کد خبر: ۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

با بالا گرفتن جنگ انرژی اوکراین و روسیه

پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره بزرگترین شرکت خصوصی گاز اوکراین شد
تدبیر24: هانتر بایدن پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، عضو هیأت مدیره هلدینگ بوریسما، بزرگترین تولید کننده خصوصی گاز در اوکراین شد.
 خبرگزاری فارس: پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره بزرگترین شرکت خصوصی گاز اوکراین شد
به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، هانتر بایدن، پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، به تازگی و با بالا گرفتن اختلافات بین شرکت دولتی گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز اوکراین، به عضویت هیئت مدیره بزرگترین شرکت خصوصی تولید کننده گار اوکراین درآمده است.
 
با ارسال صورت حساب 1.66 میلیارد دلاری شرکت گازپروم برای شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین، به عنوان پیش پرداخت اوکراین برای واردات گاز از روسیه، خبر انتصاب هانتر بایدن در هیئت مدیره هولدینگ بوریسما منتشر شده است.
 
به همراه هانتر بایدن، دوون آرچر، سرمایه دار و مشاور ارشد جو بایدن در انتخابات سال 2004 نیز عضو هیئت مدیره هلدینگ بورسیما شده است.
 
هلدینگ بورسیما در سال 2002 تشکیل شده است و اکتشافاتی را در مناطق شرقی اوکراین که در حال حاضر ناآرام هستند صورت داده است. این شرکت همچنین سه حوزه مهم هیدروکربنی اوکراین شامل حوزه های دنیپر-دونتس در شرق ، کارپاسیان در غرب، و آزوف-کوبان در جنوب اوکراین را در اختیار دارد.
 
اختلافات گازی اوکراین و روسیه از زمانی بالا گرفته است که با برکناری یانوکویچ از ریاست جمهوری اوکراین، روسیه تمام تخفیفات گازی خود به اوکراین را لغو کرد. تا قبل از برکناری یانوکویچ اوکراین به ازای هر هزار متر مکعب گاز وارداتی از روسیه به این کشور تنها 268.5 دلار پرداخت می کرده است و در حال حاضر روسیه با لغو تخفیفات به ازای هر هزار متر مکعب گاز صادر شده به اوکراین مبلغی معادل 485 دلار درخواست کرده است.
 
اوکراین با سیاسی خواندن این اقدام خواستار بازگشت قیمت به 268.5 دلار شده است.
 
گاز پروم تا 2 ژوئن به اوکراین برای پرداخت پیش پرداخت فرصت داده و اعلام کرده است در صورت عدم پرداخت این صورت حساب تأمین گاز این کشور را تعلیق خواهد کرد.
 
در حال حاضر بدهی گازی اوکراین به روسیه به 3.5 میلیارد دلار رسیده است.
 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: