تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

کی‌روش اعتقادی به تغذیه ندارد؟

مسئول تغذیه فدراسیون فوتبال با اشاره به عدم حضور یک متخصص تغذیه به همراه تیم ملی فوتبال در رقابت‌های جام جهانی برزیل می‌گوید: واقعا جای تاسف است که کی‌روش به چنین موضوع مهمی که نقش کلیدی در بهبود عملکرد بازیکنان دارد، توجه خاصی نکرده است.
تدبیر24: دکتر کوروش جعفریان گفت: به عنوان مسئول تغذیه تیم ملی فوتبال برای من جای سوال دارد که چرا در رقابت‌های جام جهانی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نباید یک متخصص تغذیه همراه تیم باشد. همان طور که عوامل روحی – روانی و استرس عملکرد بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بحث تغذیه بازیکنان نیز از عوامل مهم و کلیدی است که گاهی وقت‌ها نداشتیم تغذیه مناسب و رژیم غذایی صحیح بر اساس نیاز تک تک بازیکنان، سبب می‌شود تا عملکرد موفقی در ارائه یک بازی خوب نداشته باشند.

وی افزود: یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال باید بداند در دوران تمرینات، قبل از شروع مسابقه‌ها و پس از پایان رقابت‌ها چه نوع غذایی مصرف کنند که متناسب با شرایط بدنی ورزشکار باشد، وقتی از یک بازیکن در جریان مسابقه‌ها میزان بالایی پتاسیم و سدیم دفع می‌شود، برای جلوگیری از افت عملکردش باید از رژیم غذایی استفاده کند که آن مقدار سدیم و پتاسیم از دست رفته را جبران کند. لذا نقش متخصص تغذیه در چنین شرایطی احساس می‌شود تا بازیکن دچار افت عملکرد نشود.

مسئول تغذیه فدراسیون فوتبال گفت: سرمربی تیم شاید در نبود یک روانشناس بتواند تیم را از لحاظ روحی – روانی برای مسابقه‌ها آماده کند، اما فاکتور تغذیه مسئله مهمی است که نبود آن در جریان مسابقه‌های جام جهانی کاملا احساس می‌شود.

جعفریان خاطرنشان کرد: البته اعتراضی به این مسئله ندارم که چرا تیم ملی بدون متخصص تغذیه راهی مسابقه‌ها می‌شود، اما از نظر بعد علمی این امر قابل قبول نیست و آن را به صلاح تیم ملی نمی‌دانم.

وی گفت: در کشور ما همه چیز ابتدایی است؛ استانداردهای اولیه که در سایر کشورها رعایت می‌شود، در کشور ما جزو اولویت‌های آخر در نظر گرفته می‌شود. وقتی از نظر اصول علمی می‌گویند تیمی که راهی مسابقه‌های مهم و حساس می‌شود باید در کنار خود از تمام نیروهای متخصص برخوردار باشد تا موفقیت خود را تضمین کند، در کشور ما این گونه نظرایت جنبه تجربی دارد تا علمی و مربیان اعتقادی به آن ندارند.

مسئول تغذیه فدراسیون فوتبال در پایان تاکید کرد: تنها سازگاری بدن از لحاظ شرایط بیولوژیکی و محیطی کافی نیست، بلکه اگر بخواهیم در 3 بازی که برابر آرژانتین، نیجریه و بوسنی داریم عملکرد موفقی داشته باشیم، باید تغذیه تک تک بازیکنان و رژیم غذایی آن‌ها با یک برنامه‌ریزی دقیق از هم‌اکنون و قبل از اعزام تیم به مسابقه‌ها مورد کنترل و ارزیابی قرار بگیرد تا از خلاء آن دچار مشکل نشویم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: