کد خبر: ۲۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
معاون وزیر راه و شهرسازی:

نظام مهندسی گردشگری ایجاد شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید همان‌گونه که قانون پسماند در مجلس تصویب شد، قانونی برای ایجاد نظام مهندسی گردشگری تصویب شود تا همه چیز بر اساس قانون و ضوابط باشد.
تدبیر24:سید محمد پژمان پیش از ظهر امروز در دومین همایش معماری و توریسم در سالن صبای صدا و سیما اظهار کرد: معماری و توریسم با هم ارتباط عمیقی دارند و در تمام دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
 
وی با اشاره به اینکه معماری و توریسم بیشتر در بخش توسعه گردشگری و در نتیجه اقتصاد کشور در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: گردشگری پس از نفت و خودرو سومین امر مهم در اقتصاد کشور است.
 
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در وزارت مسکن و شهرسازی افزود: کشور ما جزو 10 کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری که به علت دارا بودن جذابیت‌های طبیعی و تاریخی از اهمیت زیادی در کشور برخوردار است.
 
این مقام مسئول افزود: گردشگری در دنیا حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعت را در بر می‌گیرد که در حوزه کشاورزی در کشورمان با وجود محدودیت آب باز هم توانستیم موفق عمل کنیم اما در حوزه صنعت وابسته به گردشگری به علت عدم سرمایه‌گذاری‌های مناسب این امر اتفاق نیفتاده است.
 
پژمان ادامه داد: با بهره‌گیری از فرصت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی می‌توان گردشگری را توسعه داد و به نیاز جمعیت 75 میلیونی کشور و مسافران خارجی پاسخ داد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمدن ایرانی اسلامی بسیار قدمت دارد افزود: ما باید ظرفیت‌های امروز را نیز در کنار ظرفیت‌های گذشته به سایرین نشان دهیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: معماری بناهای ما می‌تواند در جذب گردشگر و توریسم تاثیر فراوانی بگذارد بنابراین توجه به معماری در حوزه شهری و طراحی فضای آن بسیار مهم است.
 
وی معماری گذشته ایرانی اسلامی را ساده، معناگرا، بی‌باک و سازگار با محیط دانست و اظهارداشت: ذوق و طراحی مهندسان ایرانی می‌تواند الگویی برای معماران خارجی باشد.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توجه به طراحی فضای شهری می‌تواند برای گردشگران و شهروندان بسیار مهم باشد اضافه کرد: این امر نه تنها می‌تواند در ارتقای اقتصاد کشور کمک کند بلکه با قرار گرفتن زیرساختهایی برای آن می‌توان به توسعه توریسم وگردشگری توجه کرد.
 
* نظام مهندسی گردشگری باید ایجاد شود
 
در ادامه این مراسم رئیس همایش معماری و توریسم گفت: این روزها همه جا بحث اقتصاد مقاومتی است و ما تا زمانی که نتوانیم صنعت گردشگری خود را تقویت کنیم، نمی‌توانیم در این بخش موفق عمل کنیم.
 
پاپلی یزدی با بیان اینکه گرفتن ویزا و مشکلات آن باعث کاهش گردشگران خارجی می‌شود، افزود: باید همان‌گونه که قانون پسماند در مجلس تصویب شد، قانونی برای ایجاد نظام مهندسی گردشگری تصویب شود تا همه چیز بر اساس قانون و ضوابط باشد.
 
وی افزود: یکی از بلایای 80 سال اخیر، تصدی گری دولت در همه امور به‌خصوص گردشگری که خوشبختانه با وجود تبصره‌های فصل اول برنامه سوم توسعه تا حدودی این مشکل رفع شده است.
 
پاپلی یزدی اظهار کرد: با این اتفاق می‌توان موفقیت‌های زیادی را در بخش‌های مختلف همچون اقتصاد، فرهنگ‌سازی، تکنولوژی و آموزش را برای گردشگری آینده کشور ایجاد کرد.
 
پاپلی یزدی ادامه داد: می‌توان به ‌واسطه جذب سرمایه و متخصصان گردشگری با همکاری با بخش خصوصی به توسعه گردشگری و در نتیجه افزایش اقتصاد کشور و توسعه آن کمک کرد.
 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: