تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

قرآن شناسنامه اعتقادی ما است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرآن را سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتقادی ملت ایران دانست و گفت: اگر می خواهیم دچار افراط و تفریط نشویم باید قرآن و اهل بیت(ع) را مبنا قرار دهیم.
تدبیر24:علی جنتی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، برگزاری نمایشگاه قرآن را فرصتی ارزشمند برای ظهور همه استعدادها و ابتکارات قرآنی دانست. 
 
وی افزود: نمایشگاه قرآن که در میان کشورهای اسلامی بی نظیر است، افتخاری برای ما محسوب می شود و باید تلاش کنیم تا محیط های کاری و جامعه ما روز به روز با قرآن روشن تر شود. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور بخش های دانشگاهیان، حوزه های علمیه، رسانه های دیجیتال، کودک و نوجوان، فعالیت های هنری، سینمایی، بین الملل و همچنین محافل و مراسم و تجلیل از خادمان قرآن را در نمایشگاه امسال متفاوت دانست و گفت: نمایشگاه قرآن از نظر کمی و کیفی رشد داشته است و امیدواریم نمایشگاهی پربار و متفاوت را شاهد باشیم. 
 
وی تصریح کرد: باید با مراجعه و انجام پژوهش های قرآنی رازهای نهفته در آن را کشف کنیم و دائما برای اهتمام به قرآن و فهم آن نوآوری داشته باشیم چون قرآن پدیده جاودانه ای است که کهنه نمی شود و آنچه ممکن است کهنه شود برداشت هایی است که ما بخواهیم به عنوان آخرین برداشت مطرح کنیم. 
 
جنتی، برپایی نمایشگاه قرآن را برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی دانست و اظهار داشت: قرآن سرشار از رازهای نهفته است چرا که مخاطب آن انسان است که موجودی پر رمز و راز است. 
 
وی همچنین از قرآن به عنوان چراغ هدایت و طریق معرفت یاد کرد و گفت: قرآن پژوهان، مفسران، حافظان، قاریان و هنرمندان فراوان برای تشریح، تفسیر، نشر و طبع آن همت بلند داشته اند تا با فرهنگ و هنر قرآن را در این سرزمین بالنده و باشکوه کنند و ایران را در میان ملل اسلامی سرافراز سازند. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از قرآن به عنوان نسخه عدالت یاد کرد که انسان ها را به اندیشیدن و حرمت گذاشتن به اندیشه ها فرمان می دهد. به گفته پیامبر اعظم، قرآن سفره آداب خداوندی و کتابی است که زیبایی معنوی را به همراه دارد و جان های شیفته حقیقت را پروانه وار گرد خویش می آورد. 
 
وی با استناد به آیاتی از وحی الهی قرآن را باران رحمت و رافت در هنگامه خشونت و منادی وحدت در بحبوحه نزاع و اختلاف معرفی کرد و گفت: قرآن در ورطه فتنه ها چراغ بصیرت را می افروزد و در روزگار ما که هنگامه دوگانگی خداباوری و دین ستیزی است کلید رابطه معمای انسان با بازگشت به وحی خدا میسر می شود. 
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این مراسم که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با حضور در مدفن شهدای گمنام در باغ موزه دفاع مقدس حضور یافته و پس از ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس، بخش مکتوب بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن را با حضور شخصیت های فرهنگی و قرآنی افتتاح کرد. 
 
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از فردا تا 23 تیرماه مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت 18 تا 24 پذیرای جامعه قرآنی و علاقه مندان است. 
 
برچسب ها: جنتی تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: