کد خبر: ۲۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

توصیه افخم به کسانیکه دلواپسند

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: برای نقد و نظر احترام ویژه ای قائلیم در عین حال برای دریافت نظرات کارشناسی احترام بیش از آن قائلیم.
تدبیر24:  افخم در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که موضع وزارت خارجه در قبال اظهارنظرهایی که در همایش دلواپسیم صورت گرفت، چیست؟ افزود: وزارت امورخارجه از دریافت هرگونه پیشنهادی که به روند مذاکرات کمک کند استقبال می کند و جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است و ظرفیت پذیرش نقد در آن وجود دارد.
 
وی گفت: نقدهایی که بیان می شود باید سازنده و در مسیر تحقق و تقویت اجماع ملی در کشور باشد.
 
افخم افزود: البته کسانی هم دلواپس هستند ما به دلواپس ها توصیه می کنیم که به عزم و امید مردم برای آینده اعتماد بیشتری داشته باشند.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که نتایج گفتگوی تلفنی وزیرامورخارجه با آقای اخضر ابراهیمی درزمینه مسایل سوریه چه بوده گفت: موضوع سوریه و تحولات آن یکی از بحث های اصلی است که خیلی از طرف ها باتوجه به ظرفیت و نقش ایران در کمک به حل بحران این کشور با جمهوری اسلامی ایران در تماس هستند و تماس صورت گرفته نیز برهمین اساس برقرار شد.
 
سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری بحران در سوریه اعلام کرده آماده کمک به حل بحران این کشور است و باتوجه به نزدیک شدن انتخابات در سوریه آماده کمک به این کشور هستیم ضمن آنکه به همه طرف های درگیر در بحران این کشور توصیه می کنیم به جایگاه و نقش مردم سوریه و حق انتخاب سرنوشت آنها توجه کنند.
 
افخم افزود: زمان آن فرارسیده که همه طرف ها متناسب با واقعیات منطقه برای یک راه حل سیاسی واقع بینانه گام عملی و جدی بردارند.
 
وی گفت: انتخابات پیش رو در سوریه زمینه ای است که کمک می کند تا رویکرد سیاسی برای تحقق اراده مردم بکار گرفته شود.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: