تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

تایید داروی جدید برای سرطان پوست

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از تایید داروی جدید برای درمان «ملانوم» پیشرفته خبر داد.
تدبیر24: «کی‌ترودا» (keytruda) برای درمان بیماران مبتلا به نوع پیشرفته و کشنده سرطان پوست موسوم به ملانوم که بدن آنها به دیگر داروهای موجود واکنش مثبت نشان نمی‌دهد مورد تایید قرار گرفته است. این داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، مسیرهای سلولی با نام PD-1 را که مانع از فعالیت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سلول‌های سرطانی ملانوم می‌شوند، مسدود می‌کند.

«وندی سلیگ» از مرکز تحقیقاتی ملانوم گفت: این جدیدترین نمونه از پیشرفت‌های به دست آمده در درمان ملانوم است. داروی کی‌ترودا از این قابلیت برخوردار است تا جان بیمارانی را که در مراحل پیشرفته ملانوم هستند و نسبت به زنده ماندن امید زیادی ندارند نجات دهد.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، تایید این دارو براساس آزمایش کلینیکی روی 173 بیمار مبتلا به ملانوم پیشرفته صورت گرفته است. همچنین تاثیر این دارو حداقل در فاصله یک تا هشت ماه ادامه پیدا کرده و در بیشتر بیماران تاثیر آن فراتر از این زمان بوده است.

همچنین عوارض جانبی داروی کی‌ترودا شامل خستگی، سرفه، حالت تهوع، خارج و حساسیت پوست، کاهش اشتها، یبوست و درد مفاصل می‌شود.

دکتر «ریچارد پازدور»، مدیر دفتر محصولات هماتولوژی و آنکولوژی در مرکز تحقیق و ارزیابی داروی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: کی‌ترودا، ششمین داروی جدید تایید شده برای این بیماری از سال 2011 و نتیجه پیشرفت‌های امیدوارکننده در تحقیقات ملانوم است.

ملانوم پنج درصد از تمامی موارد جدید ابتلا به سرطان در آمریکا را شامل می‌شود.

منبع: هلث‌دی‌نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: