تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
دکتر علی بیگدلی كارشناس سیاست خارجی

بهترین فرصت

بود. مذاکرات دوجانبه ایران و ایالات متحده، ابراز رضایت نسبی طرفین و از همه مهم‌تر سخنان آقای ظریف مبنی بر تعهد ایران برای شفاف‌سازی مسائل هسته‌ای ازجمله اتفاقات مثبتی است که در ادامه این تحولات و استقبال‌ها صورت گرفته تا . . .
تدبیر24: سفر یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران یک اتفاق خوب برای آینده مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 بود. استقبال طرفین از این سفر و همچنین ابراز رضایت آقای آمانو پس از بازدید سایت‌ها و تاسیسات هسته ای  همه و همه گواه بر تغییر مثبت در روند مذاکرات هستند. علاوه بر این گزارش اخیر ایشان از این سفر و تاکید بر عزم ایران برای شفاف‌سازی درباره روند عملیاتی هسته‌ای یک گام امیدوارکننده دیگر برای ایران در مجامع جهانی، اتحادیه اروپا، آمریکا و مشخصا گروه 1+5 بود.

این گروه که همواره نشان داده است، تحت‌تاثیر نظرات شورای حکام و آژانس انرژی اتمی تصمیمات خود را اتخاذ می‌کند با استناد بر سخنان و گزارشات مدیرکل این سازمان اکنون تمایل به رسیدن توافق نهایی با جمهوری اسلامی دارند؛ مضاف بر اینکه تحولات منطقه و همچنین اتفاقات اخیر اوکراین نیز غرب را بیش از پیش مجاب به نزدیکی با ایران کرده و این یک شانس برای ایران در این موقعیت زمانی است. به بیانی بهتر تحولات عراق، ‌ناکامی اسرائیل در غزه و صد البته عقب‌نشینی تقریبی روسیه در اوکراین در کنار بحران‌های اقتصادی اروپا به ویژه در اسپانیا ، ایتالیا و فرانسه یک مجموع شرایطی را کنار هم قرار داده تا 1+5 بیشتر توافق با ایران را ضروری بداند و اساسا رفتاری غیر از این را به دور از منافع خود قلمداد کند.

بدون شک توافق 1+5 با ایران یک بازی متقابل و دوطرفه خواهد بود که ناکامی در آن منافع طرفین را محقق نخواهد کرد و موفقیت در آن حافظ منافع طرفین خواهد بود. مذاکرات دوجانبه ایران و ایالات متحده، ابراز رضایت نسبی طرفین و از همه مهم‌تر سخنان آقای ظریف مبنی بر تعهد ایران برای شفاف‌سازی مسائل هسته‌ای ازجمله اتفاقات مثبتی است که در ادامه این تحولات و استقبال‌ها صورت گرفته تا این امید را زنده کند که توافق نهایی بین ایران و غرب خیلی نزدیک‌تر از آنچه پیش‌بینی شده بود به‌نظر می‌رسد.

این در شرایطی است که ایران در سالیان متوالی خصوصا طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را برای شفاف‌سازی در مذاکرات دنبال کرده که بنابرهمین ادعا و فرض می‌توان چنین اذعان کرد که ناکامی در مذاکرات نشان از نبود حسن‌نیت از جانب غرب است. اکنون مقدمات توافق نهایی آماده و بیش از هر زمان دیگری چه ایران و چه 1+5 آمادگی کامل برای توافق نهایی را دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: