تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۲۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
امروز پنج شنبه برابر با بیست و ششم تیر 1393 هجری خورشیدی، نوزدهم رمضان 1435 هجری قمری، هفدهم جولای سال 2014 میلادی است. 26 سال پیش در چنین روزی، جمهوری اسلامی ایران قطعنامه ی 598 شورای امنیت را در ارتباط با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران پذیرفت.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:


26 تیر 1367

آیت الله سیدعلی خامنه ای رییس جمهوری وقت ایران نامه ای را به «خاویر پرز دکوئیار» دبیرکل سابق سازمان ملل ارسال کردند و به طور رسمی موافقت جمهوری اسلامی را با قطعنامه ی 598 شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با جنگ تحمیلی اعلام کردند.



26 تیر 1366

روابط سیاسی فرانسه با ایران در جریان جنگ تحمیلی قطع شد. دولت فرانسه از شروع جنگ، حمایت وسیع و همه‏ جانبه یی را از عراق به عمل آورد و این حمایت در جنگ ابعاد گسترده تری یافت.



26 تیر 1359

نخستین دوره ی شورای نگهبان برپایه ی اصل 91 قانون اساسی و به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی و جلوگیری از مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با این 2 اصل، آغاز به کار کرد.



26 تیر 1357

بنابر گزارش ساواک، اعلامیه یی از طرف نیروی ارتش مسلح شاهنشاهی با مفهوم «ما به شما ملحق می شویم و از همه جنایات شاه آگاهی داریم» به سردر مدرسه صدر بازار اصفهان نصب شد.



26 تیر 1347

به دنبال وقوع کودتای بعثی ها در عراق، ارتش ایران به حالت آماده باش درآمد و مرزهای2 کشور بسته شد.



26 تیر 1343

وزارت امورخارجه به کنسولگری های ایران دستور داد که به محض درخواست مقام های دادگستری گذرنامه اشخاصی که مورد اتهام قرار گرفته و یا سوءاستفاده آنان مسلم شده است، لغو و ترتیب بازگشت آنان به ایران داده شود. این اقدام به منظور جلوگیری از خروج سرمایه از کشور صورت گرفت.



26 تیر 1341

کابینه علی امینی که در 16 اردیبهشت 1340 شکل گرفته بود با استعفای وی سقوط کرد. اختلاف نظرهای امینی در میزان بودجه مملکتی با دربار و مجلس علت این استعفا بود.



26 تیر 1331

کابینه چهارم احمد قوام تشکیل شد. این کابینه چهار روز بعد با قیام 30 تیر سقوط کرد.



26 تیر 1328

قرارداد نفتی گس ـ گلشائیان میان گلشائیان وزیر دارایی وقت ایران و گس نماینده کمپانی نفتی انگلیس به امضا رسید. این پیمان به دلیل ماهیتی که داشت در مجلس 15 و 16به تصویب نرسید. این قرارداد یکی از عوامل زمینه ساز نهضت ملی شدن صنعت نفت در ایران بود.



26 تیر 1300

اداره عدلیه بوشهر آغاز بکار کرد.



26 تیر 1295

«مستر آلن» از طرف کاردار آمریکا در تهران به عنوان مامور مخصوص، جهت حفظ منافع آمریکا در همدان تعیین شد.



26 تیر 1290

محمدعلی شاه به همراه برادرش ملک منصور میرزا مشهور به شعاع السلطنه با مقدار زیادی اسلحه و سپاهی بزرگ برای فتح تهران وارد منطقه گمش تپه شد. او پس از خلع از سلطنت و پناهندگی به سفارت روسیه در تهران، از ایران خارج شد و در شهر اُدسا در روسیه اقامت گزید. وی پیوسته در پی بازگشت به ایران و تصرف تاج و تخت از دست رفته بود.



26 تیر 1290

صمصام السلطنه بختیاری به وزارت جنگ منصوب شد.



26 تیر 1288

محمدعلی شاه قاجار به وسیله ی یک کمیسیون عالی مرکب از چهره های برگزیده مشروطه خواهان از سلطنت خلع و ولیعهد 13 ساله او به نام احمد میرزا به سلطنت رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها