تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۳۱۶۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
آقای رئیس جمهور نیز در سخنرانی پس از پیروزی، دگرباره بر آن کلمه تأکید کردند و همگان را به اعتدال دعوت نمودند و دولت را بر مدار همین کلمه اعتدالی دانستند و کابینه معتدل بستند که تقریبا مورد پسند جامعه رأی دهندگان به آقای دکتر روحانی بود.
تدبیر24: سام سکوتی بداغ - در دوران کودکی از به زبان آوردن برخی خوشی‌ها می‌ترسیدیم و به گمان کودکانه خود اگر زیاد بر زبان بیاوریم و در بوق و کرنا کنیم، بر ما تلخ می‌شود و گره بر کار می‌افتد و چندین و چند مطلب کودکانه دیگر که در سر داشتیم و بر دل ماند!

پیش از خرداد ۹۲ نیز یک کلمه بسامد بالایی پیدا کرد و استفاده از آن، از معنا و مفهوم آن سبقت گرفت و اسراف در بکارگیری آن از حد اعتدال خارج شد!

آقای رئیس جمهور نیز در سخنرانی پس از پیروزی، دگرباره بر آن کلمه تأکید کردند و همگان را به اعتدال دعوت نمودند و دولت را بر مدار همین کلمه اعتدالی دانستند و کابینه معتدل بستند که تقریبا مورد پسند جامعه رأی دهندگان به آقای دکتر روحانی بود.

اما داستان از جایی دراماتیک می‌شود که اعتدال به انفعال طعنه می‌زند و از سرعت قطار اعتدال روز به روز و استان به استان کاسته می‌شود و آش را در برخی از استان ها تا آنجا شور کرده‌اند که چیزی نمانده است انفعال بر اعتدال رجحان پیدا کند!

هدف اصلی از نوشتن، انتقال پیام است و بنده نیز میانه چندانی با سخت نویسی ندارم و تا حد امکان در زمان دست به صفحه کلید شدن، از سختی کلام کم می‌کنم و به جای فضولی در مطالعات ادبیات کلاسیک، تمام و کمال جهد می‌کنم تا از ادبیات روز بهره گیرم و با توجه به بستر اجتماعی و خصوصا پر مشغله بودن جامعه سیاسیون کشور، بدون مقدمه بحث را وارد  میدان اصلی کنم. 

به دلیل جو سنگین پیش از خرداد ۹۲ و تجمیع قدرت در دست گرایش خاص سیاسی که کم کم از آن طرف بام اصول‌گرایی در حال افتادن بودند و حتی دیگر تمکین کردن به حکم رهبری را بر خود سخت می‌دیدند، بدنه اصلاح گر و اعتدال‌گرای جامعه برای واگشت عقلانیت به مدیریت سیاسی و اجرایی کشور فعال شد و پس از سختی‌های فراوان برای کار سیاسی و انتخاباتی که با تعطیلی ستاد‌ها و پایین کشیده شدن بنر‌های تبلیغاتی دکتر روحانی و چندین و چند مشکل دیگر، انتخابات را به سلامت پشت سر گذاشته  و موفق شدند دولت تدبیر و امید را  با  اختلافی فاحش نسبت به رقبا بر مسند قدرت نشانند.

حال که سعی نیروهای ستادی به ثمر نشسته است و جبهه‌های مختلف را پشت سر گذاشته‌اند و با ناملایمات تحمیلی از سوی جبهه‌ای خاص، مدیریت کلان کشور تغییر کرده است، در جنگ بر سر مدیران میانی، برخی از مدیران ارشد بالاخص مدیران کل تقیه پیشه کرده‌اند و بحث استقلال قوا را به دست خود  مخدوش می‌کنند.

اینکه دولت، گرایش سیاسی خاصی را نمایندگی می‌کند ولی نماینده محترم شهر گرایشی کاملا مخالف دارد، نباید و نشاید که یک مدیر کل صدور ابلاغ منوط به موافقت نماینده‌ای را کند که هیچ همخوانی و هماهنگی با دولت نداشته و نخواهد داشت.

کج نشستن و راست گفتن اینکه در پس انتخابات تمام شده ۹۲ ، انتخابات ۹۴ نیز است و انفعال تا این میزان ، چیزی جز ادامه فشار نیروهای خاص بر دولت نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
رزیتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
2
دولت آقای روحانی به اعتدال پای بند است و ان شالله می ماند
حم شادکام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
0
1
زبان عربی بقدری بلیغ است که هر یک از کلماتش قابل عطف به مفاهیم متعارض می نماید. مثلاً « اعتدال » چنان قابل صرف است که می توان بر آن انفعال را هم بار کرد. می ماند اینکه در عالم سیاست بایستی نطر اکثریت ملّت فصل الخطاب باشد و گرنه سنگ روی سنگ نمی ماند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها