تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۵۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

چرا پيرتر از سنم به نظر مي‌رسم؟

پيرشدن زودرس و ظهور چين و چروک‌هاي پوستي در سنين جواني يکي از وحشتناک‌ترين کابوس‌ها براي خانم‌هاست!
تدبیر24:پيرشدن زودرس و ظهور چين و چروک‌هاي پوستي در سنين جواني يکي از وحشتناک‌ترين کابوس‌ها براي خانم‌هاست! ما هميشه سعي مي‌کنيم با کمک کرم‌ها و لوسيون‌هاي ضد چروک تا جايي که مي‌توانيم ظهور اين چروک‌ها را به تعويق بيندازيم غافل از اينکه شايد طرز زندگي کردن و عادت‌هاي‌مان د ليل پير شدن ظاهرمان باشد! پس اگر مي‌خواهيد با روش‌هاي پيشگيري از پيري زودرس آشنا شويد اين 9نکته را به خاطر بسپاريد
1. آفتاب و سولاريوم:
آفتاب بهترين منبع ويتامين D و براي سلامت بدن ضروري است اما استفاده بيش از حد از آن شما را در خطر پيري زودرس و سرطان قرار مي‌دهد. کلاژن و الاستين 2 پروتئيني هستند که پوست را نرم، لطيف، انعطاف‌پذير و بدون چروک نگه مي‌دارند. نور خورشيد به کلاژن و الاستين صدمه مي‌زند و باعث توليد راديکال‌هاي آزاد در پوست و از بين رفتن سلول‌هاي پوستي از جمله سلول‌هاي کلاژن‌ساز مي‌شود.
راه‌حل:
لازم نيست کلا آفتاب را از زندگي خود حذف کنيد. فقط يادتان باشد هربار قبل از خروج از خانه از يک ضدآفتاب مناسب با SPF 15 به بالا استفاده کنيد. ضدآفتابي بخريد که حاوي اکسيد زينک (Zinc oxide)، تيتانيوم دي اکسيد (Titanium dioxide)، آووبنزون (‪avobenzone) يا مکسوريل (Mexory SX) باشد. فراموش نکنيد نور خورشيد بين ساعات 01 تا 41 بيشترين آثار مخرب را دارد.
2. لوازم آرايشي:
لوازم آرايشي به خودي خود باعث پيري زودرس و چروک پوست نمي‌شوند اما مي‌توانند باعث خشکي پوست شوند. خشکي نيز مي‌تواند حالت چروک کاذب ايجاد کند. معمولا يکي از علل چروک به صورت کاذب، خشکي شديد پوست است که با استفاده از لوازم آرايشي نامرغوب ممکن است، اتفاق بيفتد.
راه‌حل:
هنگام خريد لوازم آرايشي حتما به برچسب شبنم توجه کنيد. روي اين برچسب کدي نوشته شده که با استفاده از شماره تلفن يا شماره پيامک درج شده مي‌توانيد از اصل بودن و تاريخ مصرف محصول اطلاع پيدا کنيد.
3. استرس:
حذف کامل استرس از زندگي تقريبا غيرممکن است اما براي نجات زيبايي خود مجبوريد عضلات پيشاني‌تان را شل کنيد! چراکه در زمان استرس معمولا اخم مي‌کنيد و پيشاني‌تان را چين مي‌اندازيد. از طرفي خود اين چين و چروک‌ها باعث افزايش استرس مي‌شوند.
راه‌حل:
براي کاهش استرس مي‌توانيد از يک مشاور روانشناس کمک بگيريد يا ورزش را به فهرست کارهاي روزانه‌تان اضافه کنيد. مديتيشن و انجام کارهاي مورد علاقه‌تان نيز تاثير بسزايي روي استرس مي‌گذارند.
4. تغذيه و رژيم‌هاي لاغري:
رژيم‌هاي غيراستاندارد و مداوم باعث پيري زودرس پوست مي‌شوند. اين رژيم‌ها معمولا همراه با پايين و بالا رفتن مداوم وزن هستند. اضافه وزن باعث مي‌شود پوست کشيده شود و الاستيسيتي آن کاهش يابد. از طرف ديگر کاهش وزن باعث ايجاد چين و چروک و شل شدن پوست مي‌شود. مصرف بيش از حد نمک، سيب‌زميني سرخ کرده، قهوه و شيريني‌جات نيز در طولاني‌مدت به پوست آسيب مي‌رساند.
راه‌حل:
بهترين حالت کاهش وزن کم کردن نيم کيلو در هفته است. براي سلامت پوست‌تان بايد روزانه از پروتئين‌هاي کم‌چرب، غلات کامل، ميوه و سبزيجات استفاده کنيد. آنتي‌اکسيدان‌ها پيري را به تعويق مي‌اندازند و اثرات مخرب ايجاد شده روي پوست را جبران مي‌کنند. براي مثال گوجه سرشار از ويتامين C و بيوتين است، هويج سرشار از بيوتين و ويتامين A است و سبزيجات برگ‌دار و بادام سرشار از ويتامين E هستند.
5. کم‌آبي:
نوشيدن آب کافي باعث مي‌شود سلول‌هاي پوست مرطوب و سرحال باقي بمانند. هرچه سن بالاتر مي‌رود پوست نيز نازک‌تر و خشک‌تر مي‌شود بنابراين اهميت نوشيدن آب با بالارفتن سن افزايش مي‌يابد.
راه‌حل:
روزانه 6 تا 8 ليوان آب بنوشيد. البته اگر مشکل قلبي داريد يا دياليز مي‌شويد حتما با پزشک خود در اين مورد مشورت کنيد.
6. کم‌خوابي:
کمبود خواب به سلول‌هاي پوستي فشار مي‌آورد و توليد سلول‌هاي جديد را مختل مي‌کند. از طرفي باعث استرس مي‌شود و کل سيستم بدن را به هم مي‌ريزد در نتيجه دور چشمان‌تان تيره شده و روز به روز چروک‌هاي‌تان عميق‌تر مي‌شوند.
راه‌حل:
هرشب بين 7 تا 8 ساعت خواب مداوم داشته باشيد و از خوابيدن هنگام روز خودداري کنيد.
7. خنده، اخم و تعجب:
يادتان مي‌آيد پدر و مادرمان هميشه مي‌گفتند «اخم نکن وگرنه صورتت هميشه همين‌طوري مي‌مونه!» در واقع حق با آنها بود. هر زمان که عضلات صورت‌تان را حرکت مي‌دهيد پوست‌تان کمي چروک مي‌خورد. اين چروک‌ها در دوران جواني سريع ناپديد مي‌شوند اما هرچه سن بالاتر مي‌رود و توليد سلول‌هاي جديد کندتر مي‌شود چروک‌ها نيز ديرتر رفع شده و گاهي دائمي مي‌شوند.
راه‌حل:
در نور آفتاب حتما از عينک آفتابي استفاده کنيد تا مجبور نشويد چشم‌هاي‌تان را ريز کنيد. همچنين اگر چشم‌هاي‌تان ضعيف است حتما به يک متخصص مراجعه کنيد تا عينک مناسب بگيريد. از اخم کردن خودداري کنيد. تزريق بوتاکس نيز مي‌تواند در اين زمينه کمک کننده باشد.
8. حالت خوابيدن:
بيشتر افراد عادت دارند روي پهلو يا شکم خود بخوابند. در اين حالت صورت روي بالش قرار مي‌گيرد و چروک‌هاي پوستي در طولاني‌مدت افزايش پيدا مي‌کند.
راه‌حل:
ما تقريبا يک‌سوم از عمر خود را در خواب هستيم پس سعي کنيد صورت‌تان را روي بالش نگذاريد و به جاي آن به پشت بخوابيد و زير زانوهاي‌تان يک بالش قرار دهيد. حتي اگر وسط خواب بي‌اختيار به پهلو بچرخيد باز هم توانسته‌ايد احتمال ايجاد چروک‌ها را کاهش دهيد.
9. سيگار:
سيگار نه‌تنها سلامت‌تان را به خطر مي‌اندازد و دندان‌هاي‌تان را زرد مي‌کند بلکه باعث مي‌شود پوست‌تان کم آب شده و پيرتر از سن‌تان به نظر برسيد. نيکوتين رگ‌هاي خوني را منقبض مي‌کند و خونرساني به پوست را کاهش مي‌دهد. به اين ترتيب سلول‌هاي پوست دچار کمبود مواد مغذي و اکسيژن مي‌شوند و پوست چروک مي‌خورد. علاوه بر اين پک زدن به سيگار، چين و چروک‌هاي دور لب را افزايش مي‌دهد.
راه‌حل:
براي حفظ جواني‌تان هم که شده از همين امروز ميزان سيگار کشيدن‌تان را کاهش دهيد. مي‌توانيد از مطالب آموزشي موجود در اينترنت يا کتاب‌ها و سي‌دي‌هاي مربوطه استفاده کرده يا به يک متخصص ريه مراجعه کنيد.

*ایران بانو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
0
1
به عوامل بالا بنزین تولید ملی را هم اضافه کنید!
نظر شما: