تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

به یک نفر دادزن نیازمندیم

خاطرم هست چند سال پیش که به همراه دوستانم مشغول قدم زدن های تکراری در مرکز شهر بودیم، برای اولین بار شاهد درج یک آگهی استخدام بر روی نرده های شرکت مخابرات در میدان 22 بهمن بودیم: "به یک کارگر ساده نیازمندیم"
تدبیر24: حمید حیدرپناه:خاطرم هست چند سال پیش که به همراه دوستانم مشغول قدم زدن های تکراری در مرکز شهر بودیم، برای اولین بار شاهد درج یک آگهی استخدام بر روی نرده های شرکت مخابرات در میدان 22 بهمن بودیم: "به یک کارگر ساده نیازمندیم"

همان لحظه به دوستانم گفتم که این آگهی یک نشانه است، این یعنی مدرنیسم با شتاب بیشتری وارد ایلام شده و طولی نمی کشد که در چند سال آینده دیوارهای مرکز شهر -  به مانند دیوارهای آن زمان میدان انقلاب تهران -  سرشار از آگهی های متعدد استخدام با عناوین مختلف و مشاغل جدیدی خواهد شد که تاکنون در ایلام نبوده است. اگر  الان در حد استخدام تایپیست و کارگر ساده است، به زودی دیوارهای شهر پر می شود از کاغذهای گوناگون و درهم برهم با انبوهی از آگهی های: «استخدام زیگزاگ دوز»، «پیتزازن ماهر»، «نظافت کار منزل با دستمزد مناسب»، «کارت پخش کن»، «فروشنده و منشی خانم با روابط عمومی بالا» و...

و امروز وقتی پس از گذشت چند سال، در خیابان های شهر قدم می زنی و بوتیک ها و مغازه ها، سرشار از فروشنده های با روابط عمومی بالا شده و دیوارها با انبوهی از این آگهی ها تزئین شده و کارت پخش کن ها در خیابان های شهر، با سماجت کاغذ و بروشوری را در دستانت می گذارند و ... شاهد تحقق اتفاقی هستیم که پیش بینی اش خیلی هم دور از انتظار نبود و البته الان هم می توان پیش بینی های دیگری برای سالهای بعد داشت.

شهری که در گذشته ی نه چندان دور شاهد محدودیت های فراوانی برای بانوان حتی برای اشتغال در ادارات دولتی هم بود، امروزه مشاغل گوناگونی مانند بازاریابی، فروشندگی در بوتیک ها، رانندگی آژانس، منشی گری با روابط عمومی بالا و... را در خود می بیند.

بنده شخصاً نمی توانم به درستی قضاوت کنم که این اتفاق خوب است یا بد؟ بایستی خوشحال بود یا نگران؟ از یک طرف شهر بزرگتر شده و شاهد رونق بیشتر کسب و کار و ایجاد مشاغل جدیدی هستیم و از طرفی دیگر نشانه ی ظهور هرچه بیشتر مدرنیسم و افول جامعه ی سنتی هستیم که به مرور شهر ما هم شلوغ تر از قبل شده و رنگ و بوی شهرهای به اصطلاح مدرن را گرفته، البته فقط ظاهر مدرنیته!!

اصلاً قضاوت با شما...

نظر شما در این خصوص چیست؟

اما پیش بینی امروزم: به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک شاهد این نوع آگهی ها هم در سطح شهر خواهید بود:

«به یک نفر دادزن نیازمندیم» و

«اپیلاسیون کار و ناخن کار حرفه ای جهت کار در سالن اپیلاسیون نیازمندیم»

 « «ویزیتور خانم با پورسانت عالی»

«تعدادی فروشنده خانم با توان جذب مشتری و بازاریابی»

 «به تعدادی موتورسوار جهت کار در پیک موتوری نیازمندیم»

 «خدمتکار خانم شبانه روزی جهت امور منزل با ضامن معتبر نیازمندیم»

 «باغبان آشنا به امور سرایداری»

 «استخدام خانم جهت نگهداری از کودک، بیمار و سالمند» و...

منبع: عصر ایلام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: