کد خبر: ۳۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹

سازماندهی نظارت و ممیزی شبکه های دانشگاهی تامین خدمات آزمایشگاهی

این نظارتها، که از نظر اجرا و ماهیت مستقل از برنامه های نظارتی درونی دانشگاه میباشند، در کنار ممیزی های داخلی دانشگاه توسط اداره امور آزمایشگاههای معاونتهای درمان انجام می گردد ظرفیت بسیار خوبی برای آگاهی یافتن از میزان پیشرفت در تحقق شاخصها، دست آوردها، چالشها، موانع و حتی تخلفات فراهم میکند.
تدبیر24:  به دلیل اهمیت پیگیری اهداف برنامه تحول نظام سلامت و نحوه تحقق الزامات برنامه در حوزه آزمایشگاه پزشکی، با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی، ممیزان منتخب حوزه دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اصفهان، گیلان، مشهد، کرمانشاه، همدان، بندرعباس، کرمان، کردستان، قزوین، ساوه و اراک برای آموزش و آشنایی با فرآیند نظارت و ممیزی "شبکه آزمایشگاهی دانشگاههای علوم پزشکی" و آشنایی با دستورالعملها و چک لیستهای مربوطه در جلسه یک روزه ای در محل آزمایشگاه مرجع سلامت شرکت کردند. بر اساس برنامه آزمایشگاه مرجع سلامت در سه ماه آینده 25 دانشگاه علوم پزشکی کشور با کمک این ممیزان مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته و گزارش سازماندهی و عملکرد شبکه دانشگاهی آزمایشگاههای پزشکی در آنها در تقدیم دبیرخانه ستاد تحول نظام سلامت قرار خواهد شد.

این نظارتها، که از نظر اجرا و ماهیت مستقل از برنامه های نظارتی درونی دانشگاه میباشند، در کنار ممیزی های داخلی دانشگاه  توسط اداره امور آزمایشگاههای معاونتهای درمان انجام می گردد ظرفیت بسیار خوبی برای آگاهی یافتن از میزان پیشرفت در تحقق شاخصها، دست آوردها، چالشها، موانع و حتی تخلفات فراهم میکند.

در این برنامه آموزشی ضمن مرور هدف از انتخاب آرایش و چیدمان شبکه دانشگاهی و گامهای ایجاد آن، دست آوردهای برنامه تحول نظام سلامت و مشکلات استقرار کامل آن مطرح و مورد بحث قرار گرفت. جلسات و همایش های مشابه، با هدف پشتیبانی از اسقرار شبکه های آزمایشگاهی و بهبودعملکرد آنها در سطح دانشگاههای علوم پزشکی،  برای ممیزین منتخب و ممیزین سایر دانشگاهها به تدریج و به تناوب برگزار خواهد شد.


دکتر سمیعی - مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: