تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
حجت الاسلام مسعود ادیب:

فتنه از احمدی‌نژاد شروع شد

گاهی افراد به دنبال فرصت هستند تا از این وضعیت پیش آمده سو استفاده می‌کنند و در صدد این هستند تا از آب گل آلود ماهی گرفته و رقبای خود را از میدان به در کنند.
تدبیر24: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و وقایع مربوط به آن، فضای جدیدی در عرصه سیاست ایران پدید آمد و راه برای کاسبی تندرویان و تشدید فعالیت آنها بیش از پیش گشوده شد. این مسئله از چنان اهمیتی در میان بسیاری از تند رویان اصولگرا برخوردار است که همچنان پس از گذشته ۵ سال از آن برای رسیدن به اهداف خود بهره گرفته و سعی دارند تا همچنان با رفتاری کاسب کارانه، ذغال در آتش وقایع سال ۸۸ بریزند و تکرار صدباره بحث موسوم به «فتنه» آبی برای خود گرم کنند. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با حجت‌الاسلام مسعود ادیب داشته که در ادامه می‌خوانید:
 
این عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: به نظرم این تعبیر کاسب فتنه تعبیر خوبی است که برای برخی افراد به کار می‌رود. واقعیت این است که مجموعه اتفاقاتی که در انتخابات سال ۸۸ رخ داد، از یک جهاتی مخرب بود و می‌توانست به جمهوری اسلامی لطمه وارد کند. این جهات مخرب بیشتر از جانب کسانی طراحی و هدایت شد که برای منافع ملی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ارزشی قائل نبودند.

حجت الاسلام ادیب در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی «سلام نو» افزود: همین طور که برخی از شخصیت‌ها گفته‌اند، می‌توان عنوان کرد نقطه آغاز فتنه ۸۸ از مناظره آقای احمدی‌نژاد و آقای مهندس موسوی رخ داد و در آن مناظره بسیاری از ارزش‌های جمهوری اسلامی زیر سوال رفت. اتهاماتی به نظام وارد شد که در نوع خود بی‌سابقه بود و بسیاری از آسیب‌ها و التهاباتی که در جامعه پدید آمد، سهم گروهی بود که آقای احمدی‌نژاد آن‌ها را نمایندگی می‌کرد.

وی تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد چه در آن مناظره چه در ادبیات و رفتاری که در یکشنبهٔ بعد از انتخابات در میدان ولیعصر انجام داد، باعث ایجاد تنش در میان جامعه شد. موارد دیگری هم بود که به یک معنا آتش جامعه را روشن کرد و در ‌‌‌نهایت این افراد سعی کردند خودشان را کنار بکشند. البته نمی‌شود انکار کرد که گاهی برخی برخورد‌های اصلاح طلبان هم در این زمینه موثر بود.

ادیب ادامه داد: بحث ما ارزیابی میزان سهم افراد در این ماجرا نیست اما واقعیت این است که گاهی افراد نگران منافع ملی هستند که البته این نگرانی به جا است اما باید از روش‌های قانونی مورد بررسی قرار گیرد. اما گاهی افراد به دنبال فرصت هستند تا از این وضعیت پیش آمده سو استفاده می‌کنند و در صدد این هستند تا از آب گل آلود ماهی گرفته و رقبای خود را از میدان به در کنند.

وی گفت: این سواستفاده‌ای است که از این اتفاق و جریان و واژهٔ فتنه‌ای که در کلام رهبری بود دارد صورت می‌گیرد و‌‌‌ همان طور که اشاره شد می‌توان اسم آن را برخورد کاسب کارانه با جریان فتنه بگذاریم که با این کار نیروهای خدمت گذاری چون آقایان نجفی، میلی منفرد و فرجی دانا که عالم هستند، از خدمتگذاران جامعه‌اند و نیرو‌های کار آمد و کیفی نظام هستند، با این عنوان لکه دار کرده‌اند و میدان را برای افرادی باز کنند که نه سابقهٔ علمی و نه سابقهٔ خدمت به جمهوری اسلامی دارند و همواره در صدد رسیدن به منافع فردی و گروهی خود هستند.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید هوشیار باشیم کسانی که به هر عنوان به اصل نظام پایبند نیستند میدان دار عرصهٔ سیاسی نشوند، در عین حال باید این هشیاری را داشته باشیم که خدمت گذاران حقیقی خیلی از موارد خدایی نکرده با عناوین گوناگون رانده نشود و فضا در اختیار دیگران قرار نگیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: