کد خبر: ۲۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

افتتاح انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی ارومیه

نشست افتتاحیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه چهارشنبه گذشته با حضور دکتر احسان شریعتی برگزار شد.
تدبیر24 : در ابتدای اين برنامه رياست دانشگاه ضمن خوشامدگويی به ميهمانان و مدعوين آغاز به کار تشکل دانشجويی انجمن اسلامی را به دانشگاهيان تبريک گفته و ابراز اميدواری کردند اين حرکت اميد بخش، زمينه های حضور و تجلی بخش انديشه و آرمان پر فروغ جنبش اسلامی و انقلابی دانشجويی مورد نظر مقام معظم رهبری باشد.
در اين مراسم که در حیاط دانشگاه با حضور دانشجويان دانشگاه های صنعتی ارومیه، ارومیه، علوم پزشکی و آزاد ، فعالین استان و جمعی از مردم ارومیه برگزار شد، دکتر شريعتی در سخنان خود به دلایل تاثیرگذاری اندیشه دکتر شریعتی بر مردم پرداختند دکتر شریعتی با اشاره به این که بعد از سه دهه از گذشت هجرت آن معلم انقلاب هنوز هم گفتمان وی در بین عموم مردم به خصوص قشر مستضعف جامعه جایگاهی ویژه دارد.  به تشريح و بيان جايگاه دانشگاه و دانشجو در جامعه امروز ايران پرداخته و اين قشر را پرچم دار و پيشرو در تمامی عرصه های تعيين کننده و سرنوشت ساز دانسته و ايده و تفکر آرمانی دانشجويان را چراغ راه ايران فردا توصيف کردند. ايشان ضمن تاکيد بر حضور فعال و آگاهانه توام با بصيرت اين قشر، بر لزوم قانون مدار بودن آن صحه گذاشتند. ایشان، در بخش ديگری از سخنان خود نکاتی مهم و تامل برانگيز را پيرامون نقش و جايگاه اهل قلم در هدايت افکار جامعه ياد آور شدند و رمز اين ماندگاری و تاثير عميق اين طبقه آينده نگر را در هم گام شدن با توده مردم دانستند.   
در ادامه نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند ضمن اهدای یک جلد قرآن به نماینده انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: دوستان عزیز ما در دانشگاه صنعتی ارومیه، سلام ما را از دانشگاه سهند پذیرا باشید. امیدواریم این بهار جوانه هایی از صلح بزند و فریاد های کینه به سروده های امید و صلح بدل شود.
پس از توزیع شماره سوم نشریه دانشجویی امید، حاضرین سیاهه های خود را در مورد این انجمن به رسم یادبود در بنری یادداشت نمودند.  همچنین حاضرین در نامه ای به ریاست جمهور از سیاست های خارجی دولت حمایت نمودند. در پایان در حاضرین در حالی که یار دبستانی می خواندند به سمت دفتر انجمن رفتند و دکتر شریعتی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه را افتتاح نمودند.

















برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: