تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

توافق دو کاندیدای افغانستان

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان با میانجیگری جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان از شکست بن بست انتخاباتی این کشور خبر دادند و اعلام کردند که صد درصد آرا برای شفافیت انتخابات بازشماری و بازرسی خواهد شد.
تدبیر24: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شنبه شب در نشست خبری پس از دو روز مذاکرات فشرده اعلام کردند که برای خروج از بن بست انتخابات به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست خبری، افغانستان را در شرایط حساس تاریخی توصیف کرد و با تاکید بر لزوم مشروعیت نهادهای افغانستان، گفت: نهادهای افغانستان موظف هستند به اتهام های تقلب و تخلف رسیدگی کنند.

کری با تاکید بر اینکه هر دو نامزد متعهد شدند صد درصد آرای ریخته شده به صندوق ها بازرسی و نتیجه رسیدگی به شکایات را بپذیرند، گفت:صندوق ها در مرکز مورد بازرسی قرار خواهد گرفت، صندوق هایی نیز که در ولایات مختلف قرار دارد، توسط آیساف و نیروهای افغان به مرکز منتقل خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: این صندوق ها تحت نظارت جامعه جهانی بر اساس پیشنهادهای دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان ˈیوناماˈ با حضور نمایندگان دو ستاد انتخاباتی مطابق با بهترین معیارهای بین المللی بررسی خواهد شد.

کری افزود: این بررسی چندین هفته طول خواهد کشید و یوناما از رییس جمهوری افغانستان خواسته است مراسم تحلیف ریاست جمهوری به تعویق بیافتد تا بازرسی آرا انجام شود.

وی گفت: با توجه به لزوم تامین حفظ وحدت ملی ، هر دو کاندیدا توافق کردند نتیجه بازرسی ها را بپذیرند و پیروز انتخابات حکومت وحدت ملی را تشکیل دهد.

عبدالله عبدالله نیز در این نشست خبری با تقدیر از مشارکت مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که به توافق رسیدیم در برنامه ای که از طرف یوناما طرح شده است صد درصد برگه های رای بازشماری شود و این روند چند هفته طول خواهد کشید.

اشرف غنی احمد زی نیز در این نشست خبری با ابراز خشنودی از توافقات انجام شده از حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان خواست با تعویق زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، به روند برگزاری انتخابات شفاف کمک کند.

اشرف غنی احمد زی گفت: صد درصد آرا برای شفافیت انتخابات و مشروعیت دولت آینده بازرسی و بازشماری خواهد شد.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان نیز در پی این نشست خبری در نشستی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان با حضور جان کری و یان کوبیش موافقت خود را با تعویق برگزاری مراسم تحلیف تا به نتیجه رسیدن روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد.

ˈیوسف نورستانیˈ رییس کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان چندی پیش با اعلام نتایج ابتدایی انتخابات 24 خرداد این کشور، گفت: اشرف غنی احمد زی بر اساس نتایج ابتدایی از مجموع 8 میلیون و 109 هزار و 493 رای با کسب 4 میلیون 485 هزار و 888 رای معادل 56.44 درصد آرا، پیشتاز است.

نورستانی گفت: عبدالله عبدالله نیز در این دور از انتخابات 3میلیون و 461 هزار 639 رای معادل 46.56 آرا را کسب کرد.

نورستانی در عین حال تایید کرد که در دور دوم انتخابات افغانستان تقلب هایی صورت گرفته است.

نتیجه ابتدایی این انتخابات در حالی اعلام شد که عبدالله عبدالله نامزد معترض به انچه که تقلب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور می نامد، تاکید کرد تا زمانیکه آرای تقلبی از صندوق ها خارج نشود، این نتیجه را نخواهد پذیرفت.

اعلام کمیسیون مبنی بر افزایش میزان مشارکت کنندگان در انتخابات دور دوم نسبت به دور اول از 7 میلیون به بیش از 8 میلیون نفر ازجمله اعتراض های ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله است.

در چند روز اخیر نمایندگان عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان با حضور ˈیونس قانونیˈ معاون اول و ˈمحمد کریم خلیلیˈ معاون دوم ریاست جمهوری این کشور گفت و گوهایی را انجام دادند.

در این مدت نمایندگان سازمان ملل، نمایندگان سنای آمریکا و سفیران خارجی مقیم کابل نیز در خصوص جنجال انتخاباتی افغانستان با دو نامزد دیدار و گفت و گوهایی داشته اند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز جمعه برای میانجیگری بین دو نامزد وارد کابل شد و با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان و همچنین دو نامزد انتخابات این کشور و نماینده سازمان ملل، دو روز مذاکرات فشرده ای انجام داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: