تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳

وقتی سردار آمادهٔ خروج از بهشت می‌شود

با اجماع رسمی اصلاح‌طلبان شورای شهر بر روی محسن هاشمی، حالا از سمت اصلاح‌طلبان تنها یک گزینه مطرح است و از سوی دیگر نیز گزینهٔ اصلی، ‌ شهردار فعلی تهران و کاندیدای شکست‌خوردهٔ اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری است . . .
سایت وزین سلام نو نوشت :چند روزی مانده تا اینکه شورای جدید شهر تهران، انتخاب شهردار جدید را در دستور کار خود قرار دهد.


محسن و محمدباقر دو گزینه اصلی راه بهشت

با اجماع رسمی اصلاح‌طلبان شورای شهر بر روی محسن هاشمی، حالا از سمت اصلاح‌طلبان تنها یک گزینه مطرح است و از سوی دیگر نیز گزینهٔ اصلی، ‌شهردار فعلی تهران و کاندیدای شکست‌خوردهٔ اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که شانس محسن هاشمی بیش از محمد باقر قالیباف برای ورود به ساختمان شهرداری در خیابان بهشت تهران باشد.

ترکیب سیاسی شورای شهر

ترکیب شورای شهر تهران به نحوهٔ از کورهٔ انتخابات در‌آمده که اصلاح‌طلبان اکثریت نسبی را به دست آورده‌اند. به نحوی که هر چند اصلاح‌طلبان ۱۴ کرسی از ۳۱ صندلی شورای شهر را گرفتند اما ۱۷ کرسی دیگر بین سه گروه عمده و متفاوت از اصولگرایان تقسیم شد.

قانونی که شاید خوانده نشود

بر اساسی قانونی که مجلس در سال‌های گذشته تصویب کرده است، شهردار تهران نمی‌تواند برای بیش از دو دوره متوالی این سمت را داشته باشد.

بعد از تصویب این قانون، مجموعه قوانین دیگری از مجلس در خصوص شهرداری کلان‌شهر‌ها خارج شد و در آن اشاره شده بود که قوانین پیشین مغایر با قانون جدید ملغی خواهند بود.

حالا اصولگرایان با اتکا به این بخش از قانون ادعا می‌کنند که قانون قبلی و محدودیت قالیباف برای شهردار شدن ملغی شده است. این در حالی است که در قانون دوم هیچ اشاره‌ای به بحث محدودیت دو دوره نشده بود که بخواهد مغایرتی با این بخش از قانون قبلی داشته باشد.

حالا با توجه به اینکه خود مجلس این قانونش را تفسیر خواهد کرد، باید صبر کنیم و ببینیم که برای مجلس اصولگرا منطق و قانونگرایی مهم‌تر است و یا همسویی سیاسی با قالیباف.

چه کسانی از قالیباف حمایت می‌کنند؟

در حال حاضر سیاسیون اصولگرا با تمام توان سعی در نگه داشتن قالیباف در شهرداری دارند. این حمایت از لابی‌های سیاسی وجود دارد تا حمایت‌های رسانه‌ای مثل در اختیار قرار دادن روزنامه‌های عمومی مانند کیهان و همچنین صداوسیما.

اما در این بین برخی از حامیان قالیباف اساسا سیاسی نیستند و بیشتر فعالین اقتصادی هستند. این افراد که عموما از پیمانکاران اصلی شهرداری تهران به شمار می‌آیند با فعالیت رسانه‌ای و همچنین دعوت از برخی اعضای شورای شهر در خصوص پروژه‌های گوناگون(!) با آنان صحبت می‌کنند و پیشنهاداتی(!) نیز مطرح می‌کنند.

اینکه چرا این پیمانکاران شهرداری تا این حد حاضرند برای ماندن قالیباف در شهرداری هزینه کنند، خود جای سوال دارد. انشاءالله که این پیمانکاران از شهرداری قالیباف سود خارج از قاعده‌ای نصیبشان نشده باشد و صرفا به علت اعتقادشان به اینکه ماندن قالیباف در شهرداری به صلاح مردم است، به صحنه آمده باشند!

سبد آرای هاشمی و قالیباف

در حال حاضر که دو گزینه اصلی برای شهرداری تهران باقی مانده‌اند آراء اعضای شورای شهر بین این دو نفر تقسیم شده است و البته رای بعضی از اعضای این شورا هم هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است.

قبلا گزارشاتی در رسانه‌ها منتشر شده بود، مبنی بر اینکه رای هاشمی را حدود ۲۰ عدد نشان می‌داد، که این گزارشات دور از حقیقت نبودند. اما هنوز رای برخی از اعضا بصورت قطعی مشخص نشده است و می‌توان رای قطعی هاشمی را در حال حاضر ۱۳ و قالیباف را ۱۰ دانست.

بنا به اخباری که به سلام نو رسیده‌ است در حال حاضر رای مسجدجامعی، سرخو، شجاع‌پوریان، سلطانی فر، حکیمی‌پور، تندگویان، راستگو، دانشور، دوستی، انصاری، سالاری، مختاباد و حقانی به سمت محسن هاشمی است و کسانی که رایشان به محمدباقر قالیباف است نیز چمران، طلایی، دبیر، کاشانی، سروری، تقی‌پور، ناصحی، پیرهادی و برادران شاکری هستند. در این شرایط ۲۳ رای از ۳۱ رای شورای شهر تقریبا مشخص شده که سهم محسن هاشمی بیشتر از قالیباف است. در این بین رای ۸ عضو این شورا هنوز قطعی نشده است. البته این شمارش با توجه به اظهاراتی است که خود اعضا کرده‌اند.

رودربایستی بعضی اصولگرایان با قالیباف

طبق اطلاعات واصله، برخی از افرادی که اعلام کرده‌اند به فرمانده سابق نیروی انتظامی رای خواهند داد، در ‌‌‌نهایت رایشان فرد دیگری خواهد بود. یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار سلام نو گفته است: با توجه به ارتباطاتی که از قدیم با اقای قالیباف دارم نمی‌توانم اعلام کنم که رای واقعی‌ام چه کسی است و معذورم که برای جلوگیری از برخی مشکلات بگویم به قالیباف رای خواهم داد.

شایان ذکر است که رای‌گیری نهایی برای تعیین شهردار مخفی خواهد بود و این مساله به احتمال زیاد باعث خواهد شد تا برخی از آرا به سمت محسن هاشمی گردش کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: