تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۶۵۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
آیت الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه
این انقلاب هم برای دین بود و هم برای دنیا و این دو از یکدیگر قابل تفکیک نیست و این سخن که ما برای دین انقلاب کردیم نه برای دنیا سخن جامع و کاملی نمی‌تواند باشد چرا که . . .
تدبیر24: در رابطه با سخنانی که برخی از علمای باسابقه در کشور مطرح می‌کنند، باید اذعان کرد این افراد باید به دولت کمک کنند چراکه مورد تائید مقام معظم رهبری و انتخاب شده از سوی مردم است و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که ایران در حال مذاکره با شش کشور بزرگ جهان است و این مذاکرات زیرنظر مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد لذا باید همه علما و مسئولین از مذاکرات حمایت کنند.

لذا در این راستا باید از بیان مطالبی که مایوس کننده است خودداری شود به ویژه علمای ملبس به لباس روحانیت، چرا که مردم به این لباس اعتماد کرده‌اند و کسی را برگزیدند که هم یک عالم تحصیلکرده در حوزه است و هم با دنیای امروز آشناست بنابراین به طور کلی به نظر می‌رسد بزرگان باید بیش از این، رعایت شرایط فعلی کشور را بفرمایند و از سخنان دلسرد کننده پرهیز نمایند البته این توصیه به چنین شخصیت‌هایی برخاسته از یک علاقه شخصی است لذا در مسائل سیاسی- اجتماعی باید ملاحظات کشور را بیشتر مدنظر قرار دهند و مانع یأس و ناامیدی در میان انقلابیون و مردم علاقه‌مندان به این کشور و انقلاب، شوند.

از معلم اخلاق مردم نیز توقع دارند تعابیری که در کلامشان استفاده می‌کنند تعابیری وزین‌تر باشد. البته آنچه از سخنان اخیر برداشت می‌شود این است که هدف انقلاب و کشور اقتصاد تنها نیست و اگر هدف تنها اقتصاد می‌بود انقلاب نمی‌کردیم و پیشرفت بهتری داشتیم اما آنچه وجود دارد این است این نگاه، نگاه قابل نقدی است چرا که اگر انقلابی وجود داشت این انقلاب هم برای دین بود و هم برای دنیا و این دو از یکدیگر قابل تفکیک نیست و این سخن که ما برای دین انقلاب کردیم نه برای دنیا سخن جامع و کاملی نمی‌تواند باشد چرا که به طور کلی دین، دنیا و آخرت را با هم مد نظر قرار می‌دهد و در واقع آنچه 35سال گذشته رخ داد در راستای عدالت اجتماعی بود که خود، مفهومی دینی است که شامل دنیای مردم نیز می‌شود. اگر نگاهی دقیق‌تر به گذشته داشته باشیم درخواهیم یافت که اختلاف طبقاتی یکی از دلایل انقلاب بود که در سایه رفع آن زندگی مردم نیز بهتر شود و بحمدا... امروز این امر تحقق یافته و به خوبی می‌توان مشاهده کرد که فاصله طبقاتی همانند گذشته نیست برای اثبات آن تنها کافی است نگاهی به زندگی مقام معظم رهبری یا رئیس جمهور بیندازیم که زندگی ساده‌ای مانند متوسط مردم دارند.

بنابراین این سخن که اگر انقلاب نمی کردیم پیشرفته تر بودیم نوعی تبلیغ وضعیت قبل از انقلاب می‌شود که در واقع اینچنین نیست و پیش از انقلاب ما شاهد بودیم که مردم در وضعیت اقتصادی خوبی به سر نمی‌بردند و عده معدودی بودند که دارای سطح درآمدی عالی بودند یعنی نزدیکان به سلطنت در وضعیت اقتصادی بسیار مناسبی به سر می‌بردند در حالی که سایر مردم دارای وضعیت اگر نگوییم اسفناک اما روزگار به سختی می‌گذراندند. با یک مقایسه می‌توان دریافت وضعیت اقتصادی مردم به نسبت قبل از انقلاب دارای پیشرفت شده است. نکته‌ای که در این راستا لازم است به آن اذعان کرد این است که دین تفکیکی میان دنیا و آخرت قائل نیست و به هر حال تلاش برای دنیا و رفاه مردم یک جهاد دینی است و این مسئله به صراحت در روایات ما وجود دارد که تلاش برای داشتن زندگی خوب و در راه نجات از مکنت یک جهاد است و عین عبارت است که گفته می‌شود« کسی که برای رفاه همسر و فرزندانش تلاش می‌کند مانند مجاهدی است در راه خدا» و آنچه مسلم است این که نمی‌توان دنیا و آخرت را از یکدیگر تفکیک کرد و انقلاب هم برای آخرت ما و هم برای دنیای ما برکات فراوانی به همراه داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
0
0
غرویان گویا نخواسته متن سخنان مخالف خود را مطالعه کند
و تنها به تیتر مطبوعات اصلاح طلب دروغگو اکتفا کرده است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
0
0
همان مردم امروزبه دولت تدبير واميد دلبسته اند وانتظار دارند همان وعده ها تحقق يابد كه بحمدالله آقاى روحانى تا كنون موفق عمل به وعده ها بوده اند كه مهمترين آنها كنترل تورم ،ايجاد اشتغال ، ورفع تحريم ها ونيز احياى سياست خارجى ،ورفع تبعيض ها ،حقوق شهروندى ،اجراى كامل قانون اساسى ،برچيدن بساط ويژه خوارها وفسادها وعوامفريبى هاو....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
0
0
این لقب آیت الله رو خوب دارید خرج میکنید آ
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها