تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰

از سرگیری محاکمه مبارک در مصر

محاکمه ˈحسنی مبارکˈ رییس جمهوری پیشین مصر درباره پرونده کشتار 850 تظاهرکننده غیرمسلح در جریان انقلاب مردمی سال 2011 این کشور، از سرگرفته شد.
تدبیر24: مبارک به همراه ˈحبیب العدلیˈ وزیر پیشین کشور و چند افسر ارشد دیگر به اتهام ارتکاب کشتار این افراد متهم شده اند.

انتظار می رود مبارک در نشست روز چهارشنبه دادگاه در دفاع از خود سخن بگوید.

عدلی نیز پیشتر به دادگاه گفت که وی گیرنده تصمیم های امنیتی در آن روز برای محدود کردن شمار تظاهرکنندگان در میدان ˈالتحریرˈ بوده و هنور بر این باور است که تصمیم هایش کاملا درست و خردمندانه بوده است.

مبارک در سال 1981 پس از کشته شدن ˈانور ساداتˈ رییس جمهوری وقت مصر، به قدرت رسید.

ده ها هزار مصری در ژانویه 2011 که با مشاهده قیام مردم تونس برای سرنگونی رهبر این کشور، با گردآمدن در میدان التحریر قاهره، علاوه بر درخواست ایجاد اشتغال بیشتر و برقراری مردمسالاری، خواستار پایان حکومت طولانی مدت مبارک شدند.

اما نیروهای امنیتی و هواداران مبارک در جریان تلاش برای سرکوب تظاهرکنندگان مخالف که 18 روز طول کشید، بیش از 850 تن از آنان را به قتل رساندند.

با این حال ˈعمر سلیمانˈ معاون مبارک در 11 فوریه (22 بهمن) 2011، کناره گیری مبارک از مقام ریاست جمهوری را اعلام و روز بعد دادستان های این کشور، دستور بازداشت مبارک و 2پسرش را صادر کردند.

در جریان محاکمه طولانی مدت مبارک به اتهام فساد مالی و کشتار تظاهرکنندگان مخالف در جریان قیام، که بیش از یک سال طول کشید مبارک به علت خودداری از جلوگیری از کشتار تظاهرکنندگان به حبس ابد محکوم شد.

اما یک دادگاه مصر، حکم محکومیت مبارک را در اوایل سال گذشته میلادی (2013) به دلایل فنی لغو و دستور تجدید محاکمه را صادر کرد.

یک دادگاه دیگر مصر که به اتهامات فساد ملی مبارک و پسرانش رسیدگی می کرد، نیز در ماه مه، وی را به تحمل 3 سال و هر یک از پسرانش را به 4 سال زندان محکوم کرد.

منبع: شبکه خبری الجزیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: