تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

کمی هم به فکر مردم باشید

بهانهٔ جدید شهرداری برای به تعویق انداختن افتتاح متروی میدان ولیعصر این بار رنگ تازه‌ای دارد و این بهانه باعث شده تا خیال شهردار از طولانی‌تر کردن پروسهٔ ساخت این ایستگاه راحت شود.
تدبیر24: در آغاز سال ۹۲، همزمان با عید فر، اول مهر ماه، پایان سال ۹۳ و... این‌ها همه وعده‌های شهردار برای بهره‌برداری از خط ۳ مترو تهران بودند که هیچ‌کدام محقق نشدند. بنابر ادعای شهرداری تهران قرار بود متروی میدان ولیعصر تا پایان سال جاری بازگشایی شود اما شواهد حاکی از بهانه گیری‌های جدید است که گویا این وعده را هم غیر واقعی خواهد کرد.

بهانه جدید چیست؟

بهانهٔ جدید شهرداری برای به تعویق انداختن افتتاح متروی میدان ولیعصر این بار رنگ تازه‌ای دارد و این بهانه باعث شده تا خیال شهردار از طولانی‌تر کردن پروسهٔ ساخت این ایستگاه راحت شود.

شنیده‌های سلام نو حاکی از آن است که شهرداری تهران این بار با ادعای ترکیدگی لولهٔ آب در این منطقه و نشست زمین در این بخش، قصد دارد قصور خود را در بازگشایی سر موقع متروی میدان ولیعصر پنهان کند.

مشخص نیست که پس از مدت‌ها وعده به مردم تهران مبنی بر بازگشایی این ایستگاه، چگونه اکنون که تنها شش ماه تا زمان موعود وقت باقی مانده، ناگهان لوله آب ترکیده است تا جایی که منجر به نشست زمین شده و کلیهٔ فعالیت‌های مهندسی و عمرانی را تحت شعاع قرار داده است.

ارزش جان مردم چقدر است؟

در صورت صحت این اتفاق مسئلهٔ دیگری مطرح می‌شود. اگر ترکیدگی لوله در نزدیکی این ایستگاه مترو پس از افتتاح آن رخ می‌داد، آیا خطری جان مسافران و کارکنان آنجا را تهدید نمی‌کرد؟ آیا اگر این حادثه تلفاتی بر جای می‌گذاشت سردار قالیباف مسئولیت آن را بر عهده می‌گرفت یا باز هم خود را بی‌تقصیر می‌دانست؟ چگونه است که شهرداری تهران با درآمد‌های میلیاردی خود پروژه‌ای به این عظمت را طوری مدیریت می‌کند که در ‌‌نهایت کلیهٔ فعالیت‌های انجام شده با یک ترکیدگی لوله آب زیر سوال رود؟

نکتهٔ مهم این است که آقای شهردار باید این را بداند که چنین اتفاقی تنها به یک دلیل بوده و آن این است که هنگامی که بدون توجه کافی به تخصص و شایسته‌سالاری، پیمانکاران این پروژه‌ها انتخاب می‌شوند و به جای مناقصه‌های حرفه‌ای و بهره گیری از شرکت‌های خصوصی این پروژه را برعهده پیمانکار خاص خود قرار می‌داد، احتمالا وقوع چنین شکستی را بالا برده بود.

آقای شهرداری که با اسب تروای راستگو وارد بهشت شد و با ادعای صداقت و شفاف سازی سعی در جلب مخاطب داشت، اکنون مدت‌ها است پروژهٔ بهره برداری از متروی ولیعصر را به تعویق می‌اندازد و با بهانه‌های مختلف و با وعده‌های غیر واقع به صورت کاملا علنی به شعور مردم توهین می‌کند.

دست گل‌های شهرداری؛ پشت سر هم

دست گل‌های شهرداری هر روز به گونه‌ای به آب داده می‌شوند. چند روزی نیست که از کشته شدن کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران گشت سد معبر، باز هم اتفاقی مشابه با همین شدت توسط ماموران شهرداری رخ داد.

آقای شهردار بهتر نیست به جای اینکه به ماموران خود پنجه بوکس و قمه اهدا کنید به فکر جان مردم باشید؟ هنوز شهرداری تهران ماجرای تخلفات میلیاردی و خرید زمین در منطقهٔ چهاردانگه را مشخص نکرده است. ابهامات قرارداد با بابک زنجانی و قرارگاه خاتم سپاه پاسداران هم هنوز برطرف نشده‌اند. اما گویا تفکیک جنسیتی در ادارات شهرداری اهمیت بیشتری از رسیدگی به پول‌های امانت مردم در نزد شهرداری و یا جان مردم دارد.

آیا پایگاه اجتماعی‌تان افزایش پیدا کرد؟

محمدباقر قالیباف طی سال‌هایی که پشت میز شهرداری تهران نشسته، همواره در صدد جلب حامیانی بوده تا روزی پای صندوق رای حاضر شوند و او را به منصبی بالاتر برسانند. وی با وجود کلید زدن انبوه اقدامات غیرکاشناسی اما تبلیغاتی در شهرداری تهران باز هم موفق نشد که اکثریت آرا را حتی در تهران به دست آورد. هرچند قالیباف به پاستور نرسید اما هنوز تونل توحید به دلیل مهندسی غلط، قربانی می‌گیرد و برخی به آن تونل وحشت می‌گویند. شهردار تهران در زمان ساخت این تونل بارها با افتخار مدعی شد که در این پروژه رکوردهای بسیاری بر جای گذاشته شده است، اما او توجه نکرد که این روزها یکی از همین رکوردها، تعداد تلفات در این تونل است. کاش شهردار تهران به جای سیاسی‌بازی کمی هم به فکر جان مردم باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: