تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

خیالمان از لیگ برتر راحت است

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال با تشریح وضعیت مسائل پزشکی در فوتبال ایران و کیفیت مبارزه با دوپینگ گفت: خیال ما از بابت لیگ برتر فوتبال راحت است.
تدبیر24: دکتر احمد هاشمیان درباره وضعیت مسائل پزشکی در فوتبال ایران اظهار کرد: به موازات اقداماتی که اعضای فدراسیون برای شروع لیگ انجام دادند، کمیته‌ پزشکی هم آیین‌نامه‌هایی را ابلاغ کرد که شامل رعایت استانداردهای پزشکی بود.

وی در ادامه با بیان این که استانداردهای پزشکی به دو بخش نیروی انسانی و تجهیزات تقسیم می‌شوند، گفت: در بخش نیروی انسانی، همه تیم‌ها موظف هستند که یک پزشک و یک فیزیوتراپیست تمام وقت را به خدمت بگیرند. یک نسخه از قرارداد این افراد در کمیته‌ پزشکی نگهداری می‌شود.

او افزود: مدارک این پزشکان دقیق بررسی شده و دقت می‌شود که حتما دوره‌های لازم و مرتبط با پزشکی فوتبال را طی کرده باشند یا در اولین دوره ثبت‌نام کنند. این همان طرح درجه‌بندی پزشکان است که اکنون مشغول تربیت درجه C هستیم و امیدواریم ظرف چند سال آینده درجه B و A را نیز تربیت کنیم تا لیگ ما از این نظر رتبه بالایی داشته باشد.

هاشمیان در ادامه با بیان این که اگر تیمی به این مورد توجه نکند، اجازه ثبت قرارداد نخواهد داشت، گفت: مقرر شده در لیگ دسته اول هم در این زمینه سختگیری شود. فصل قبل هم خیلی از تیم‌های لیگ یکی پزشکی را به استخدام خود درآورده بودند.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال درباره استانداردهای مربوط به تجهیزات پزشکی هم گفت: طبق ابلاغ‌ها، حداقل تجهیزات شامل کیف کامل پزشکی است که تمام امکانات لازم برای موارد اورژانس را دارد. همچنین در هر مسابقه باید یک دستگاه شوک قلبی باشد وگرنه داور بازی را شروع نمی‌کند.

وی ادامه داد: حداقل دو دستگاه آمبولانس باید ویژه مسابقه کنار زمین وجود داشته باشد که باید از امکانات مناسب برخوردار باشند. به ناظر مسابقه این موارد ابلاغ شده و او می‌تواند آن را چک کند. آمبولانس تماشاگران تابع قوانین رسمی محیط‌های تجمع است که به اورژانس شهر مربوط است و در جلسه هماهنگی قبل بازی‌ها هماهنگ می‌شود.

هاشمیان همچنین گفت: در هر مسابقه باید یک پزشک حضور داشته باشد که باید آموزش دیده و توانمند باشد. هیات فوتبال هر استان یا مستقیما یا با نظر هیات پزشکی ورزشی استان، این پزشک را انتخاب می‌کند. پزشک زمین حداقل باید پزشک عمومی باشد و به هیچ وجه نمی‌تواند سطح پایین‌تر از پزشک داشته باشد. ضمن این که پزشک زمین مسئولیتی در قبال محدودیت بازیکنان در تیم ندارد و در صورت بروز مصدومیت، داور می‌تواند پزشک و فیزیوتراپیست تیم آن بازیکن را به زمین فرا بخواند. پزشک تیم اگر نیازی به کمک یا نظر پزشک زمین داشته باشد، می‌تواند او را دعوت به همکاری کند.

وی ادامه داد: اتاق پزشکی هر ورزشگاه باید مجهز باشد و امکانات اولیه بستری را داشته باشد تا اگر بازیکن نیاز به بستری نیم ساعته یا یک ساعته یا تزریق داشت بتوان از آن استفاده کرد. مسئولان سازمان لیگ در بررسی باشگاه‌های حرفه‌ای این مساله را هم بررسی کرده‌اند ولی با این حال نماینده‌های ما که برای مسابقات به ورزشگاه‌های مختلف می‌روند. اتاق پزشکی ورزشگاه‌ها را بازدید و شرایطش را گزارش می‌کنند. آنها همچنین از اتاق کنترل دوپینگ هم بارزسی خواهند کرد.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های مبارزه با دوپینگ در فصل جدید گفت: معتقدم که فوتبال شرایط خیلی خوبی از حیث کنترل دوپینگ دارد و با سایر رشته‌ها که متاسفانه نمونه‌های دوپینگ مثبت در آنها اعلام شده، متفاوت است. به همین دلیل امسال هم با پوشش و گستردگی بیشتری کنترل دوپینگ انجام می‌شود. نکته مهم این است که امسال آزمایش خون با برنامه گسترده‌تری انجام می‌شود و بازیکنان باید آمادگی کامل را برای این منظور داشته باشند که با تشخیص افسر کنترل دوپینگ آزمایش خون بدهند. همه امکانات و تجهیزات لازم تدارک دیده شده که بتوانیم متناسب با سطح لیگ برتر، دسته اول و دوم، لیگ برتر فوتسال، ساحلی و لیگ‌های بانوان اقدام کنیم.

هاشمیان درباره وضعیت کنترل دوپینگ در لیگ یک هم گفت: امسال توجه بیشتری به لیگ یک خواهیم داشت اما نحوه اظهارنظر بازیکنان و مربیان لیگ یکی درباره کنترل دوپینگ در این لیگ طوری است که مثلا نشان دهند ما به این لیگ اصلا توجه نداریم. بحث اصلی این است که در هیچ جای دنیا توجه به لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر مثل هم نیست. پروسه مبارزه با دوپینگ و نمونه‌گیری یک فرآیند پرهزینه است که به اقتضای حساسیت رده‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. ضمن این که مبارزه با دوپینگ فقط نمونه‌گیری نیست. همچنین برای نمونه‌گیری، شرط استاندارد بودن امکانات ورزشگاه‌ها و تیم‌ها از نظر کادر پزشکی نیز ملاک است.

هاشمیان افزود: در لیگ برتر شرایط خوبی داریم. سال قبل فقط یک نمونه مثبت در لیگ برتر داشتیم و از این نظر خیالمان از لیگ برتر راحت است. کارهای خود را انجام می‌دهیم و آموزش‌های لازم هم انجام شده است.

وی درباره تفویض اختیار صدور رای در پرونده‌های دوپینگ به کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال هم گفت: تا امروز دو کمیسیون بدوی و استیناف پرونده‌ها را بررسی می‌کردند که از حقوقدان‌های متخصص در بخش پزشکی تشکیل شده بودند. اکنون هم تمام بررسی‌ها و تحلیل‌ها از سوی کمیسیون استماع در کمیته‌ پزشکی انجام می‌شود و دفاعیات متهم بررسی می‌شود. جمع بندی و تطبیق با مواد محرومیت به عنوان یک دادخواست به کمیته‌ انضباطی ارسال می‌شود و این کمیته‌ تنها رای را صادر می‌کند.

وی درباره مسابقات زیر 14 سال آسیا که در همدان در حال برگزاری است نیز گفت: با همکاری مقامات استان همدان، هیات و عوامل پزشکی ورزشی در این استان، تا امروز مشکل خاصی نداشته‌ایم. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس کنار زمین مستقر شده که خدمات بهتری ارائه دهد. آمبولانس‌های معمولی هم هستند.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: دوره آموزشی بسیار ویژه‌ای طراحی شد که تمام بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها در آن حضور داشتند. ایستگاه‌های جذابی هم برای نوجوانان ترتیب دادیم. ایستگاه نقاشی با موضوع مبارزه با دوپینگ، ایستگاه مسابقه دیجیتالی با نرم‌افزار مبارزه با دوپینگ و ایستگاه آموزش احیای قلبی از جمله این برنامه‌ها بود که با تقدیر AFC همراه شد. امیدوارم این برنامه‌ها را در فستیوال خودمان که شهریور ماه برگزار می‌شود، نیز اجرا کنیم.

هاشمیان در پایان با بیان این که نمونه‌گیری دوپینگ در لیگ برتر از سوی "نادو" گفت: این کار با هماهنگی ما انجام شد ولی امیدوارم دکتر پورکاظمی از این به بعد رعایت کنند و نام کسانی را که از آنها آزمایش گرفته شد، اعلام نکنند، چون این کار غیرقانونی است. طبق قانون افشای نام کسانی که آزمایش دوپینگ‌شان منفی شده هم تنها در صورت اجازه آنها میسر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: