کد خبر: ۲۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

"طرح فراگیر پالایشگاه سیراف" در پارس جنوبی به اجرا درمی¬آید

طرح احداث" فراگير پالايشي سيراف" در قالب هشت پالايشگاه ميعانات گازي مستقل هر يك به ظرفيت ۶۰ هزار بشكه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي به اجرا درمی¬آید.
تدبیر24: به گزارش اداره¬کل روابط عمومی وزارت نفت، در سال "اقتصاد و فرهنگ با مديريت جهادي و عزم ملي" با هدف اجرايي نمودن منويات مقام معظم رهبری (مدظله العالي) در خصوص سياست¬هاي اقتصاد مقاومتي و اصل ۴۴ قانون اساسی، همچنين جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده، طرح احداث "فراگير پالايشي سيراف" از سوی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت بخش خصوصی به اجرا درمی¬آید.
"فراگير پالايشي سيراف" در قالب ۸  پالايشگاه ميعانات گازي مستقل هر يك به ظرفيت ۶۰ هزار بشكه در روز به همراه تأسيسات يوتيليتي، پشتيبان و واحدهاي فرآيندي مشترك در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جنوبي (سايت پارس 2) راه-اندازی خواهد شد.
بر اساس این گزارش وزارت نفت جمهوی اسلامی ایران از کلیه سرمايه¬گذاران بخش خصوصي كه داراي توانايي فني و مالي لازم هستند، طی فراخوانی که از تاریخ 2/4/93 در رسانه¬ها انتشار یافته، برای مشارکت در این طرح دعوت به¬عمل آورده است.
لازم به ذکر است زمين محل احداث این طرح به مساحت حدود ۲۵۰ هكتار (حدودا ۳۰ هكتار براي هر پالايشگاه ميعانات گازي) از طرف سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در سايت ۲ عسلويه به صورت اجاره ۲۰ ساله به متقاضيان بخش خصوصي واگذار شده و پس از انقضاي زمان اجاره، با موافقت سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس قرارداد اجاره زمين قابل تمديد خواهد بود.
همچنین شركت ملي پالايش و پخش فرآورد¬ه¬های نفتي ايران با هدف تسريع و تسهيل انجام وظايف و مسئوليت هاي سرمايه¬گذاران منتخب در اجراي این طرح، هم اكنون يک واحد پالايشي بر مبناي الگوي فرآيندي پيشنهادي را در قالب طراحي پایه ارائه کرده است که در صورت درخواست هر يك از سرمايه¬گذاران منتخب، جهت بهره‌برداري در امر احداث پالايشگاه ميعانات گازي سيراف در اختيار ايشان گذاشته خواهد شد.
وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران پس از ارزیابی نهایی تقاضاهای سرمایه¬گذارن، نتایج را در تاریخ 31/6/93 اعلام خواهد کرد. متقاضیان سرمایه¬گذاری در طرح احداث" فراگير پالايشي سيراف" برای اطلاعات بیشتر      می توانند به سایت-های www.shana.ir و www.mop.ir مراجعه کرده یا با ایمیل Siraf@mop.irتماس حاصل نمایند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: