تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
مهدی جعفری:

پرخاشگری‌های افراطیون هدفمند است

افراطیون در حال حاضر عموماً اشاره به بخشی تندرو از جریان اصولگرا دارد که با وجود نداشتن سوابق انقلابی داعیه‌دار نظام شده‌اند و اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان سنتی را هم گاه خارج از چارچوب نظام یا بی‌بصیرت می‌دانند.
تدبیر24 : مهدی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: جریان افراطی و افراطیون عباراتی هستند که بعد از انتخابات ریاست جمهوری اخیر با معنای جدیدی وارد ادبیات سیاسی ایران شدند. جدا از مفهوم عامی که این عبارات دارند، در حال حاضر در فضای سیاسی کشور اصطلاحی شده‌اند برای اشاره کردن به یک جناح سیاسی. افراطیون در حال حاضر عموماً اشاره به بخشی تندرو از جریان اصولگرا دارد که با وجود نداشتن سوابق انقلابی داعیه‌دار نظام شده‌اند و اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان سنتی را هم گاه خارج از چارچوب نظام یا بی‌بصیرت می‌دانند.

این فعال جوان اصلاح‌طلب با اشاره به توانمند شدن نومحافظه‌کاران ایران در هشت سال گذشته به زعم خود، افزود: این گروه سیاسی که به لطف کمک‌های دولت گذشته، اکنون دارای بازوهایی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، حکومتی و غیرحکومتی شده است، ویژگی‌های خاص خود را دارد و فضای سیاسی مناسبی که برای زیست سیاسی خود تعریف می‌کند نیز دارای مولفه‌های خاصی است. بهترین فضای سیاسی برای تقویت جریان افراطی، فضای غیرعقلانی، غبارآلود و دوقطبی است.

جعفری اضافه کرد: نباید فرض کنیم که جریان افراطی بصورت نادانسته و صرفاً برای تخلیه عصبانیت خود دست به پرخاشگری علیه دولت می‌زند. این پرخاشگری‌ها ناشی از هیجان و احساس نیست بلکه این پرخاشگری‌ها و استفاده جریان افراطی از ادبیات نامناسب بویژه در مباحث مربوط به دولت، کاملاً هدفمند و آگاهانه است و اساساً با هدف سوق دادن فضای سیاسی کشور به فضای مطلوب آنها انجام می‌شود.

رئیس سابق سازمان دانشجویی در ادامه گفت: عملاً فعالان سیاسی و رسانه‌ای جریان افراطی هستند که این وظیفه را به دوش دارند تا هر از گاهی با اظهارات تند و تیز فضا را ملتهب کنند. هرچند در این زمینه توفیقاتی هم داشته‌اند اما به نتایج مطلوب خودشان هم نرسیده‌اند که این امر هم ناشی از این است که پایگاه اجتماعی آنان در جامعه تضعیف شده است.

وی هوشیاری رسانه‌های مستقل را امری حیاتی دانست و تصریح کرد: بهترین واکنشی که از جانب دولت می‌تواند انجام شود، واکنش قاطعانه و مستدل است و هم اینکه در پازل آنها بازی نکند. دولت هرچند نباید در مقابل برخی از این پرخاشگری‌ها سکوت کند اما به گونه‌ای هم نباید عمل کند که به فضای هیجانی که مطلوب افراطیون است دامن بزند. بهترین راه این است که جواب پرخاشگری‌های جدی‌تر با پاسخ مناسب داده شود اما در ادامه دولت سعی کند فضا را عقلانی نگه دارد و در آن فضا نسبت به آگاه‌سازی پایگاه اجتماعی خود و افشاگری مقاصد ناصحیح جریان افراطی اقدام کند.

جعفری ماجرای هر 9 روز یک بحران در زمان اصلاحات را حاوی تجربیات ارزشمندی برای اعتدال دانست و گفت: فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب و حامی دولت باید درک صحیح و واقعی نسبت به چرایی حملات جریان افراطی داشته باشند و نباید این‌گونه تحرکات را احساسی ارزیابی کنند. طبیعتاً تلاش جریان افراطی برای پرخاشگری و رادیکال کردن فضا با در نظر گرفتن برخی اهداف و منافع صورت می‌گیرد که جریان خیرخواه سیاسی کشور باید نسبت به این مسائل در جامعه روشنگری کند.

مسئول کمیته استان‌ها و عضو هیأت اجرایی ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب در انتخابات 92، در پایان گفت: اصلاح‌طلبان باید بصورت ایجابی نیز برنامه‌هایی را به اجرا بگذارند. جریان افراطی هرچند که در هدف چندان خیرخواه نیست اما به لحاظ تشکیلاتی قوی عمل کرده است. این همان نکته‌ای است که اصلاح‌طلبان از آن غافل شده‌اند. احزاب اصلاح‌طلب به شدت در امر کادرسازی ضعیف عمل می‌کنند. فضای تحزب کشور باید به مرور از منفعت‌طلبی‌های عاری شود و نسل دوم سیاسیون و خصوصاً جوانان اصلاح‌طلب به تدریج باید جای خود را در فضای سیاسی کشور تثبیت کنند تا نفس تازه‌ای در بدنه سیاسی جریان‌های معقول کشور دمیده شود و طبیعتاً در اینصورت گستره مانور تشکیلاتی جریان افراطی هم کنترل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: