تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
مردان تاریخ تا آخر زنده اند

صداوسیما فرماندهان جنگ را سانسور نکند!

اگر می خواهیم فرهنگ جبهه، جنگ و دفاع مقدس بر لوح دل نوجوانان و جوانان باقی بماند باید از استوانه های آن تجلیل کنیم. هاشمی در تمام مراحل انقلاب نقش مهمی ایفا نمود.

تدبیر24: علی اکبر سبزیان - هفته دفاع مقدس یادآور 8 سال مجاهدت مردمی است که در راه ایمان، عقیده، حفظ نظام و پیشبرد انقلاب اسلامی تا پای جان کوشیدند. هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که نباید فراموش شود و ثمرات آن باید برای نسل های آینده انقلاب تشریح گردد.

هفته دفاع مقدس، زمان تجلیل و ادای احترام به مدافعان سرافراز انقلاب اسلامی، شهدای والامقام، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همه مردان مردی است که از جان برای حفظ ارزش های این انقلاب مایه گذاشتند. آنانی که با حضور خود هشت سال دفاع مقدس را به عنوان یکی از درخشان ترین برگ های تاریخ زرین میهن اسلامی ثبت کردند.

26 سال از پایان آن تهاجم ناجوانمردانه می گذرد. 26 سال است که دنیا قدرت معنوی ملت ایران را به تمام معنی دریافته است و 26 سال است که ملت ایران در سالروز هجوم ناجوانمردانه عراق و دفاع مقدس خویش به تجلیل از حماسه سازان آن سال ها می پردازند.

آنچه این روزها در تجلیل هشت سال دفاع مقدس باید به آن توجه داشت، پاسداشت ارزش های دفاع، یاداوری ایثارگری ها و از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام و انتقال ارزش های معنوی دفاع مقدس به نسل جدید است. این مهم فقط با برگزاری آیین های رسمی میسر نیست بلکه باید با فرهنگ سازی، گنجینه های دفاع مقدس و تجارب ارزشمندی معنوی، آن دوران را به نسل جدید منتقل کرد.

اگر می خواهیم فرهنگ جبهه، جنگ و دفاع مقدس تا ابد بر لوح دل نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باقی بماند و آنان به این ارزش ها افتخار کنند باید از استوانه های دفاع مقدس تجلیل کنیم و نام آنها را به عنوان اسطوره های ماندگار انقلاب به جوانانمان بشناسیم . چرا که تجلیل از آنان سبب تحکیم پایه های نظام اسلامی است. یکی از چهره های برجسته انقلابمان که از استوانه های 8 سال دفاع مقدس هم بوده، سردار بزرگ جنگ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی است. هاشمی نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در تمام مراحل انقلاب از جمله مقطع حساس و تاریخی دفاع مقدس نقش مهمی ایفا نمود.

اولین حکم رسمی اش در جنگ در تاریخ 20 مهر 1359 به عنوان عضو شواری عالی دفاع صادر شد و سال بعد معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) او را به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع منصوب نمود. سرانجام به حکم امام (ره) جانشینی فرمانده کل قوا و فرماندهی جنگ را برعهده گرفت و تا پایان جنگ این مسئولیت را برعهده داشت.

هاشمی رفسنجانی در این عرصه نیز مانند سایر عرصه ها توان و درایت خویش را نشان داد تا آنجا که توطئه عظیم آمریکا در قضیه ی مک فارلین را به نحوی هدایت کرد که به افتضاح دولتمردان آمریکا انجامید. روند جنگ پس از ازادی خرمشهر و پیروزی های پس از آن سبب شد که حامیان عراق ، به ویژه آمریکا به شدت نگران شدند و سخت به تکاپو افتادند که نگذارند ایران تکلیف جنگ را با پیروزی یکسره کردند.

در این مقطع کشور با مشکلات بسیار مواجه بود و در حالی که همه دنیا از عراق حمایت می کرد، ایران در تدارک جنگ با کمبود های فراوان روبرو بود.از طرف دیگر با چراغ سبز غرب، عراق به صورت گسترده به استفاده از بمب های شیمیایی روآورد که نتیجه ی آن از جمله فاجعه حلبچه بود و نهایتا نیز آمریکا خود بطور مستقیم در خلیج فارس علیه ایران وارد جنگ شد. در شرایطی که وضع به صورتی درآمده بود که ادامه جنگ برای مردم هزینه ی بسیاری دربرداشت او در پایان دادن به جنگ نیز نقش موثری داشت.شگفت آن که بعدها عده ای چنین وانمود کردند که هاشمی نقش اصلی را در تداوم جنگ، به ویژه پس از فتح خرمشهر داشت!

هاشمی خود در این مورد می گوید : (این هایی که در دوره اخیر چنین حرف هایی می زنند، آن موقع از طرفداران تندروی ادامه جنگ بودند،ضمن این که پس از فتح خرمشهر حضرت امام نیز به هیچ وجه با پایان جنگ موافق نبوند.

اکنون که 26 سال از پایان جنگ تحمیلی دفاع مقدس ملت ایران می گذرد ، آن نسل سومی که 26 بهار از عمر او نگذشته و چیزی از آن روزها نمی داند. آیا نام هاشمی رفسنجانی را به عنوان فرمانده . سردار جنگ می شناسند؟

در هفته دفاع مقدس برنامه‌اي تحت عنوان "سطرهاي ناخوانده" از سيماي جمهوري اسلامي پخش مي‌شود كه با دعوت از شخصيت‌هاي مؤثر در جنگ به بررسي سؤالات مهمي درخصوص دفاع مقدس مي‌پردازد. در اولين برنامه دريابان علي شمخاني و دبير شوراي عالي امنيت ملي به سؤالات مجريان و بينندگان پاسخ گفت. در ادامه وقتي يكي از مجريان گفت: قصد دارند از افرادي دعوت كنند، آقاي شمخاني صريحاً گفت: "شما بايد از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني" كه فرمانده جنگ بودند دعوت كنيد تا ايشان بسياري از ناگفته‌ها را بگويند." مجريان هم بدون اينكه سخني درباره اين پيشنهاد آقاي شمخاني بگويند، به يكديگر نگاه مي‌كردند. صدا و سيما چنانچه قصد دارد ابعاد مختلف دفاع مقدس را بدون تحريف و يكسونگري به اطلاع نسل جوان برساند بايد دست از سانسور شخصيت‌هايي همچون آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بردارد تا واقعيت‌هاي مهمترين حادثه در تاريخ معاصر ايران در بالاترين سطح به اطلاع مردم و بخصوص نسل جوان رسانده شود.

این انقلاب و نظام امروز هم دشمنان بزرگی دارد که برای از بین بردن ارزش ها و نام ها و نام و یاد مردان بزرگ این انقلاب در ذهن جوانان و نوجوانمان دست به هر کاری می زند . 8 سال دفاع مقدس ملت ایران و ارزش ها و مجاهدت های جوانان این مرز و بوم را زیر سوال برده و بزرگانی چون هاشمی رفسنجانی را ترور شخصیت و تخریب می کنند تا فردا و فرداهایی دیگر نامی از این ارزش ها و اسطوره ها نماند غافل از اینکه مردان تاریخ تا آخر زنده هستند . بعد از ترور نافرجام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام راحل عظیم الشان طی پیامی به ایشان فرمودند:

جناب حجت الاسلام مجاهد متعهد آقای هاشمی عزیز : مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد از بیمارستان پیام داد به رضاخان بگوئید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

حوزه علمیه خراسان /علی اکبر سبزیان

مدرس دانشگاه و دبیر جبهه اعتدال و عقلانیت خراسان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: