تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
تیم‌ملی نیجریه در شرایطی باید برابر ملی‌پوشان کشورمان به میدان برود که فضای اجتماعی این کشور به‌شدت تحت‌تاثیر حملات گروه تروریستی بوکوحرام است.
تدبیر24:نیجریه چندماه است که در راس خبرهای دنیا قرار دارد؛ در واقع همه‌چیز از زمانی شروع شده که نزدیک به ۲۷۰ دختر نیجریه‌ای از مدرسه توسط بوکوحرام دزدیده شدند. هرچند که نزدیک به ۷۰نفر از آنها توانستند به طرق مختلف فرار کنند ولی هنوز هم مذاکره برای نجات بقیه، نتیجه‌ای نداشته است. «شکائو» رییس مجنون گروه بوکوحرام گفته آنها را مثل برده در بازار می‌فروشد و برایش فرقی ندارد ۹ ساله یا ۱۸ساله باشند چون می‌خواهد همه را به مجاهدین شوهر دهد!

التهاب فضای اجتماعی در نیجریه به همین جا ختم نمی‌شود؛ گروه تروریستی بوکوحرام هر روز برگ تازه‌ای در جنایت‌های هولناک از خودش به‌جا می‌گذارد و با مسلسل به جان مردم بی‌دفاع شمال نیجریه می‌افتد. شیوع این پدیده خطرناک به حدی است که دامنه آن کشورهای همسایه را هم گرفته است و حالا هیچ‌کس در امان نیست.

بوکوحرام به سان بختک به جان مردم نیجریه افتاده و حالا در آستانه اولین بازی تیم‌ملی نیجریه طرح و برنامه خاصی هم برای جام‌جهانی دارد؛ البته نه برنامه‌ای فوتبالی بلکه برنامه‌ای برای قتل‌عام از نوع فوتبالی! در واقع در نیجریه از مدت‌ها قبل مکان‌هایی عمومی تعبیه شده بود که مردم عادی دور هم جمع شوند و بازی‌های تیم‌ملی این کشور را ببینند؛ نه یکی دو جا، بلکه در سراسر کشور مکان‌های مشخصی تعیین شده بود تا مردم عادی بتوانند با اندکی هیجان این بازی‌ها را ببینند.

اتفاقی که البته یکی، دو روز پیش برای همیشه منتفی شد؛ ارتش نیجریه همه مکان‌های در نظر گرفته شده را پلمب کرد تا کسی هوس دیدن فوتبال دسته‌جمعی به سرش نزند! به گزارش «اکیپ» ارتش این بار نه علیه مردم بلکه برای مردم وارد عمل شده است و دلیل این موضوع را هم در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است.

البته سخنگوی ارتش هم گفته ممنوعیت چنین فعالیت‌هایی به معنای مخالفت ارتش و دولت نیجریه با فوتبال نیست: «این اقدام صورت گرفته تا جان مردم در امان باشد. کسی در اینجا با جام‌جهانی مخالفتی ندارد؛ ما هم خوشحال می‌شویم که مردم در اینجا دور هم جمع شوند و از بازی‌های نیجریه در جام‌جهانی لذت ببرند ولی متاسفانه امکان فراهم‌کردن چنین برنامه‌ای وجود ندارد. این کار را می‌کنیم تا جان مردم را حفظ کنیم. در واقع می‌دانیم بوکوحرام برای این برنامه‌های تعیین‌شده برنامه‌ریزی دارد تا دوباره دست به قتل‌عام بزند. اگر مانع برگزاری این مراسم نشویم آن وقت باید منتظر فجایع زیادی باشیم.»

کابوس بوکوحرام بیش از تیم‌ملی نیجریه و حضورش در برزیل، نام این کشور آفریقایی را بر سر زبان‌ها انداخته است و شاگردان استفان کشی بهانه خوبی برای درخشش در این جام دارند. برای مردم داغدار این کشور که هر لحظه باید نگران ازدست‌دادن یکی از عزیزانشان باشند تماشای بازی کشورشان در جام‌جهانی و موفقیت‌های احتمالی آنها می‌تواند مسکنی برای زخم‌های متعددشان باشند. البته پرواضح است مردم این کشور باید این جشن احتمالی را در خانه‌هایشان و غالبا به صورت انفرادی برگزار کنند و خبری از دورهمی‌های معروف برای لذت‌بردن از جام‌جهانی نخواهد بود.

البته در دیدار اول نیجریه که دست بر قضا برابر تیم‌ملی کشورمان هم هست ظاهرا باید منتظر دست‌نوشته‌های هواداران نیجریه باشیم؛ همان جملات معروفی که پیش از این ‌بارها در شبکه‌های اجتماعی دیده شده است: «دخترانمان را برگردانید.» این جمله که با هشتک در شبکه‌های اجتماعی مختلف به چشم خورده تا به حال توسط افراد مشهور زیادی بارگذاری شده است؛ از میشل اوباما گرفته تا ملاله یوسف‌زی و البته هنرپیشه‌های مطرح هالیوود. پرواضح است که در کنار این افراد مشهور، مردم عادی در سراسر دنیا هم در اعتراض به اقدامات بی‌رحمانه این گروه تروریستی، این جمله را بازتاب داده‌اند.

حالا در حالی که نیجریه قرار است اولین بازی‌اش در جام‌جهانی را برابر ایران برگزار کند می‌تواند از این ویترین جهانی هم استفاده کند؛ اگرچه فیفا همواره سعی کرده خودش را از این مسایل بری بداند ولی به نظر نمی‌رسد مخالفتی با نمایش‌دادن این‌ دست‌نوشته‌ها در بین تماشاگران حاضر در ورزشگاه داشته باشد. اگرچه بازیکنان نیجریه به واسطه حساسیت‌های موجود، از اشاره‌کردن به این اتفاق تلخ منع شده‌اند ولی تماشاگران نیجریه‌ای در کنار دیگر تماشاگران برزیلی به خوبی از این ویترین بی‌بدیل برای جنایت‌های بوکوحرام استفاده خواهند کرد.
برچسب ها: بوکوحرام ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها