کد خبر: ۲۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

یتیمان کشور صاحب حامی شدند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اکنون 26 هزار خانواده دارای سرپرست زندانی نیازمند تحت پوشش این نهاد قرار دارند، گفت: این خانوارها 75 هزار عائله دارند که از حمایتهای این نهاد بهره مند هستند.
تدبیر24: «علی محمد ذوالفقاری» افزود: در روز اکرام ایتام همزمان با شهادت امام علی(ع)، شناسنامه 230 هزار یتیم در پایگاههای این نهاد در سراسر کشور عرضه شد.

وی اظهار داشت: در هفته اکرام ایتام برای حدود 30 هزار نفر از ایتام حامی یابی صورت گرفت به طوری که هم اکنون یتیم فاقد حامی نداریم اما برخی از آنها به دلیل مشکلات زیادی که دارند نیازمند حمایتهای بیشتر هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه سال گذشته حامیان 250 میلیارد تومان به ایتام کمک کردند، خاطر نشان کرد: مبالغ دریافتی از حامیان به حساب ایتام واریز شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام راحل گفت: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار سالمند از 6 میلیون و 200 هزار سالمند کشور تحت حمایت این نهاد قرار دارند که تعداد زیادی از آنان تنها و در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می کنند.

ذوالفقاری تصریح کرد:40 هزار سالمند تحت پوشش این نهاد، زمین گیر و یا دارای زخم بستر و مشکلات جسمی و حرکتی هستند که قادر به کار نیستند و توسط اطرافیانشان نگهداری می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: جمعی از سالمندان تحت حمایت این نهاد، غیر از کمکهای این نهاد و یارانه ای که از دولت دریافت می کنند،حمایت دیگری ندارند.

ذوالفقاری با اشاره به جمعیت حدود 2 میلیون و 500 هزار نفری زنان سرپرست خانوار در کشور ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار به علت فوت سرپرست،طلاق،متارکه و یا زندانی بودن سرپرست، تحت پوشش این نهاد قراردارند.

وی با اشاره به اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از وظایف این نهاد است، گفت: خدماتی که امداد در اختیار این افراد قرار می دهد بخشی به صورت کمک های بلاعوض و بخش عمده نیز به صورت وام است تا بعد از آزادی فرد بتواند اقساط را برگرداند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری جشن گلریزان همزمان با عید سعید فطر به منظور جمع آوری اعانات مردمی برای کمک به زندانیان، خاطر نشان کرد: امسال نیز با جمع آوری اطلاعات این خانواده های نیازمند و ارائه پرونده آنان در پایگاههای این نهاد، امیدواریم بتوانیم با کمک خیران زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنیم و آنان بتوانند به آغوش خانواده شان بازگردند.

وی با بیان اینکه اکنون 26 هزار خانواده دارای سرپرست زندانی تحت پوشش این نهاد قرار دارند ، ادامه داد: این خانواده ها 75 هزار نفر عائله دارند که تحت حمایت کمیته امداد امام راحل هستند.

ذوالفقاری یادآور شد: هدف این نهاد از ارائه خدمات به خانواده زندانیان نیازمند، ایجاد بستری برای جلوگیری از ایجاد فقر و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در بین آنان است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: