کد خبر: ۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

شرکای نفرت و نیرنگ

برخی از اصحاب رسانه های مصر به رغم درگیری شدید حماس در غزه هنوز خود را از کینه نسبت به حماس نرهانیده اند.
تدبیر24: آنان در واقع با این اقدام آمادگی خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی اعلام داشتند گویی گوش آنان بیشتر آماده همسویی با خواسته های بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

شبکه دو تلویزیون آلمان به تازگی در برنامه "مجله بین المللی" به ربوده شدن سه شهرک نشین صهیونیست و قتل آنان در ماه ژوئن 2014 پرداخت.

در برنامه مزبور مشخص شد قتل سه شهرک نشین سیاسی نبوده بلکه مادی بوده است اما سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به نام شین بیت آن را به شکلی دیگر روایت کرد.

یکی از ربایندگان با پلیس تماس گرفت اما مکالمه اش ضبط نشد فقط صدای تیر اندازی از سوی رباینده به قربانیان ضبط شد.

شین بیت پلیس را از هر گونه اظهار نظر در این زمینه منع کرد و پرونده را به منظور بهره برداری از آن برای نابود سازی توافق فتح و حماس به ارتش صهیونیستی سپرد.

گزارش مزبور ثابت نمود که رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان فلسطینی توطئه کرده است.

روزنامه "التحریر" به نقل از شبکه "زد دی اف" آلمان نوشت: قتل سه شهرک نشین توسط یک غیر نظامی اسراییلی به بهانه دریافت پول انجام شد، وی این جوان را ربود و پس از آن خودرویی که در آن بودند را آتش زد.

با اینکه حادثه مزبور در کرانه باختری که نه تحت سلطه حماس بلکه تحت سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین است، رخ داد و رژیم صهیونیستی هیچ دلیلی درباره عوامل آن نیافت اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرعت حماس را مسئول آن دانست و جنگی علیه غزه به راه انداخت که اینک به یک هولوکاست تبدیل شده است.

متاسفانه رسانه های گروهی مصر سخنان نتانیاهو درباره توجیه حمله به غزه را مورد استقبال قرار داده و اینگونه تبلیغ کردند که این حماس بود که آتش افروزی نمود و صهیونیستها را مجبور به دادن پاسخی نمود که امور را به سوی وضعیت کنونی رساند.

لذا مردم مصر به جای نفرت از رژیم صهیونیستی از حماس متنفر شدند تا جایی که دیگر مساله اصلی آنان نه آزاد سازی فلسطین بلکه نابود سازی مردم غزه است.

آنچه ناراحت کننده است، تیترهای بسیار نامناسب نوشته شده از سوی افرادی حرفه ای است که نوشتند، حماس در ربودن و قتل سه نوجوان صهیونیست شرکت نمود آنگاه به طرف شهرهای صهیونیستی موشک شلیک کرد.

متاسفانه آنان حماس را تجاوز گر نشان داده و وانمود کردند به سوی غیر نظامیان صهیونیست موشک شلیک کرده است.

همچنین شجاعت رزمندگان مقاومت در غزه را مقاومت کورکورانه توصیف نمودند.

فرد دیگری صدور قطعنامه شورای امنیت را خواستار شد که در آن حماس و رژیم صهیونیستی به طور مشترک مسئول قتل عام در غزه شناخته شوند.

وی پیشتر نوشته بود، حماس همواره در پی ماجراجویی های مذبوحانه است که آخرین آن ربودن و قتل سه شهرک نشین صهیونیست بود.

این فرد افزود: حماس برای به شکست کشاندن وحدت ملی، وزیر بهداشت فلسطین که برای پیگیری اوضاع مجروحان از رام الله آمده بود را به شدت مورد حمله قرار داد در حالی که این حماس بود که جواد عواد را به عنوان وزیر نامزد کرده بود.

اگر اهالی غزه وی را مورد حمله قرار دادند به خاطر ابراز خشم از تشکیلات خودگردان و این موضوع بود که پس از گذشت 11 روز از هولوکاست صهیونیستی علیه غزه به این منطقه آمد چه اینکه یوسف ابو الریش جانشین وزارت بهداشت از حماس وی را در برابر مردم خشمگین مورد حفاظت قرار داد و حتی از رفتار مردم انتقاد نمود.

از دیگر دروغ هایی که در این مدت گفته شده است، توافق میان حماس و تل آویو برای جدا سازی نوار غزه و تشکیل کشور فلسطین در آن به رهبری حماس با شروط اسراییلی آمریکایی و با موافقت جماعت اخوان المسلمین در زمان حکومت جماعت مزبور بر مصر می باشد.

البته گفتن چنین مطالبی که بیشتر به هذیان گویی شبیه است از سوی روزنامه نگاران حرفه ای برای ما چندان عجیب نیست بلکه آنچه ناراحت کننده می باشد آن است که مطالب مزبور باعث ایجاد بدبینی و ترس نسبت به آینده می شود به ویژه در شرایطی که غزه به برکه ای از خون تبدیل شده ولی روزنامه نگاران مصری به فکر تصفیه حسابهای شخصی خود هستند.

نوشته: فهمی هویدی
برچسب ها: تدبیر24 مصر حماس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: