تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

چهاردهم مهر در تاریخ معاصر ایران

امروز دوشنبه چهاردهم مهر 1393 هجری خورشیدی، یازدهم ذی الحجه 1435 هجری قمری و ششم اکتبر 2014 میلادی است. 34 سال پیش در چنین روزی، ستاد پشتیبانی و امداد جنگ به فرمان امام خمینی تشکیل شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:

14 مهر 1359
ستاد پشتیبانی و امداد جنگ برای کمک رسانی ویژه به مردم منطقه های بمباران شده و آسیب دیدگان از جنگ به فرمان امام خمینی ایجاد شد.

14 مهر 1357
امام خمینی پس از ورود به پاریس در دهکده ی نوفل لوشاتو اقامت گزید. نخستین موضع گیری امام این بود که اگر دولت فرانسه کمترین محدودیتی در راه فعالیت های ایشان علیه رژیم پهلوی ایجاد کند، این کشور را ترک خواهد کرد.

14 مهر 1349
محمدرضا پهلوی به هنگام گشایش دوره ی بیست و دوم مجلس شورای ملی گفت که نیروهای مسلح ایران برای رویارویی با هر رویدادی در منطقه تقویت می شوند.

14 مهر 1346
بیست و دومین دوره مجلس شورای ملی آغاز به کار کرد. فعالیت این مجلس تا 9 شهریور 1350ادامه داشت.

14 مهر 1342
دوره ی چهارم مجلس سنا پس از 2 سال تعطیلی آغاز شد. این دوره از مجلس در چهاردهم مهر 1346 هجری خورشیدی پایان یافت.

14 مهر 1341
لایحه ی انجمن های ایالتی و ولایتی شامل 92 ماده و هفت تبصره، در هیات دولت تصویب شد. از جمله بندهای این لایحه، حذف قسم به قرآن برای نمایندگان و حذف قید اسلام برای انتخاب شوندگان بود.

14 مهر 1330
محمد مصدق نخست وزیر وقت در صدر هیاتی برای شرکت در جلسه ی شورای امنیت سازمان ملل، راهی نیویورک شد.

14 مهر 1328
کنگره ی آمریکا لایحه ی اختصاص 27 میلیون دلار کمک نظامی به ایران، کره جنوبی و فیلیپین را به تصویب رساند.

14 مهر 1326
به موجب پیمانی که میان ایران و آمریکا بسته شد، فعالیت میسیون نظامی آمریکا در وزارت جنگ و تمام واحدهای ارتش گسترش یافت. این پیمان زمینه ی افزایش تعداد رایزنان نظامی آمریکا در ایران را فراهم ساخت.

14 مهر 1318
رییسان نیروهای سه گانه ی انگلیس به کابینه ی این کشور آگاهی دادند که دولت شوروی با فرستادن نیروی زرهی و هواپیما به تقویت پایگاه هایش در امتداد مرزهای خود با ایران و ترکیه مشغول است.

14 مهر 1305
رضا خان دستور داد که هر هفته کنفرانسی در مدرسه ی نظام درباره ی مسایل نظامی جهان به صاحب منصب های ارتش آموخته شود. مسوولیت تدریس به میرزا ابوالحسن فروغی رییس مدرسه ی دارالمعلمین واگذار شد.

14 مهر 1302
سرپرسی لورن وزیر مختار انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ی کشورش نوشت:«جو تغییر دولت وجود دارد، اما انتظار ندارم که این تغییر در آینده ی نزدیک انجام پذیرد. نظر همگانی این است که رضاخان وزیر جنگ، نخست وزیر خواهد شد.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: