تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
نصرت الله تاجيك ديپلمات بازنشسته
اما از ابتدايي ترين اصول سياست ورزي، صداقت و مسووليت پذيري افراد و جريان هاي سياسي است و آن نيز ايجاب مي کند آنها با شناسنامه خود که بيانگر عقبه شان باشد و به طور شفاف، مواضع خود را اعلام و بيان کنند.
تدبیر24: دلواپس گرايي به شرط آنکه زمينه شروع يک گفتمان منطقي و مستدل باشد که در فضايي آرام و سازنده باعث دستيابي به راه حل هاي جديد و گشايش در امور و مسايل کشور شود، بسيار مطلوب است. در غير اين صورت، اگر بحث بيان دلواپسي هاي يک طرفي که رمز عبور يک پروژه باشد همان گونه که در روزهاي اخير در فضاي مجازي و در ميان پيامک ها انواع دلواپسي ها و دلواپسگرايان به صورت جدي، لطيفه، شعر و نثر بيان شده است، خيلي از دلواپسي هاي ديگر هم بايد گفته شود. بايد گفته شود که در دولت گذشته، توهم مديريت جهاني مانند بختک افتاده بود و هيچ کس و چيزي، ياراي تنفس نداشت و نه سياست خارجي ماند و نه سياست داخلي و اقتصاد و فرهنگ و هنوز هم داعيه مناظره دارند تا اين باقيمانده رمق مردم و مملکت را هم بمکند!

اما اولادلواپسيسم فقط در حوزه سياست خارجي نمي ماند، ثانيا بايد براي خيلي از اتفاقاتي که در کشور افتاده دلواپس بود. بايد دلواپس داشتن شغلي آبرومند بود. تامين نيازهاي مادي و معنوي، رعايت کرامت انساني مردم، بالابردن توليد و انداختن مملکت روي ريل توسعه که از حقوق اوليه مردم و وظيفه اصلي دولت است تا جامعه اي انساني و روبه توسعه داشته باشيم. پروژه دلواپس گرايي نسخه جديدي از بحران زايي و کشيدن قاليچه از زير پاي دولت از طريق افزايش حاشيه بر متن يا درگيرکردن دولت با امورات جزيي براي عدم پرداختن به مشکلات عمده مردم و دستيابي به راه حل هاي مناسب است.

اما از ابتدايي ترين اصول سياست ورزي، صداقت و مسووليت پذيري افراد و جريان هاي سياسي است و آن نيز ايجاب مي کند آنها با شناسنامه خود که بيانگر عقبه شان باشد و به طور شفاف، مواضع خود را اعلام و بيان کنند.

در اين صورت است که مي توان ادعا کرد آنها دوگانه برخورد نمي کنند و گفته ها، مواضع، اقدامات و تحرکات سياسي شان با گذشته آنها قابل مقايسه و متناقض نيست. همين دو ويژگي برشمرده شده باز ايجاب مي کند کساني که هشت سال گذشته دولت را در اختيار داشته، تاب تحمل در اقليت بودن و نقش اقليت سياسي بازي کردن را نداشته و به قوانين بازي سياسي تن در نمي دهند، حداقل کمي صبوري پيشه کنند. در عالم سياست، کفن پوشي سياسي ممکن است انتحار سياسي را نيز به دنبال داشته باشد، بنابراين اگر آنها رشادت سياسي دارند بپذيرند که در راه اندازي دلواپس گرايي زودرس اجتماعي که انتظار داشتند روح تازه اي به بدنه اجتماعي شان دميده شود، کمي عجله به خرج دادند. البته دور نيست که با حساسيت مردم روي اين اقدام برخي گروه ها، راه اندازان اين غائله در نزد مردم خجالت زده شوند کما اينکه يکي از مجموعه هاي دانشجويي دخيل در اين ماجرا نماينده خود را عزل کرده است. بنابراين تا دير نشده بد نيست اين افراد حداقل از بزرگان خود عذرخواهي کنند، مردم پيشکش شان!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها