نداشت.

 در پایان ذکر این نکته ضروری که فیلم هایی مانند طبقه حساس،چ،معراجی ها و خط ویژه در روزهای آغازین سال جدید اکران شدند. با توجه به آنکه شبکه اول از جمله تهیه کنندگان فیلم معراجی هاست، اکران این فیلم به طور مداوم از همه شبکه های سیما زیرنویس و تیزر آن پخش می شد اما با وجود حمایت های مختلف صورت گرفته از این فیلم در روزهای پایانی تعطیلات،فیلم طبقه حساس کمال تبریزی از معراجی های مسعود  ده نمکی گوی سبقت را ربود و به پرفروش ترین فیلم نوروزی تبدیل شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
0
4
ورداشتید عکس سریال پایتخت رو گذاشتید، و اصلا در رابطه باهاش حرف نزدین!

وحیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
0
1
فقط پایتخت
نظر شما: