تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۳۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

جشن 100 سالگی سینمای ترکیه

جشنواره سینمایی قاهره صدسالگی سینمای ترکیه را با هدف حل اختلافات دو کشور جشن می‌گیرد.
تدبیر24: سی و ششمین جشنواره سینمایی قاهره از نهم نوامبر آینده در حالی برگزار می‌شود که برای کنار زدن اختلافات سیاسی میان دو کشور، صد سالگی سینمای ترکیه را جشن می‌گیرد.

اختلافات سیاسی مصر و ترکیه از شروع تظاهرات مردمی و کودتا علیه محمد مرسی در جولای 2013 آغاز شد و روابط دو کشور به دلیل اینکه دولت ترکیه اقدام ارتش مصر در عزل محمد مرسی را «کودتا» خواند‌، تیره و تار شد. قاهره هم سفیر ترکیه را به اتهام ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت مصر از این کشور اخراج کرد.

کمیته عالی هماهنگی جشنواره قاهره به ریاست «جابر عصفور‌»، وزیر فرهنگ این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این جشنواره 10 روزه یونان، مهمان ویژه خواهد بود و در بخش برنامه مهمان ویژه برجسته‌ترین پیشرفت‌های سینمای یونان از سال 1914 با همکاری مرکز جهانی سینمای یونان به مناسبت صد سالگی ساخت اولین فیلم یونانی نمایش داده خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی این کمیته آمده است: هنر به معنای عام و سینما به طور خاص در زمان بالا گرفتن اختلافات سیاسی، نقش اساسی در نزدیک سازی کشورها و برقراری روابط دوستانه میان ملت‌ها ایفا می‌کند.

پیش از این اعلام شده بود‌، جشنواره قاهره با بنیاد جهانی سینما به ریاست «مارتین اسکورسیزی» و آرشیو بولونیا تفاهم نامه همکاری در بخش برنامه‌های فیلم‌های بلند و کوتاه را به امضا رسانده است.

در این برنامه که برای اولین‌بار در جشنواره قاهره اجرا خواهد شد، برخی از چهره‌های سینمای جهان از جمله چارلی چاپلین و چهار چهره جهانی که در سال 2014 فوت کردند از جمله «آلن رنه‌»، کارگردان فرانسوی، «میکلوش یانچو»، کارگردان، فیلمنامه نویس مجارستانی، «ویرا شیتلووا» از چک تقدیر خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: