تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸

این تیم، قهرمان المپیک خواهد شد

بدون تردید و هیچ شک و شبهه ای، پیکارهای جام جهانی سال 2014 کشتی فرنگی در تهران نشان داد که تیم ملی کشتی فرنگی ایران همچنان مقتدرترین و بهترین تیم دنیاست ...
تدبیر24:   اتفاقات و ماجرایی که حدود دو هفته قبل از آغاز سی و دومین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان رخ داد و حاشیه را وارد متن این تیم کرد، اذهان را به سمت و سویی برد که تیم ملی کشورمان شاید نتواند به آن چیزی که شایسته و لایق آن است، دست پیدا کند اما بازگشت شش کشتی گیر اصلی ملی پوش (حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبد ولی، حبیب الله اخلاقی، طالب نعمت پور و قاسم رضایی) به اردو در آخرین روزها، آرامش را بار دیگر به تیم ملی بازگرداند و شرایط به حالت اولیه بازگشت.
 
با رفع نگرانی ها، همه ملی پوشان کشتی فرنگی اعم از نفرات اصلی و غیراصلی با هم متحد، یکدل و هم قسم شدند که با تمام قدرت و توان خود به جنگ رقبا بروند تا حیثیت و اعتبار کشتی ایران در خاک این کشور زیر سوال نرود.
 
جنگی که در آن، 10 تیم برتر کشتی فرنگی جهان در سال 2013 بویژه روسیه قدرتمند به میدان آمده بودند. حتی اگر بدن ها به شدت آسیب و صدمه ببیند و نفس ها دیگر بالا نیاید اما ایران نباید در خاک خود ببازد.
 
مربیان و در راس آنها «حسن بابک» و «ناصر نوربخش» در غیاب «محمد بنا» که دست همه را در پوست گردو گذاشت، در روزهای پایانی اردو، با توجه به ضیق وقت، تیمی را که در حال از هم گسیختن و از هم پاشیدن بود، به خوبی مرتب و جمع و جور کرده و به جنگ رقبای خود فرستادند.
 
انگیزه، انرژی، روحیه بالا و میل به پیروزی و جنگندگی در چهره هر 16 کشتی گیر ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان به خوبی موج می زد و مشخص بود که این تیم برای قهرمانی و گرفتن انتقام شکست سال 2013 جام جهانی آماده و بسته شده است.
 
در بین 9 تیم خارجی شرکت کننده، روس ها طبق معمول، شرایط بهتر و کاملا متفاوتی داشتند و با همان ترکیبی که در مسابقه های مهم تری همچون قهرمانی جهان و المپیک حضور پیدا می کنند، به تهران آمده بودند.
 
بدن های بسیار آماده و ساخته و پرداخته و بیدار، نفس های چاق، چهره های پرانرژی و بشاش و نیز کادر فنی قوی و پرتعداد که در راس آنها «گوگی گوگی شویلی» سرمربی جوان و چندین ساله تیم ملی کشتی فرنگی روسیه حضور داشت، حکایت از عزم جزم روس ها برای قهرمانی در تهران داشت.
 
روس ها درواقع تکنیکی ترین و قوی ترین تیم خارجی در جام جهانی تهران بودند که همچون تیم ملی کشورمان در گروه خود به راحتی حریفان خود را شکسته داده و به دیدار فینال رسیده بودند.
 
درترکیب تیم روسیه، مینگیان سیمینوف دارنده مدال برنز بازی های المپیک 2012 لندن و ایوان کولاکوف نایب قهرمان سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان در 59 کیلوگرم، آدام کوراک قهرمان سال 2014 اروپا در فنلاند در 66 کیلوگرم، رومن ولاسوف دارنده مدال طلای جهان در سال های 2010 و 2011 در مسکو روسیه و استانبول ترکیه و قهرمان المپیک 2012 لندن و نیز نایب قهرمان سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان در 75 کیلوگرم، یوگنی بوگومولوف قهرمان سال 2014 اروپا در فنلاند در 80 کیلوگرم، نیکیتا ملینیکوف قهرمان سال 2013 جهان در بوداپست مجارستان و رستم توتروف نایب قهرمان المپیک 2012 لندن در 98 کیلوگرم، خودنمایی می کردند.
 
تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز همچون روسیه، کم ستاره نداشت و قهرمانان مدال دار جهانی و المپیکی خود همچون حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبد ولی، فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی، طالب نعمت پور و بشیر باباجان زاده را به خدمت گرفته و فقط به قاسم رضایی به خاطر سرماخوردگی، استراحت داده بود.
 
اما روس ها در تهران در مقایسه با ایرانی ها از امتیاز دیگری بهره مند بودند و آن حمایت کامل و بیدریغ داوران کشورهای اقمار روسیه از آنان بود. در رقابت های جام جهانی تهران، انگار روس ها میزبان و ایرانی ها میهمان بودند و روس ها بدون توجه به هیاهوی سرسام آور سالن مملو از جمعیت هزاران تماشاگر ایرانی، در مقایسه با ایرانی ها از اعتماد به نفس بالا و نفوذ و قدرت بیشتری در
 
بین مقامات فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا)و داوران برخوردار بودند! در واقع کفه ترازوی داوری کاملا به نفع آنان می چربید.
 
لازم است به نکته ای قابل ذکر اشاره شود و آن اینکه پس از فروپاشی و تجزیه اتحادجماهیر شوروی سابق در سال 1991میلادی، کشتی روسیه طی 23 سال اخیر همواره درهمه مسابقه های مهم بین المللی ازجمله قهرمانی اروپا،جهان، جام جهانی و المپیک از جانب کشورهای استقلال یافته شوروی سابق و اقمار امروز روسیه به خوبی حمایت شده است.
 
فارغ از اینکه روس ها، از فهم، درایت، شعور، استعداد و توانایی بسیار بالا و درخشانی در کشتی برخوردار بوده و در رفیع ترین جایگاه کشتی دنیا در هر دو رشته آزاد و فرنگی قرار دارند و به اصطلاح «زیر و بم» و «چم و خم» این ورزش پهلوانی را به خوبی می دانند اما کشتی آنها، آنقدر هم پاک و منزه نیست.
 
روس ها که همچون ایرانی ها به صورت مادرزادی و ژنتیکی، کشتی گیر بوده و به اصطلاح «کشتی بلد» ند، در برنامه ریزی و اهمیت دادن به نظم و انضباط جلوتر از سایر کشورهای دیگر هستند و به همین دلیل بهترین و سازمان یافته ترین کشتی دنیا را دارند.
 
به هیچ وجه قصد تخریب کشتی روسیه را نداریم، اما کشتی در این کشور و سایر کشورهای روسی زبان (اقمار روسیه) به صورت شبکه های مافیایی اداره می شودوتشکیلات مافیایی کشتی در روسیه واین کشورها از جمله قزاقستان، ازبکستان،قرقیزستان،ارمنستان،گرجستان،اوکراین،بلاروس ومولداوی مشکلاتی را برای سایر کشورهای صاحب نام کشتی دنیا نظیر ایران، آمریکا، ترکیه و ژاپن ایجاد کرده است.
 
قبل ازفروپاشی دنیای کمونیسم و در دهه های 50، 60، 70 و 80 میلادی، اتحاد بین شوروی سابق وهم پیمانان این کشور بزرگ وپهناوردراروپای شرقی همچون بلغارستان، لهستان، مجارستان، رومانی، آلمان شرقی سابق و چکسلواکی سابق راه قهرمانی شوروی ها را فراهم می کرد و در این میان فقط یوگسلاوی سابق
 
که خود یک کشور کمونیستی بود اما نظام سیاسی و سوسیالیستی شوروی را قبول نداشت، از این کشور پیروی نمی کرد.  
 
اتحاد روس ها و اقمار آنها در کشتی دنیا زبانزد همه است و مسایلی چون چگونگی وزن کشی کشتی گیران و ترتیب و نحوه قرار گرفتن آنها موقع رفتن روی باسکول و هنگام برداشتن قرعه، بستن جدول رقابت ها، چیدمان داوری، تبانی کشتی گیران کشورهای اقمار روسیه به نفع روس ها به گونه ای که حتی حاضرند کشتی گیران آنها مقابل روس ها بازنده شوند، در واقع همه و همه حساب شده، برنامه ریزی شده و هوشمندانه است و روس ها با زیرکی و ترفندهای خاص، زمینه قهرمانی خود را با کمک اقمار خود در همه مسابقه ها فراهم می سازند.
 
در دیدار فینال رقابت های جام جهانی تهران نیز داوری کاملا به نفع روس ها بود و داوران قزاقستان و ارمنستان تحت حمایت دو مدرس روسی زبان داوری ˈفیلاˈ به نام های «کنستانتین میخاییل اف» از ازبکستان و «ادیشیر ماچیدزه» از گرجستان جملگی علیه تیم ایران بودند و برای روس ها خوش رقصی می کردند!
 
در پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی تهران، هر 16 کشتی گیر تیم کشورمان به سان سربازان وطن تا پای جان جنگیدند و جملگی قابل تقدیرند. تلاش همه آنها و اعضای کادر فنی قابل تقدیر و ستودنی است و نبایستی تقدیر از زحمات و تلاش های آنها که معمول نیز است، به فراموشی سپرده شود!
 
«حمید سوریان» دارنده 6 مدال طلای جهان و بازی های المپیک 2012 لندن و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران که آمادگی همیشگی را نداشت، با کتف و کمری آسیب دیده به یاری تیم ایران آمد و در مصاف با «مینگیان سیمینوف» کشتی گیر قدرتمند روس در حالیکه تا یک دقیقه به پایان مبارزه، 4 امتیاز عقب افتاده بود، از جان خود مایه گذاشت و با اجرای سه سالتو بارانداز، شکست را با پیروزی عوض کرد و این کشتی سنگین و سرنوشت ساز را با نتیجه 6 بر 5 به پایان برد تا راه قهرمانی و پیروزی های بعدی کشتی گیران کشورمان مقابل حریفان قدرتمند روسی فراهم شود.
 
در واقع کاپیتان «حمید سوریان» و یاران او در تیم ملی کشتی فرنگی ایران از جمله امید نوروزی، سعید عبد ولی، فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی، طالب نعمت پور، مهدی علی یاری و بشیر باباجان زاده، روس ها را در تهران زمین گیر کرده و تیم روسیه را به اصطلاح «دود» دادند.
 
نکته دیگری که در این نوشتار باید به آن اشاره کرد، اینکه نسل تازه و دیگری از کشتی فرنگی ایران در راه است. جوانان شجاع و دلاوری چون محمد نوربخش، برومند اصلان، هادی علیزاده پورنیا، مهدی محمدی و بهنام مهدی زاده، نسل جدید کشتی فرنگی ایران هستند که می توانند در کنار دو جوان میدان دیده دیگری چون مهدی علی یاری و داوود عابدین زاده که تجربه حضور در میدان های بزرگ بین المللی را دارند، آینده کشتی فرنگی کشورمان را به خوبی ترسیم و تضمین کنند.
 
در هر صورت تیم ملی کشتی فرنگی ایران با این جوانان و مردان شجاع و دلاور خود همچنان بهترین تیم دنیاست و قادر است در
 
پیکارهای کشتی قهرمانی سال های 2014 و 2015 جهان و همینطور بازی های المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل به مقام قهرمانی دست پیدا کند.
 
برای قهرمانی بهترین تیم کشتی فرنگی دنیا در جهان و المپیک، بسیار نیکو و کار پسندیده ای است که مربیان بزرگ و کارآمدی همچون «محمد بنا»، «حسن بابک»، «ناصر نوربخش» و نیز سایر مربیان، اختلافات گذشته را برای همیشه کنار گذاشته و دست اتحاد، برادری و همدلی داده و در کنار هم تیم ملی کشتی فرنگی ایران را برای میدان های بزرگ پیش رو آماده و مهیا کنند.
 
 
 
** تاریخچه ای مختصر و مفید از پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی:
 
بعد از آنکه فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) به پیشنهاد آمریکایی ها در سال 1973 پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد را در شهر تولیدو آمریکا بنیان گذاشت، به این فکر افتاد که چنین مسابقه هایی را هم برای کشتی فرنگی برگزار کند که این مساله با استقبال کشورهایی همچون اتحاد جماهیر شوروی سابق، بلغارستان، ترکیه، مجارستان، لهستان، رومانی، سوئد، فنلاند و کوبا روبرو شد.
 
بنابراین نخستین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی فرنگی، هفت سال بعد از اولین دوره رقابت های جام جهانی کشتی آزاد، در سال 1980 در شهر «ترلبورگ» سوئد راه اندازی شد که با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی شوروی سابق همراه شد.
 
مسابقه های جام جهانی کشتی فرنگی به استثنای سال های 1998، 1999 و 2000 تا به امروز به صورت مرتب هر سال برگزار شده است.
 
ترتیب تیم های قهرمان مسابقه های جام جهانی کشتی فرنگی از آغاز تا کنون، از این قرار است:
 
1 - شوروی سابق با 12 مقام قهرمانی (از 1980 تا 1991).
 
2 - روسیه با 6 مقام قهرمانی.
 
3 - ایران و کوبا هر کدام با 4 مقام قهرمانی (قهرمانی تیم ایران در سال های 2010، 2011، 2012 و 2014 بوده است).
 
4 - ترکیه با 3 مقام قهرمانی.
 
5 - اوکراین با 2 مقام قهرمانی.
 
6 - گرجستان با یک مقام قهرمانی.
 
ناصر انصافی مقدم.
برچسب ها: تدبیر24 کشتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: