کد خبر: ۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

پایان نشست ظریف و اشتون در وین

نشست وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونانشان به منظور نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای بعد از حدود دو ساعت پایان یافت.
تدبیر24: نشست امروز (سه‌شنبه) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونانشان به منظور نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) بعد از حدود دو ساعت پایان یافت.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون نیز صبح امروز (سه‌شنبه) به رایزنی پرداختند.

نشست مربوط به نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای روز جمعه ۱۳ تیرماه به ریاست معاونان ظریف و اشتون آغاز و هفت ساعت و نیم به طول انجامید و پس از آن چندین دور رایزنی بین معاونان و همچنین ظریف و اشتون صورت گرفت. البته نشست سه جانبه‌ای نیز با حضور معاونان ظریف و اشتون و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در همین راستا برگزار شد.

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای از روز پنجشنبه 12 تیر ماه در شهر وین رسما آغاز شد. ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان روز چهارشنبه 11 تیرماه به منظور شرکت در این مذاکرات راهی وین شد و قبل از برگزاری این دور از مذاکرات، رایزنی‌هایی را با برخی از اعضای 1+5 داشت.

سید محمدعلی حسینی مشاور وزیر امور خارجه شب گذشته با جدی و صریح خواندن فضای مذاکرات گفت: کلیه اعضاء تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تمام توان و تخصص خود به دنبال یافتن راه حلی اصولی و متطقی که تامین کننده منافع ملی و حقوق هسته ای کشورمان باشد، هستند.

حسینی افزود: حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بزرگترین پشتوانه و تعیین کننده مسیر تلاش های تیم مذاکره کننده می باشد.

وی با تاکید بر اهمیت ادامه مذاکرات بمنظور دستیابی به توافق جامع افزود: در عین حال رمز و راز موفقیت های کم نظیر ملت ایران در عرصه های مختلف، اتکاء به ظرفیت ها و قابلیت های متنوع و گسترده داخلی و ایستادگی و پایمردی در مقابل زیاده طلبی قدرت های سلطه جو بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: