تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

انتقال نیمی ازبیماریها از حیوان به انسان

رییس پلی کلینیک حیوانات خانگی دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات گفت: براساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی از میان یک هزار و 709 عامل بیماری زا، 832 مورد (49 درصد) از طریق حیوانات به انسان منتقل می شوند.
تدبیر24: دکتر سید امیرعلی انوار گفت: موضوع انتقال بیماری از حیوانات به انسان باعث شده که علوم دامپزشکی در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

وی افزود: پلی کلینیک حیوانات خانگی واحد علوم و تحقیقات از پنج بخش تخصصی تشکیل شده است و در زمینه بهداشت و درمان بیماری های دام های کوچک و حیوانات خانگی از جمله پرنده های زینتی، سگ، گربه و همستر فعالیت می کند.

انوار در رابطه با خدماتی که در این پلی کلینیک ارائه می شود، گفت : پلی کلینیک تخصصی حیوانات خانگی سعادت آباد، خدمات درمانی و تشخیصی دام های کوچک و حیوانات خانگی از جمله واکسیناسیون، صدور برگه سلامت، شناسنامه، جراحی های تخصصی، معاینات تشخیصی رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی را ارائه می کند.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: این پلی کلینیک تخصصی همچنین به منظور تربیت و آموزش دانشجویان دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کلینیک های دامپزشکی می توانند با ایجاد فرهنگ مناسب و ارائه راهنمایی و خدمات در پیشگیری از بیماری ها و افزایش سطح بهداشت جامعه نقش مهمی را ایفا کنند و از اشاعه بسیاری از بیماری های واگیردار به انسان جلوگیری کرده و در ریشه کنی بسیاری از بیماری ها موثر باشند.

انوار با بیان اینکه وظیفه اصلی این کلینیک تربیت دانشجویان دکترای عمومی و تخصصی دامپزشکی است اضافه کرد: با وجود آزمایشگاه های مجهز و اساتید مجرب در این کلینیک امکان انجام بسیاری از تحقیقات، پروژه ها، طرح های علمی پژوهشی و پایان نامه های دانشجویان در این مرکز وجود دارد که علاوه بر دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، برای سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دیگر نیز این امر امکان پذیر است.

انوار استاندارد سازی آزمایشگاه ها و کارگاه ها را از مهم ترین برنامه های آتی این پلی کلینیک دانست و ادامه داد: افزایش ساعت کاری پلی کلینیک با کسب مجوز کلینیک ویژه از واحد علوم و تحقیقات و ارائه خدمات در این ساعت ها به صورت کلینیک ویژه جهت بالا بردن خدمات آموزشی بیشتر، راه اندازی مینی یونیت دندانپزشکی، ارائه کارگاه های تخصصی و تبدیل شدن به آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کل کشور از دیگر برنامه های در دست اقدام این کلینیک است.

وی به تجهیزات پیشرفته این پلی کلینیک همچون افتالموسکوپ، دستگاه نوار قلب، ویدئو آندوسکوپ و ست کامل معاینه در بخش داخلی اشاره کرد و افزود: دیگر تجهیزات پیشرفته همچون دستگاه های اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی، دستگاه ظهور و ثبوت رادیوگرافی در بخش رادیولوژی و ست کامل جراحی اسکولاپ، دستگاه جرم گیری دندان، دستگاه بیهوشی پیشرفته استنشاقی و دستگاه ساکشن در بخش جراحی نیز در این پلی کلینیک مورد استفاده قرار می گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: