تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۳۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

ششم مهر در تاریخ معاصر ایران

امروز یک شنبه ششم مهر 1393 هجری خورشیدی، سوم ذی الحجه 1435 هجری قمری و بیست و هشتم سپتامبر 2014 میلادی است. 34 سال پیش در چنین روزی، نخستین قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با جنگ ایران و عراق منتشر شد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

6 مهر 1370
بهزاد باشی مترجم و مولف معاصر و صاحب آثار و ترجمه های تاریخ جامع موسیقی، جامعه فئودالی، خنیاگری و موسیقی ایرانی، آمریکای بزرگ و حقوق بشر و تاریخ موسیقی خاور زمین در 59 سالگی درگذشت.

6 مهر 1359
لشکرهای دشمن در ادامه ی تجاوز ارتش رژیم بعث عراق به خاک میهن اسلامی به قصد اشغال منطقه ی سر پل ذهاب و گیلانغرب به طرف این شهرها حرکت کردند که پس از رویارویی با مقاومت نیروهای مردمی به عقب رانده شدند.

6 مهر 1359
شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه ی 479 را به عنوان نخستین قطعنامه ی این شورا در ارتباط با جنگ ایران و عراق منتشر کرد که از سوی ایران رد شد. در این قطعنامه، ضمن اظهار نگرانی عمیق درباره ی وضعیت رو به گسترش جنگ میان 2 طرف، از ایران و عراق خواسته شده بود که مناقشه ی خود را از راه‏های مسالمت‏آمیز و طبق اصل های عدالت و حقوق بین‏الملل حل نمایند.

6 مهر 1357
اداره ی اطلاعات ارتش آمریکا در گزارشی اعلام کرد که محمدرضا پهلوی تا 10 سال دیگر با قاطعیت بر مسند قدرت باقی خواهد ماند.

6 مهر 1354
ایران یک میلیون و 400 هزار پوند برای انجام خانه سازی به اردن کمک کرد.

6 مهر 1330
دولت انگلیس به دلیل تلاش های ایران برای ملی شدن صنعت نفت به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

6 مهر 1329
جمعی از نمایندگان مجلس، دولت رزم آرا را به دلیل بی اعتنایی به حقوق ملت ایران در مساله ی نفت استیضاح کردند.

6 مهر 1318
دولت آلمان قراردادی با اتحاد جماهیر شوروی امضا کرد که برپایه آن دولت شوروی اجازه داد کالاهای آلمانی از راه شوروی به ایران صادر شود.

6 مهر 1311
هیات وزیران مجوز حفاری علمی به مدت 2 سال در تخت ابونصر فارس را برای ژوزف اپتین نماینده ی موزه ی متروپولیتین آمریکا صادر کرد.

6 مهر 1311
نظامنامه ی اساسی آبله کوبی رایگان به تصویب هیات وزیران رسید.

6 مهر 1302
شومیاتسکی وزیر مختار روسیه شوروی در تهران با بصیر الدوله نماینده ی احمدشاه دیدار کرد. شومیاتسکی در این دیدار گفت: رضاخان وزیر جنگ، در انتخاب وکلای مجلس دخالت می کند و می خواهد به هر ترتیبی شده در دوره ی پنجم دوستان و رفیقان خود را به کرسی های مجلس برساند، اگر این اتفاق بیفتد، رضاخان رای خود را اگر هم برخلاف قانون باشد، پیش خواهد برد.

6 مهر 1296
نشریه ی ستاره ایران در گزارشی با اشاره به حضور انگلیسی ها در شهرهای مختلف ایران نوشت: هر جا که انگلیسی ها وارد می شوند نظم حاکم بر آنجا از میان می رود به طوری که دیگر کسی در آنجا خود را صاحب جان و مال خویش نمی داند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: