تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۸۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
موسسه خیریه کاریتاس با به صدا درآوردن زنگ خطر فقر در ایتالیا اعلام کرد که شمار فقرا در این کشور دو برابر شده است.
تدبیر24: موسسه کاریتاس وابسته به اسقف های ایتالیا در تحقیقاتی با عنوان ˈتراز بحران اقتصادی، سیاست های ضد فقر در ایتالیاˈ به بررسی سال های بحران اقتصادی (از سال 2007 تا 2012) در این کشور پرداخته و اعلام کرد که شمار فقرا در ایتالیا دو برابر شده است.

بر اساس این گزارش، در سال 2007 میلادی که آخرین رشد تولیدات ناخالص ملی در ایتالیا ثبت شد، شمار فقرا به دو میلیون و 400 هزار نفر می رسید که معادل 4.1 درصد جمعیت این کشور بود درحالی که در سال 2012 بر اساس آخرین داده ها شمار فقرای مطلق ایتالیا به چهار میلیون و 800 هزار نفر رسیده است که معادل 8 درصد جمعیت این کشور است.

این گزارش می افزاید: در صورتی که هزینه ماهانه یک خانواده متشکل از دو بزرگسال و دو کودک که در داخل شهر زندگی می کنند کمتر از 1600 یورو باشد،این خانواده زیر خط فقر محسوب می شود.

گزارش کاریتاس، تاییدی بر مشکلات موجود در بازار کار و اقتصاد ایتالیا است که همچنان وجود دارد و همواره خانواده های بیشتری دچار فقر می شوند.

بر اساس این گزارش، فقر حتی میان شاغلین نیز نفوذ کرده و نه تنها افزایش یافته بلکه مرزهای خود را نیز گسترده تر کرده است و به بخش هایی رسیده که در گذشته کمتر آسیب پذیر محسوب می شدند.

قبل از بحران اقتصادی اغلب فقرا شامل سالمندان و اهالی جنوب ایتالیا و خانواده های پر جمعیت بودند در حالی که هم اکنون فقر حتی در خانواده هایی که دو عضو شاغل دارند نیز نفوذ کرده است.

به عقیده این موسسه، سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت های پیشین ایتالیا نیز در دوران بحران هیچ نتیجه ای برای فقرا به همراه نداشت و در این کشور تدابیر ملی علیه فقر مطلق نیز وجود ندارد.

کاریتاس با تمرکز بر سیاست دولت هایی که در سال های بحران، سکان اداره ایتالیا را در دست داشتند اعلام کرد که از سال 2007 تا 2013 میلادی و در زمان دولت های ˈسیلویو برلوسکونیˈ و ˈماریو مونتیˈ، (نخست وزیران پیشین) تنها پاسخ به فقرا، اعطای کارت خرید بود و حتی سیاست های اقتصادی دولت ˈانریکو لتاˈ نیز کمکی به خانواده های فقیر نکرد و یارانه های 80 یورویی دولت ˈمتئو رنتزیˈ نیز تاثیر اندکی بر فقر داشت و بسیار محدود بود.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز اخیرا اعلام کرد که در سال 2012 میلادی 12.7 درصد از خانواده های ایتالیایی در حالت فقر نسبی بسر برده که 1.6 درصد بیش از سال 2011 بشمار می رود و از سال 1997 تاکنون بی سابقه محسوب می شود.

موسسه ملی آمار ایتالیا می افزاید: 6.8 درصد از خانواده های ایتالیایی و هشت درصد از شهروندان این کشور در فقر مطلق بسر می برند که از سال 2005 تاکنون دو برابر و شرایط فقر برای خانواده ای پرجمعیت بدتر از قبل شده است.

ایستات همچنین با اشاره به افزایش بیکاری در این کشور اعلام کرد که شمار بیکاران در ایتالیا به سه میلیون و 222 هزار نفر رسیده است و شاخص بیکاری نیز طی ماه مه گذشته به 12.6 درصد رسید که نسبت به ماه آوریل یک دهم درصد و نسبت به مدت مشابه در سال 2013 نیم درصد افزایش یافت و 127 هزار نفر به شمار بیکاران این کشور اضافه شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
0
فقرای ایران چند برابر شده اند؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها