تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۳۱۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب
همه شاهد بودند که آیت‌الله هاشمی به شدت از دکتر روحانی دفاع کرده و این نگاه استراتژیک اصلاح‌طلبان هم هست که می‌خواهند دولت اعتدال 8ساله باشد و افراطیون بار دیگر . . .
تدبیر24: آیت‌الله هاشمی و دکتر حسن روحانی دو شخصیتی هستند که از ابتدای انقلاب در یک مسیر پیوسته با هم بودند و همواره از اول انقلاب با هم همکاری داشتند. چه در زمان عضویت در مجلس که ریاست آن با آقای هاشمی بود و آقای روحانی نایب رئیس مجلس بودند و مسئولیت حساس ریاست کمیسیون امنیت ملی نیز در زمان مجلس سوم به عهده آقای روحانی بود. بعد هم وقتی در مسئولیت‌های دیگری آقای هاشمی قرار گرفتند، آقای روحانی در کنار ایشان بودند.
چه در قرارگاه خاتم سابق که نقش موثری در پدافند ایران بر عهده داشت و چه در دوران‌های بعدی همواره این ارتباط حفظ شده و دوستی این دو شخصیت غیراستراتژیک و همیشه دوستانه و گسترده بوده است.

از طرفی دیگر انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری واجد ویژگی خاصی بود. مشکلاتی که در آن زمان کشور به آن مبتلا شده بود همه را متقاعد کرد که با هم متحد شوند تا از این مرحله عبور کنند. در آن زمان نیز نقش آقای هاشمی فوق‌العاده بود. چنانچه وقتی آقای هاشمی تصمیم به حضور در عرصه انتخابات گرفتند، بر اساس روایتی که آقای ناطق نوری از آن روزها ارائه می‌دهد، آقای روحانی قصد انصراف از انتخابات را داشتند که آقای هاشمی و ناطق از ایشان می‌خواهند در صحنه باقی بمانند تا لااقل جواب برخی تهمت‌هایی را که نسبت به موضوع مذاکرات به ایشان زده می‌شد را بدهند. پس از آن هم که داستان تغییر کرد و باز هم این آقای هاشمی بود که نقشی مثبت و موثر در معرفی آقای روحانی به عنوان تنها کاندیدای جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب ایفا کرد و گرچه آقای خاتمی هم نقش مهمی داشت اما نمی‌توان از تلاش‌های آقای هاشمی نیز به آسانی گذشت.

این نقش هماهنگی تا امروز هم ادامه داشته و کسانی که تلاش می‌کنند با القای اختلاف میان این دو بزرگوار همراهی آنها را متوقف کنند، در واقع افرادی هستند که از جریانات شکست خورده سیاسی به شمار می‌روند و به‌رغم آنکه در ایران احزاب شناسنامه شفاف ندارند، شناسایی این افراد سخت نیست.

آنها تصور می‌کنند اگر پشت آقای روحانی را خالی کنند، راحت‌تر می‌توانند او را تخریب کنند. در زمان دولت قبل یکی از بزرگان این جریان فکری گفته بود 25سال اجازه نمی‌دهیم توپ دست شما بیفتد و حال که با هوشمندی آیت‌الله هاشمی تیرشان به سنگ خورد، از وی ناراحت هستند و سعی دارند با القای تفرقه روحانی را تضعیف کنند. تا اینجا همه شاهد بودند که آیت‌ا... هاشمی به شدت از دکتر روحانی دفاع کرده و این نگاه استراتژیک اصلاح‌طلبان هم هست که می‌خواهند دولت اعتدال 8ساله باشد و افراطیون بار دیگر به عرصه تصمیم‌گیری کشور بازنگردند. گرچه هیچ‌کس در تفکر اصلاح‌طلبی طرفدار تفکر حذف نیست اما جریان قدرت، در این سال‌ها از مرز جوانمردی گذشت و به سمت حذف رقیبان خود رفت.

اشتباهات دولت گذشته محصول جامعه تک‌صدایی بود که در آن همه به سود دولت همصدا شده بودند و دولت خود را از شنیدن صدای منتقد بی‌نیاز دیده بود. باید در کشور حداقل دو جریان سیاسی رقیب باشند که حقوق مردم حفظ شود و اینطور نباشد که عده‌ای خودشان را مورد تایید قرار دهند که نتیجه آن را در 8سال دولت اصولگرا شاهد بودیم. در نهایت مشی و منشی که آیت‌ا... هاشمی و سیدمحمد خاتمی و سیدحسن خمینی پیگیری می‌کنند باید قدر دانسته و راهی انتخاب شود که مشکلات گذشته و تجربیات آن سال‌ها تکرار نشود. امروز هم اگر غفلت شود باز هم آن دوران بازمی‌گردد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
1
0
اقای میر لوحی روحانی دیکتاتوری است که خوشا پشت اعتدال قایم کرده البته امروز یه خورده بیرون اومد اون تحمل هیچی جز رفاه طلبی و... را ندارد.چهار سال خیلی زوری طی می کند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها